مویه افشین قربانی

گروه فرهنگی مشرق- بعد از وقوع فاجعه منا و شهادت جمعی از حجاج، شاید شاعران از اولین گروه‌هایی بودند که قلم و ذوقشان نتوانست ساکت و آرام بماند و مجموعه‌ای از اشعار تاثیرگذار و زیبا شکل گرفت. اشعاری که در خبرگزاری فارس، ایسنا، تسنیم و ....منعکس شدند. مجموعه زیر بخشی از تلاش شاعران متعهد و مسلمان ایرانی است.1- عيد قربان حرام شد روزيشاعر : خليل روئينادر سکوتی که عطر خلوت داشت، ناگهان ازدحام شد روزیجای باران گرفت طوفان و، عمر گُلها تمام شد روزیحرمت از شاخه ها جدا افتاد، در، ابابیل با خدا افتادیاد اصحاب فیل افتادم، کعبه بی احترام شد روزیجهل دستش به دست شیطان داد، كم كم آمد به مکر میدان دادگفت شیطان مواظبت هستم، سنگها در نیام شد روزیعاشقان یک نفس کم آوردند، یک نفس در قفس کم آوردندبال پرواز بال آزادی، زخمی تیر و دام شد روزیلاتها سینه را خراشیدند از دوباره هبل تراشیدندبا به خون خفتن مسلمانان، لات دنیا به کام شد روزی ذبح کردند جای اسماعیل، عشق را در منای اسماعیلدر
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز 79 نفر از خانواده‌های قربانیان فاجعه منا  به همراه سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت و حسن قشقاوی معاون وزیر خارجه در فرودگاه امام خمینی(ره) به ایران آمدند. در زمان بازگشت در فرودگاه، با 4 نفر از خانواده های قربانی گفت وگویی انجام  داده ایم: بدتر از روز قیامت یکی از خانمهای حجاج که همسرش در حادثه منا جانباخته در مورد شرایط روز منا می گوید: کاش در سرزمین وحی از طرف کشور خودمان نیروی امدادی از هلال احمر بگذارند که اگر کسی افتاد حداقل دستش را بگیرند. او با ناراحتی ادامه می دهد: برخورد کشور عربستان بد نبود، اما اگر خودمان امدادگر داشتیم این مشکل پیش نمی آمد و این همه خانواده یتیم و چشم براه نمی شدند. آن روز بدتر از روز قیامت بود اصلا هیچ کس باور نمی کرد در سرزمین وحی این اتفاق افتاده باشد اما وقتی مردان بسیاری برنگشتند تازه فهمیدیم چه اتفاقی افتاده است. کاش خودم هم صبح می رفتم خانم دیگری که گریه نمی گذارد خوب صدایش
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، متن این شعر به این شرح است:   "با یمن و سوریه و عراق و..."   دیدی محال شد برگشتن   به شهری که چون آرزوی ما   غبار و غصه و فراموشی گردید.   مانده‌ای که بگریی بر انهدامِ زیبایی   یتیمِ من!   پدرت محو شد با شکاری‌ها و شلیک تانک‌ها   نامت از شهر خط خورد و شهر تو از دنیا.   هزاران لبخندِ کودک و زن   عمارات خاطره و بازار و میدان سرودِ پرچم   غریو ترن‌ها و پارک آفتابی و صفِ کارگران نساجی   در هوا تقلا می‌کنند تا   یادهای شیرین دیرین را نقشه‌ای پایا سازند   تنها سایه‌ای سبک، بر صخره‌های حزن می‌گذرد.   جهان همان‌گونه ظالم است که صد سال پیش.   پرتاب شدی به نقشه خالی‌مانده از نامت!   جنایتِ گذرا نیست یا توحشِ نوین، این   حافظه امیدوارِ جهان را ویران
