یل ام البنین حیدر کربلای زینب

گرچه در گزارش های معتبر و موثق تاریخ خبر دقیق و صریحی از روز درگذشت حضرت ام البنین (س) نیست لکن از باب تسامح در ادله سنن و احترام به مقام شامخ آن بانوی بزرگوار و احترام به ساحت قدسی اسد الله الغالب (ع) چند خطی در حد مقتضی مقام مقال می نگاریم، بماند که هر قلمی در توصیف وی عاجز است. گرچه تکرار است اما همیشه تکرار مکررات بد نیست و بلکه بعض مواقع مفید و مثمر است، اینجا نیز صحبت از حسب و نسب حضرت ام البنین (س) تکرار مکررات است اما برای شناخت بیش از پیش آن بانو لازم است: امّ الْبَنین‌، فاطمه‌ بنت‌ حزّام‌، همسر دوم‌ امیرالمؤمنین‌ علی‌ بن‌ ابی‌طالب‌(ع‌). پدرش‌ ابوالمجْل‌ حزّام‌ بن‌ خالد، از قبیلة بنی‌ کلاب‌ (طبری‌، ۵/۱۵۳) و مادرش‌ لیلی‌ یا ثمامه‌ دختر سهیل‌ بن‌ عامر بن‌ مالک‌ بود. (نک: ابن‌ عنبه‌، ۳۵۶؛ غفاری‌،/۱۷۴) آورده‌اند که‌ پس‌ از وفات‌ حضرت‌ فاطمه‌(ع‌) در ۱۱ق‌، امام‌ علی‌(ع‌) با برادرش‌ عقیل‌ که‌ در نسب‌شناسی‌ عرب‌ شهره‌ بود، دربارة انتخاب‌ همسری‌ که‌ اصیل‌ باشد و فرزندانی‌ دلیر و جنگاور بیاورد، مشورت‌ کرد و عقیل‌، فاطمه‌
به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، بهاره رهنما در نمایش «خورشیدهای همیشه» با نگاهی به وضعیت زنان، روزهای پس از واقعه عاشورا را از نگاه حضرت زینب، حضرت ام البنین و حضرت رباب (س) با همکاری اکرم محمدی روایت می‌کند. این اثر که توسط بهاره رهنما و دوتن از دانشجویانش به نگارش در آمده، روایت زندگی سه تن از زنانی است که واقعه عاشورا روی آنها تاثیر زیادی داشته است. در این اثر از حضرت زینب (س) صرفا صدا و سایه پخش می‌شود و از حضرت رباب عشق و کشته‌شدن فرزندش روایت می‌شود. بخشی که به حضرت رباب اختصاص دارد، بیشتر روایتی عاشقانه است. سه زن داستان «خورشیدهای همیشه» همگی زنانی عاشق، قوی و با ایمان هستند که در قالب مونولوگ درباره تاثیرات عاشورا سخن می گویند. فربد یزدانفر که موسیقی این اجرا را برعهده دارد یکی از هنرمندانی است که سالها در حوزه موسیقی فعالیت کرده و برای نمایش «خورشیدهای همیشه» نیز کلیپی را مرتبط با این اثر تهیه کرده است. البته موسیقی نمایش عاشورایی «خورشیدهای همیشه»
به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، بهاره رهنما در نمایش «خورشیدهای همیشه» با نگاهی به وضعیت زنان، روزهای پس از واقعه عاشورا را از نگاه حضرت زینب، حضرت ام البنین و حضرت رباب (س) با همکاری اکرم محمدی روایت می‌کند. این اثر که توسط بهاره رهنما و دوتن از دانشجویانش به نگارش در آمده، روایت زندگی سه تن از زنانی است که واقعه عاشورا روی آنها تاثیر زیادی داشته است. در این اثر از حضرت زینب (س) صرفا صدا و سایه پخش می‌شود و از حضرت رباب عشق و کشته‌شدن فرزندش روایت می‌شود. بخشی که به حضرت رباب اختصاص دارد، بیشتر روایتی عاشقانه است. سه زن داستان «خورشیدهای همیشه» همگی زنانی عاشق، قوی و با ایمان هستند که در قالب مونولوگ درباره تاثیرات عاشورا سخن می گویند. فربد یزدانفر که موسیقی این اجرا را برعهده دارد یکی از هنرمندانی است که سالها در حوزه موسیقی فعالیت کرده و برای نمایش «خورشیدهای همیشه» نیز کلیپی را مرتبط با این اثر تهیه کرده است. البته موسیقی نمایش عاشورایی «خورشیدهای همیشه»
