انواع نوحه یاحسین هازداسان

«السلام علیک یا رحمت الله الواسعه و یا بابَ نجاۀ الأُمّۀ...»؛ این حُسن مطلعی است که مرحوم حجۀالاسلام سید محمد کوثری، همان پیرمرد باصفایی که به «مداح حضرت امام» بودنش، می شناسندش، در آغاز ذکر مصیبت و روضه خوانی های خویش می خواند. پیر صاحب سِرّی که با نفس حقّش در مصیبت های آل الله (ع) مرثیه می خواند و اشکِ صفا از دل سوخته ی دوستداران اهل بیت (ع) روان می ساخت.مرحوم کوثری بقیۀ السّیفِ روضه خوانان، مدّاحان و نوحه خوانانی بود که حواسشان را جمع می کردند تا در مجلس عزای ارباب بی کفن (ع)، پیش و بیش از همه چیز، حرمت و شأن مجلس و نیز بزرگیِ نام صاحب مجلس را حفظ نمایند؛ زیرا بر این باور بودند که صاحب عزای مجلس، حضرت بقیۀ الله (عج) هستند. از این رو آداب روضه خوانی را از آغاز تا انجام رعایت می کردند؛ نیت را خالص می ساختند و با قصد قربت می خواندند نه در هوای مکنت. سر در مطالعه ی تاریخ و مقتل و ادبیات داشتند و با ردیف و نغمه های موسیقی ایرانی آشنا بودند تا خدای ناکرده نوحه ی عزا را ناآگاهانه در مایه یی دیگر نخوانند! همچنین شعرهایی را برمی گزیدند یا می سرودند که شکُوه و غم
به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، روز گذشته مهدی امین‌فروغی، نویسنده و پژوهشگر، در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های پژوهشی هنر و ادبیات دینی به بررسی و تحلیل «تحولات نوحه‌سرایی در دوران معاصر» در سالن اوستای حوزه هنری پرداخت. هشتمین نشست از سلسله نشست‌های پژوهشی هنر و ادبیات دینی به همت دفتر ادبیات و هنر عاشورایی حوزه هنری با عنوان بررسی و تحلیل «تحولات نوحه‌سرایی در دوران معاصر» و استقبال علاقه‌مندان برگزار شد.  امین‌فروغی در ابتدای این نشست با تاکید بر اهمیت نوحه در بین شیعیان گفت: تاثیرگذارترین و غنی‌ترین شعائر حسینی در گذشته نوحه‌ها و مدیحه‌ها بودند. نوحه‌هایی که خوانده می‌شد شاکله ما را در مذهب شیعه شکل می‌داد. وی افزود: واژه نوحه به لحاظ لغوی معنای گریه، زاری و مویه کردن برای کسی است. اما به معنای گریه و زاری بدون نگاه حماسی نیست. نوحه اصولا کاری حماسی است؛ زیرا در آن حرکت
حاج مهدی لیثی، مداح اهل بیت  عصمت و طهارت(ع) در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه مطبوعات استان، با حضور در غرفه‌ ایکنا، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: مدح و شعر قرائت شده در مجالس سیدالشهداء(ع) و اهل‌بیت(ع) باید در ابتدا شان و مقام اهل بیت عصمت و طهارت را حفظ کند و عزت بیاورد، نه اینکه موجبات وهن را فراهم آورد.وی ادامه داد: باید همواره در نظر داشته باشیم که شعر و مدحی که در مجالس عزاداری می‌خوانیم آیا از دید اهل‌بیت(ع) و حضرت بقیه‌الله(عج) مقبولیت و شرایط لازم را دارد یا خیر!وی در پاسخ به اینکه برخی به گونه‌ای مداحی می‌کنند که محتوا و معنی آن هرگز فهم نمی‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی از موارد، نوحه‌ای که مداحان می‌خوانند از فاز نوحه خارج شده و صرفاً برای تخلیه انرژی است،