به گزارش خبرنگارموسیقی ایرنا، محمدرضا درویشی درآیین سوگینه های کهن اقوام ایران زمین که شامگاه چهارشنبه و همزمان با شب رحلت پیامبر اسلام (ص) در خانه هنرمندان برگزار شد به تعریف مویه پرداخت و افزود: مویه ها برگردان عملی یک محتوای اساطیری هستند. وی اظهارکرد: درسراسر ایران آیین هایی وجود دارد که برگردان محتوی اساطیری ازدوران تاریخی و محل جغرافیایی خود هستند که فراموش شده اند. این پژوهشگر موسیقی هدف از اجرای این آئین ها را رسیدن به نوعی خلسه عنوان کرد و توضیح داد: خلسه بین بودن و نبودن است. در واقع خلسه می تواند با حواس این زمینی و یا روحانی و حتی با افیون یا ذکرانجام شود که هر کدام از این ها با هم متفاوت هستند. درویشی ادامه داد: تا آنجا که بشر با حواس خود توانسته برداشت کند رسیدن به نوعی خلسه یا ناکجا آباد روحانی بوده است. این موسیقیدان با اشاره با آغازمثنوی مولانا که با سوم شخص شروع می شود، گفت: مولانا در ابتدای مثنوی می گوید بشنو از چون حکایت می کند درحالی که می توانست بگوید بشنو از من ، اما نگفت. وی در باره چرایی این مطلب افزود: سوم شخص به
محمد موسوی مدیر موسسه فرهنگی هنری «ماهور» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت این موسسه در زمینه موسیقی نواحی بیان کرد: طی سال های اخیر تلاش کرده ایم با گردآوری آثار مرتبط با موسیقی نواحی آلبوم هایی را به صورت مجزا منتشر کنیم که آلبوم های «موسیقی شمال خراسان – سرنا نوازی»، «موسیقی شمال خراسان – قُشمه نوازی» و «مویه های زاگرس» از جمله تازه ترین آثاری است که وارد بازار موسیقی شده اند. وی درباره آلبوم «موسیقی شمال خراسان – قشمه نوازی» با هنرمندی قشمه و دهل نوازی استاد علی اکبر بهاری گفت: سعید تهرانی زاده از نوازندگان و پژوهشگرانی موسیقی منطقه خراسان است که در این آلبوم ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون ساز «قشمه» به بررسی آن پرداخته است. قُشمه از سازهاي بادي رايج خراسان کهن و مانند سُرنا مختص اجراي موسيقي مراسم جشن و سرور است و حتا در دورترين نواحي شرق و شمال شرق ايران زمين حضور دارد. البته تهرانی زاده در این بخش به این موضوع اشاره داشته که «مشابه اين ساز در مناطق
خبرگزاری مهر - گروه استان ها: دریاچه‌ای که همیشه خبرساز بوده، گاه انتقال آبش، گاه ورود آلاینده‌ها و پساب‌ها و گاه مهمانانی که در کام فرومی‌برد. صدای ضجه و شیون مسافرانی که برای بهره‌مندی از جاذبه‌های دریا به مازندران سفر می‌کنند در میان امواج گم می‌شود و در سوگ عزیزانشان در دریا سیاه‌پوش راهی دیارشان می‌شوند.هرساله دریای مازندران به‌طور میانگین با بلعیدن ۱۵۰ نفر خسارت‌های کلانی به کشور می‌زند و سرمایه‌های انسانی را در کام خود فرومی‌برد و هرسال این دریاچه قربانی می‌گیرد. بررسی آمارهای غریق دریای مازندران نشان می‌دهد که بیشترین شمار غریق در سال ۹۲ و به تعداد ۲۲۴ نفر در دریای مازندران بوده است. در سال ۸۸ حدود ۱۸۷ نفر در دریای استان غرق شدند که بیشتر آن به تعداد ۳۸ نفر در بابلسر، ۳۰ نفر در نوشهر، ۲۱ نفر ساری، ۲۴ نفر محمودآباد و کمترین نیز به تعداد دو نفر در نکا و بهشهر و یک نفر در آمل بوده است. شمار غریق در سال ۸۹ یک نفر نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت و بیشترین تعداد به میزان ۳۱ نفر در نوشهر و محمودآباد، ۲۶ نفر در
