مولای مانمونه دیگر نداشته است

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 9 اسفند در حاشیه نشست با مدیران آموزش و پرورش گیلان که به مناسبت هفته امور تربیتی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مربیان پرورشی نقش مهمی را در پرورش اسلامی آینده‌سازان کشور دارند، اظهار کرد: آموزش و پرورش رکن نظام تربیتی در جامعه است. وی با بیان اینکه آزادی تا مرز قانون اساسی که بیش از 98 درصد مردم به آن رای داده‌اند جزو حقوق ملت در جامعه اسلامی است، افزود: غرب به دنبال ضربه زدن به نظام تربیت دینی در کشور است. نماینده ولی‌ فقیه در گیلان، با تصریح بر اینکه ائمه جمعه شهرستان‌های استان مرتب در مدارس حضور دارند، گفت: توصیه و تاکیدم بر ائمه جمعه توجه به ارائه و ترویج سبک زندگی اسلامی و نظام خانواده است. آیت‌الله قربانی، با اشاره به اینکه فضای مجازی بدون داشتن سواد رسانه ای از آسیب‌های جدی در مسیر تربیت نونهالان، نوجوانان و جوانان است، تصریح کرد: اخلاق اسلامی در فضای
به گزارش ایكنا از فارس، سید احمدرضا دستغیب، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 21 خرداد در چهل و یکمین جلسه‌ علنی شورای اسلامی شهر شیراز بر ضرورت حمایت از تولید کالای ایرانی تأكید كرد و گفت: امروزه یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم بیکاری است بخشی از این مشکل را می‌شود با خرید کالای ایرانی جبران کرد. وی همچنین تأكید كرد كه خرید کالای ایرانی یک وظیفه‌ ملی و مذهبی است و تحت هیچ شرایطی و مصالحی نباید این وظیفه فراموش شود. دستغیب گفت: نخستین قدم را از شورای شهر آغاز می‌کنیم و استفاده از هرگونه اقلام مصرفی مانند چای، نسکافه ولوازم التحریر که مشابه داخلی دارند را ممنوع می‌کنیم. وی در ادامه گفت: نامگذاری سال حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری را در عمل و نه در حرف و شعار از خودمان
«منقبت‌خوانی» یکی گونه‌ی آوازی است که بیش از همه ویژه‌ی ایام سوگواری حضرت علی (ع) است. به گزارش خبرنگار بخش موسیقی ایسنا، «منقبت‌خوانی» یکی از گونه‌های آوازی است که در ایام سوگواری مولای متقیان در بسیاری از مناطق ایران اجرا می‌شود. در «منقبت‌خوانی» رشادت‌های امام‌(ع)، شرح خوبی‌ها و رفتار آن حضرت مد نظر است. مردم خراسان این آیین را به صورت تمام و کمال اجرا می‌کنند و معمولا یک مثنوی را در بیات ترک می‌خوانند. نمونه‌ای از منقبت‌خوانی که در خراسان اجرا می‌شود، این گونه است: گوش دارید ای عزیزان سربه سر تا بگویم یک روایت معتبر یعنی ای روشن دلان پاک دین شد چو میلاد امیرالمومنین(ع) این کلام آمد به دست ما‌، سَنَد از وجود فاطمه بنت اسد *** آن وجود پاک آمد در وجود در پس پرده عیان شد هرچه بود خواستند مانند طفلان از وفا سازَنش قُنداق و بندند دست و پا *** چون ببستند دست آن شاه وحید یک اشاره کرد بند از هم درید دفعه‌ی ثانی ببستند دست او بند را بگشود همچون
شب‌های قدر که فرا می‌رسند، موسیقی شادی که در مناطق و نواحی ایران به‌مناسبت ماه مبارک رمضان وجود دارد، جای خود را به منقبت‌خوانی‌ها و قنبرخوانی‌ها می‌دهند. به گزارش خبرنگار بخش موسیقی ایسنا، «قنبرخوانی» یکی از گونه‌های قدیمی آوازی است که ایرانیان مبدع آن بوده‌اند. این سبک آوازی در شب‌های قدر در بخش‌هایی از مناطق ایران از جمله اصفهان کاشان، شاهرود و کرمان اجرا می‌شود. گفته می‌شود، قنبر غلام با وفای امام علی (ع) بوده است که پس از ضربت خوردن آن حضرت آن‌قدر به شیوه‌ای خاص عزاداری کرد که از هوش رفت. برخی ایرانیان هم با تأکید بر این داستان، سبک «قنبرخوانی» را در ایام عزای مولای متقیان اجرا می‌کنند. مردم کاشان نیز از سرآمدان قنبرخوانی هستند و نحوه‌ی اجرای آن این‌گونه است که تک‌خوان می‌خواند: وارد مسجد چه شد آن شاه دین رفت به گلدسته امام مبین گفت اذان از سرصدق ویقین لرزه به ارکان دوعالم رسید سپس جمع‌خوانان با او همراه می‌شوند و می‌خوانند: وای علی جانم، علی جانم علی نادعلیاً