احمد الاسدی نماینده مردم در پارلمان عراق، گفت در جریان عملیات لبیک یا حسین(ع) که از ساعت 5 بامداد سه شنبه در منطقه ای به وسعت 10 هزار کیلومتر مربع شروع شده ، مناطق الدفاعی، سید دخیل، به جانب ال لاین تا منطقه المزرعه، طی ساعات اولیه آزاد شد. این مناطق در شمال تکریت مرکز استان صلاح الدین واقع است که داعش تا صبح امروز برآن سیطره داشت. الاسدی گفت، با آزادسازی جامع الفتاح (مسجد الفتاح) و مرکز مدیریت دفاع مدنی بیجی، دو سوم این شهر به دست نیروهای الحشد الشعبی و امنیتی عراق افتاده و داعش از آنجا عقب نشسته است. سخنگوی الحشد الشعبی به سرعت پیشروی نیروها در نبرد با داعش اشاره کرد و افزود، منطقه عملیاتی لبیک یا حسین از شمال غرب و جنوب غرب تکریت ، غرب سامرا ، شمال شرق الرمادی تا دریاچه الثرثار را در بر می گیرد. وی اصافه کرد: هدف از عملیات جاری، تامین کامل استان صلاح الدین و محاصره استان الانبار و بستن همه پنجره های نفوذ بر روی داعش است. الاسدی، با اشاره به قدرت و سرعت عملیات جاری نیروهای الحشد الشعبی گفت: با آغاز عملیات صبح امروز شکستگی در دیواره
به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا منصوریان پس از اینکه تیمش گل دوم را دریافت کرد، هواداران رو ترغیب به تشویق کرد. *کبوتری با بادکنک سبز از طرف هواداران ذوب بلند شد و بین هواداران نفت رفت، اما پلیس بادکنک را درآورد و کبوتر پرواز کرد. *نفتى‌ها بعد از گل سوم ورزشگاه را ترک کردند. *منصوریان در این زمان جلوى نیمکت ذوب ‌آهن رفت و با حسینى حرف زد. *افسوس شدید منصوریان بعد از گل سوم ذوب‌آهن جالب توجه بود. *پرچم قرمز یا حسین در دست هواداران اصفهانی قرار داشت. *هواداران نفت به رجب‌زاده به خاطر تأخیر در بیرون رفتن به زمین معترض شدند. *سکوى قهرمانى از دقیقه ٧٠ به بعد آماده شد. *یگان ویژه مقابل سکوى هواداران دو تیم در وقت‌های پایانی مسابقه مستقر شد. *رحمتى قبل از پایان بازى به همراه سیدعباسى ورزشگاه را ترک کرد. *خروج چند باره منصوریان از محوطه فنى تذکر داور چهارم را در پی داشت. *منصوریان توسط هواداران استقلال
به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا منصوریان پس از اینکه تیمش گل دوم را دریافت کرد، هواداران رو ترغیب به تشویق کرد. *کبوتری با بادکنک سبز از طرف هواداران ذوب بلند شد و بین هواداران نفت رفت، اما پلیس بادکنک را درآورد و کبوتر پرواز کرد. *نفتى‌ها بعد از گل سوم ورزشگاه را ترک کردند. *منصوریان در این زمان جلوى نیمکت ذوب ‌آهن رفت و با حسینى حرف زد. *افسوس شدید منصوریان بعد از گل سوم ذوب‌آهن جالب توجه بود. *پرچم قرمز یا حسین در دست هواداران اصفهانی قرار داشت. *هواداران نفت به رجب‌زاده به خاطر تأخیر در بیرون رفتن به زمین معترض شدند. *سکوى قهرمانى از دقیقه ٧٠ به بعد آماده شد. *یگان ویژه مقابل سکوى هواداران دو تیم در وقت‌های پایانی مسابقه مستقر شد. *رحمتى قبل از پایان بازى به همراه سیدعباسى ورزشگاه را ترک کرد. *خروج چند باره منصوریان از محوطه فنى تذکر داور چهارم را در پی داشت. *منصوریان توسط هواداران استقلال
به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا منصوریان پس از اینکه تیمش گل دوم را دریافت کرد، هواداران رو ترغیب به تشویق کرد. *کبوتری با بادکنک سبز از طرف هواداران ذوب بلند شد و بین هواداران نفت رفت، اما پلیس بادکنک را درآورد و کبوتر پرواز کرد. *نفتى‌ها بعد از گل سوم ورزشگاه را ترک کردند. *منصوریان در این زمان جلوى نیمکت ذوب ‌آهن رفت و با حسینى حرف زد. *افسوس شدید منصوریان بعد از گل سوم ذوب‌آهن جالب توجه بود. *پرچم قرمز یا حسین در دست هواداران اصفهانی قرار داشت. *هواداران نفت به رجب‌زاده به خاطر تأخیر در بیرون رفتن به زمین معترض شدند. *سکوى قهرمانى از دقیقه ٧٠ به بعد آماده شد. *یگان ویژه مقابل سکوى هواداران دو تیم در وقت‌های پایانی مسابقه مستقر شد. *رحمتى قبل از پایان بازى به همراه سیدعباسى ورزشگاه را ترک کرد. *خروج چند باره منصوریان از محوطه فنى تذکر داور چهارم را در پی داشت. *منصوریان توسط هواداران استقلال