به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، بهاره رهنما در نمایش «خورشیدهای همیشه» با نگاهی به وضعیت زنان، روزهای پس از واقعه عاشورا را از نگاه حضرت زینب، حضرت ام البنین و حضرت رباب (س) با همکاری اکرم محمدی روایت می‌کند. این اثر که توسط بهاره رهنما و دوتن از دانشجویانش به نگارش در آمده، روایت زندگی سه تن از زنانی است که واقعه عاشورا روی آنها تاثیر زیادی داشته است. در این اثر از حضرت زینب (س) صرفا صدا و سایه پخش می‌شود و از حضرت رباب عشق و کشته‌شدن فرزندش روایت می‌شود. بخشی که به حضرت رباب اختصاص دارد، بیشتر روایتی عاشقانه است. سه زن داستان «خورشیدهای همیشه» همگی زنانی عاشق، قوی و با ایمان هستند که در قالب مونولوگ درباره تاثیرات عاشورا سخن می گویند. فربد یزدانفر که موسیقی این اجرا را برعهده دارد یکی از هنرمندانی است که سالها در حوزه موسیقی فعالیت کرده و برای نمایش «خورشیدهای همیشه» نیز کلیپی را مرتبط با این اثر تهیه کرده است. البته موسیقی نمایش عاشورایی «خورشیدهای همیشه»
به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، بهاره رهنما در نمایش «خورشیدهای همیشه» با نگاهی به وضعیت زنان، روزهای پس از واقعه عاشورا را از نگاه حضرت زینب، حضرت ام البنین و حضرت رباب (س) با همکاری اکرم محمدی روایت می‌کند. این اثر که توسط بهاره رهنما و دوتن از دانشجویانش به نگارش در آمده، روایت زندگی سه تن از زنانی است که واقعه عاشورا روی آنها تاثیر زیادی داشته است. در این اثر از حضرت زینب (س) صرفا صدا و سایه پخش می‌شود و از حضرت رباب عشق و کشته‌شدن فرزندش روایت می‌شود. بخشی که به حضرت رباب اختصاص دارد، بیشتر روایتی عاشقانه است. سه زن داستان «خورشیدهای همیشه» همگی زنانی عاشق، قوی و با ایمان هستند که در قالب مونولوگ درباره تاثیرات عاشورا سخن می گویند. فربد یزدانفر که موسیقی این اجرا را برعهده دارد یکی از هنرمندانی است که سالها در حوزه موسیقی فعالیت کرده و برای نمایش «خورشیدهای همیشه» نیز کلیپی را مرتبط با این اثر تهیه کرده است. البته موسیقی نمایش عاشورایی «خورشیدهای همیشه»
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در این مراسم حجت‌الاسلام حاجی ابراهیم، عضو هیأت علمی دانشکده معارف دانشگاه امیرکبیر در سخنانی مرحوم نخعی را مصداق انسان‌هایی معرفی کرد که از زندگی روزمره و مادی عبور کرده و با برخورداری از عشق الهی و دردمندی زندگی خود را وقف تحقق آرمانها و ارزشهای خود می کنند. وی با اشاره به آشنایی بیست ساله خود با مرحوم نخعی در مورد شخصیت او افزود: ایشان آدمی عاشق، مومن، متشرع، آداب دان و صبور و رفیقی خوب و صالح بود. مرحوم نخعی واقعا شجاع بود، شجاعتی که امثال من نداریم. محدث، دیگر عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر نیز در سخنان کوتاهی ضمن قرائت شعری از مرحوم نخعی، به دو مقطع از زندگی ایشان در ابتدای دفاع مقدس و ابتدای تدریس درس ریشه های انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها اشاره کرد. سردار رشید: پروژه مهم روزشمار جنگ، مرهون تلاش‌های دکتر نخعی است سپس سردار محسن رشید، دوست و همرزم قدیمی مرحوم نخعی از آشنایی خود با وی از سال 59 و از زمان ورود به دفتر سیاسی سپاه گفت و 25 سال همکاری تنگاتنگ خود با مرحوم نخعی را به 5 دوره