خبرگزاری مهر - گروه استان ها: دریاچه‌ای که همیشه خبرساز بوده، گاه انتقال آبش، گاه ورود آلاینده‌ها و پساب‌ها و گاه مهمانانی که در کام فرومی‌برد. صدای ضجه و شیون مسافرانی که برای بهره‌مندی از جاذبه‌های دریا به مازندران سفر می‌کنند در میان امواج گم می‌شود و در سوگ عزیزانشان در دریا سیاه‌پوش راهی دیارشان می‌شوند. هرساله دریای مازندران به‌طور میانگین با بلعیدن ۱۵۰ نفر خسارت‌های کلانی به کشور می‌زند و سرمایه‌های انسانی را در کام خود فرومی‌برد و هرسال این دریاچه قربانی می‌گیرد. بررسی آمارهای غریق دریای مازندران نشان می‌دهد که بیشترین شمار غریق در سال ۹۲ و به تعداد ۲۲۴ نفر در دریای مازندران بوده است. در سال ۸۸ حدود ۱۸۷ نفر در دریای استان غرق شدند که بیشتر آن به تعداد ۳۸ نفر در بابلسر، ۳۰ نفر در نوشهر، ۲۱ نفر ساری، ۲۴ نفر محمودآباد و کمترین نیز به تعداد دو نفر در نکا و بهشهر و یک نفر در آمل بوده است. شمار غریق در سال ۸۹ یک نفر نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت و بیشترین تعداد به میزان ۳۱ نفر در نوشهر و محمودآباد، ۲۶ نفر در بابلسر،
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، جمع ضدین نمی‌شود اما به‌راستی در راه زیارت تاریخ، چگونه شوق و ذوق را می‌توان با حزن و اندوه حماسه عاشورا تفسیر کرد. رفیقان یکی یکی می‌روند و زائران اربعین انگار نمک بر این زخم‌های کهنه می‌ریزند. حب‌الحسین(ع) نوازشگر دل‌های میلیون‌ها عاشق استاربعین که جوششی مردمی است می‌رود تا پس از 1372 سال عطر و بوی شهادت را دوباره بیافشاند و چه زیباست که شیعه و سنی، ترک و لر، عرب و فارس نمی‌شناسند و حب‌الحسین(ع) نوازشگر دل‌های میلیون‌ها عاشقی است که از سوز دل ندای هل من ناصر را لبیکی دوباره می‌گویند. ناله جانسوز اصغرش و رجزخوانی پیامبرگونه اکبرش و علم‌های برافراشته عباس‌های زمانه در اهتزازند تا کوردلان و یزیدیان زمانه بدانند نهضت سرخ عاشورا زنده
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، جمع ضدین نمی‌شود اما به‌راستی در راه زیارت تاریخ، چگونه شوق و ذوق را می‌توان با حزن و اندوه حماسه عاشورا تفسیر کرد. رفیقان یکی یکی می‌روند و زائران اربعین انگار نمک بر این زخم‌های کهنه می‌ریزند. حب‌الحسین(ع) نوازشگر دل‌های میلیون‌ها عاشق استاربعین که جوششی مردمی است می‌رود تا پس از 1372 سال عطر و بوی شهادت را دوباره بیافشاند و چه زیباست که شیعه و سنی، ترک و لر، عرب و فارس نمی‌شناسند و حب‌الحسین(ع) نوازشگر دل‌های میلیون‌ها عاشقی است که از سوز دل ندای هل من ناصر را لبیکی دوباره می‌گویند. ناله جانسوز اصغرش و رجزخوانی پیامبرگونه اکبرش و علم‌های برافراشته عباس‌های زمانه در اهتزازند تا کوردلان و یزیدیان زمانه بدانند نهضت سرخ عاشورا زنده
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، جمع ضدین نمی‌شود اما به‌راستی در راه زیارت تاریخ، چگونه شوق و ذوق را می‌توان با حزن و اندوه حماسه عاشورا تفسیر کرد. رفیقان یکی یکی می‌روند و زائران اربعین انگار نمک بر این زخم‌های کهنه می‌ریزند. حب‌الحسین(ع) نوازشگر دل‌های میلیون‌ها عاشق استاربعین که جوششی مردمی است می‌رود تا پس از 1372 سال عطر و بوی شهادت را دوباره بیافشاند و چه زیباست که شیعه و سنی، ترک و لر، عرب و فارس نمی‌شناسند و حب‌الحسین(ع) نوازشگر دل‌های میلیون‌ها عاشقی است که از سوز دل ندای هل من ناصر را لبیکی دوباره می‌گویند. ناله جانسوز اصغرش و رجزخوانی پیامبرگونه اکبرش و علم‌های برافراشته عباس‌های زمانه در اهتزازند تا کوردلان و یزیدیان زمانه بدانند نهضت سرخ عاشورا زنده

دانلود قانونی سریال دل
۰۵:۱۷:۲۵, ۱۵ دی ۱۳۹۸
معرفی وب سایت سریال هیولا
۰۰:۰۰:۰۰, ۲۶ شهریور ۱۳۹۸