به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا منصوریان پس از اینکه تیمش گل دوم را دریافت کرد، هواداران رو ترغیب به تشویق کرد. *کبوتری با بادکنک سبز از طرف هواداران ذوب بلند شد و بین هواداران نفت رفت، اما پلیس بادکنک را درآورد و کبوتر پرواز کرد. *نفتى‌ها بعد از گل سوم ورزشگاه را ترک کردند. *منصوریان در این زمان جلوى نیمکت ذوب ‌آهن رفت و با حسینى حرف زد. *افسوس شدید منصوریان بعد از گل سوم ذوب‌آهن جالب توجه بود. *پرچم قرمز یا حسین در دست هواداران اصفهانی قرار داشت. *هواداران نفت به رجب‌زاده به خاطر تأخیر در بیرون رفتن به زمین معترض شدند. *سکوى قهرمانى از دقیقه ٧٠ به بعد آماده شد. *یگان ویژه مقابل سکوى هواداران دو تیم در وقت‌های پایانی مسابقه مستقر شد. *رحمتى قبل از پایان بازى به همراه سیدعباسى ورزشگاه را ترک کرد. *خروج چند باره منصوریان از محوطه فنى تذکر داور چهارم را در پی داشت. *منصوریان توسط هواداران استقلال
به گزارش سرویس ورزشی برنا، سازمان لیگ فوتبال ایران طی بیانیه‌ای از همه دست اندرکاران برگزاری دیدار استقلال-پرسپولیس به شرح زیر تقدیر و تشکر کرد: 1-برگزاری مراسم هفتمین روز شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش از ساعت 11 صبح و مشارکت گرم هواداران دو تیم و اوج آن غریو یکصد هزار نفره لبیک یا حسین  در هنگام عزاداری هواداران با نوای گرم سید مجید بنی فاطمه و ذاکر اهل بیت حاج حمید منتظر بود. حماسه عزاداری یکصد هزار نفره تداعی کننده حضور سپاهیان محمد رسول الله (ص) در دهه 60 و هنگام اعزام به جبهه‌های دفاع مقدس بود که بار دیگر فضای  ورزشگاه آزادی را متبرک به نام مقدس امام حسین (ع) کرد و پیوند قلبی نسل سوم انقلاب را با ائمه اطهار ترسیم و نماد فرهنگی فوتبال به عنوان ورزش اول ایران اسلامی بود. 2- حرکت خود جوش هواداران دو تیم در تکریم چهره‌های فقید فوتبالیست از دو باشگاه استقلال و پیروزی و مشارکت همه جانبه و همزمان نماد همدلی و روح برجسته ورزش یعنی اخلاق بود و تماشاگران ایرانی یک بار دیگر ثابت کردند
به گزارش سرویس ورزشی برنا، سازمان لیگ فوتبال ایران طی بیانیه‌ای از همه دست اندرکاران برگزاری دیدار استقلال-پرسپولیس به شرح زیر تقدیر و تشکر کرد: 1-برگزاری مراسم هفتمین روز شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش از ساعت 11 صبح و مشارکت گرم هواداران دو تیم و اوج آن غریو یکصد هزار نفره لبیک یا حسین  در هنگام عزاداری هواداران با نوای گرم سید مجید بنی فاطمه و ذاکر اهل بیت حاج حمید منتظر بود. حماسه عزاداری یکصد هزار نفره تداعی کننده حضور سپاهیان محمد رسول الله (ص) در دهه 60 و هنگام اعزام به جبهه‌های دفاع مقدس بود که بار دیگر فضای  ورزشگاه آزادی را متبرک به نام مقدس امام حسین (ع) کرد و پیوند قلبی نسل سوم انقلاب را با ائمه اطهار ترسیم و نماد فرهنگی فوتبال به عنوان ورزش اول ایران اسلامی بود. 2- حرکت خود جوش هواداران دو تیم در تکریم چهره‌های فقید فوتبالیست از دو باشگاه استقلال و پیروزی و مشارکت همه جانبه و همزمان نماد همدلی و روح برجسته ورزش یعنی اخلاق بود و تماشاگران ایرانی یک بار دیگر ثابت کردند

دانلود قانونی سریال دل
۰۵:۱۷:۲۵, ۱۵ دی ۱۳۹۸
معرفی وب سایت سریال هیولا
۰۰:۰۰:۰۰, ۲۶ شهریور ۱۳۹۸