صاحب‌خبر - به گزارش مشرق، متن زیر روایت سردار سرلشکر "سیدیحیی رحیم صفوی" دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و فرمانده سابق سپاه پاسداران از عملیات کربلای ۵ است که در یادواره شهدای این عملیات در دی ماه سال ۸۹ در حسینیه شهدای بسیج تهران بیان شده است. عملیات کربلای ۴ توسط خائنی که بعدها پناهنده شد لو رفت این عملیات در شرایط بسیار پیچیده سیاسی نظامی داخلی و بین‌المللی، انجام شد. در سال ۱۳۶۵ محور تبلیغاتی در کشور بر این بود که عملیات سرنوشت ‌سازی قرار است انجام شود، از همین رو کشور خود را برای یک عملیات بزرگ آماده می‌کرد. اما پس از چند ماه کار و برنامه‌ریزی، اجرای عملیاتی با نام کربلای ۴ به دلیل لو رفتن توسط فرد خبیثی که بعدها پناه شد، با شکست مواجه شد. برای این عملیات ۳۰ هزار پاسدار رسمی به جنوب اعزام شده بودند. عملیات کربلای ۴ در همان نیم روز مجبور به توقف شد. زیرا بررسی ما در همان چند ساعت شروع عملیات نشان داد که نیروهای عراقی به تمام محورهای مورد نظر عملیاتی ما آگاهی
صاحب‌خبر - سال61 هجری آب را بر اهل بیت حسین بستند، امروز هم آب را بر پیروان حسین بستند ... بعد از انتشار اخبار و گزارشهای متنوع فتح حلب در سوریه و پذیرش توافق نامه حلب، در فضای مجازی مشاهده تصاویر خروج نظامیان از شهر، حس انساندوستانه کاربران شبکه های اجتماعی را برانگیخت، تا صف اتوبوسهایی که تروریست‌های باقی‌مانده را از حلب خارج می کرد در ذهنها باقی بماند. اما هنوز صدای ساکنان شهرکهای شیعه نشین «فوعه و کفریا» که خواستار تکمیل اجرای توافق نامه حلب هستند؛ در فضای مجازی شنیده می شود؛ تروریستها نه تنها حمله به شهر ها را متوقف نکردند بلکه از شلیک به مخزن آب شرب مردم هم دریغ نمی کنند. با وجود اینکه قرار بود که ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد زخمی و خانواده های این شهرکها در مقابل خروج ۵۰ هزار تروریست به همراه خانواده هایشان از حلب، از استان ادلب خارج و به حلب منتقل شوند اما فقط ۹۰۰ نفر از افراد زخمی و خانواده های این شهرکها از استان ادلب خارج شدند. تروریست ها دو هفته پیاپی،
به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران  پویا، بنا بر سنت روضه خوانی معمول، روز اول محرم روزی است که ذاکران اهل بیت(ع) به مسئله ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا اشاره کرده و با خواندن اشعاری سوزناک به بیان زبان حال امام حسین(ع) در سرزمین نینوا می پردازند.بیشتر منابع، در گزارشهای خود از روز پنج شنبه دوم محرّم سال 61 هجرى، به عنوان روز ورود امام حسین(ع) و یارانش به کربلا یاد کرده اند. با این وجود گزارش دینوری را که روز ورود امام(ع) به کربلا را روز چهار شنبه اول محرم عنوان کرده است، نباید از نظر دور داشت.در تاریخ آمده که امام حسین (ع) قبل از شهادتش، همه زمین کربلا را از ساکنین غاضریه و نینوی به مبلغ شصت هزار درهم خریداری کرد و به خود آنان صدقه داد و با آنها شرط کرد که مردم را به محل قبر آن حضرت راهنمایی کنند و از آن زائران به مدت سه روز پذیرایی نمایند؛ لذا حرم و مزار امام حسین (ع) و یارانش در این شهر می باشد.مهدی رحیمی فغان می زد که یارب، خاک این صحرا نبود ای کاش و آغوشش به روی کاروان ها وا نبود ای کاشزمین کربلا برخواست