اهالی استان مرکزی از جمله منقبت‌خوانان مولاعلی(ع) در ایام سوگواری ماه مبارک رمضان هستند که ابیاتی را در سوگ آن حضرت منقبت‌خوانی می‌کنند. به گزارش خبرنگار بخش موسیقی ایسنا، «منقبت‌خوانی» یکی از گونه‌های آوازی است که در ایام سوگواری مولای متقیان در بسیاری از مناطق ایران اجرا می‌شود. در «منقبت‌خوانی» رشادت‌های امام‌(ع)، شرح خوبی‌ها و رفتار آن حضرت مورد نظر است. سر به پیش و مو پریش و پای در گل،‌ داغ بر دل اشک حسرت می‌چکید‌، از دو چشم پاک بینم ناگهان آمد سروشی‌، پس نظر کردم‌، بدیدم آفتابی‌، ماهتابی‌، سروقدی‌، نازنینم گفتمش:هی هی که باشی‌ من به قربان جلالت‌؟ گفت: به به‌، ای زمرد من تو را مولای دینم مرتضایم‌، مصطفایم‌، رهنمایم‌، هَل اَتی یَم والضحی‌یم، طه، یاسین‌، تیغ شمشیرخدایم‌، ابن عم مصطفی‌یم آدم و نوح و براهیم خلیل‌الله باشم شد یَد بیضای موسی ظاهر اندر آستینم غالیان‌، من را خدا خوانند‌، من راضی نباشم نی خدایم‌، نی جدایم‌، رحمت ال للعالمینم ثنا و
به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، نام مولا امیرالمؤمنین (ع)، در طول تاریخ فرهنگ و هنر ایران زمین، همواره سرمایه نابی برای خَلق ناب ترین و از دل برآمده ترین اثرهای هنری؛ خواه در شعر و نثر و نگارگری، خواه در موسیقی بوده است. در تاریخ پر افتخار ادبیات شکوهمند فارسی، بسیاری از گویندگان نام آور، خالصانه ترین شعرهایشان را در مقام ولایت حضرت اسدالله الغالب سروده اند. البته که این ارادت به آستان شیر خدا، تنها منحصر به شاعرانِ شیعه نیست و بسیاری از گویندگان بزرگِ سنّی مذهب ادب فارسی هم چشم امید و ارادتشان به سوی بارگاه آسمان طاقِ شاه ولایت بوده است؛ همچنانکه شیخ اجل، سعدی شیرین سخن، در بوستان خویش گفته است: فردا که هر کسی به شفیعی زنند دست / ماییم و دست و دامن معصوم مرتضی.حدود دو سده پیش از سعدی نیز کسایی مروزی، شاعرِ شیعه عصر غزنوی، ارادت خود به امیرالمؤمنین (ع) را با فخامتِ هرچه تمام ابراز کرده است:«مدحت کن و بستای کسی را که پیمبر / بستود و ثنا کرد و بدو داد همه کار. آن کیست بدین حال و که بودست و که باشد / جز شیر خداوند جهان، حیدر کرّار. این دین هدی را به
به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، نام مولا امیرالمؤمنین (ع)، در طول تاریخ فرهنگ و هنر ایران زمین، همواره سرمایه نابی برای خَلق ناب ترین و از دل برآمده ترین اثرهای هنری؛ خواه در شعر و نثر و نگارگری، خواه در موسیقی بوده است. در تاریخ پر افتخار ادبیات شکوهمند فارسی، بسیاری از گویندگان نام آور، خالصانه ترین شعرهایشان را در مقام ولایت حضرت اسدالله الغالب سروده اند. البته که این ارادت به آستان شیر خدا، تنها منحصر به شاعرانِ شیعه نیست و بسیاری از گویندگان بزرگِ سنّی مذهب ادب فارسی هم چشم امید و ارادتشان به سوی بارگاه آسمان طاقِ شاه ولایت بوده است؛ همچنانکه شیخ اجل، سعدی شیرین سخن، در بوستان خویش گفته است: فردا که هر کسی به شفیعی زنند دست / ماییم و دست و دامن معصوم مرتضی.حدود دو سده پیش از سعدی نیز کسایی مروزی، شاعرِ شیعه عصر غزنوی، ارادت خود به امیرالمؤمنین (ع) را با فخامتِ هرچه تمام ابراز کرده است:«مدحت کن و بستای کسی را که پیمبر / بستود و ثنا کرد و بدو داد همه کار. آن کیست بدین حال و که بودست و که باشد / جز شیر خداوند جهان، حیدر کرّار. این دین هدی را به
به گزارش ایرنا، یکشنبه شب در دومین شب از لیالی قدر و شهادت علی (ع) سفیر و کارکنان سفارت ،دانشجویان و شماری از ایرانیان مقیم شهر آتن حضور داشتند.عاشقان ولایت پس از اقامه نماز مغرب و عشا، الغوث الغوث' گویان، دعای جوشن کبیر را زمزمه کردند و سپس با انجام آیین قرآن به سر، شب نزول کتاب آسمانی وآمرزش گناه، با خدای خود به راز و نیاز پرداخته و طلب مغفرت کردند. شرکت کنندگان در این آیین در شب شهادت مولی الموحدین علی (ع) اشک ماتم ریختند. حجت الاسلام والمسلمین سید 'مسعود میرسالاری' روحانی اعزامی از ایران در سخنانی با اشاره به فضلیت ماه مبارک رمضان ، گفت: ماه رمضان ماه پر برکتی برای انسان هاست و به همین دلیل ماه توبه و دوری از گناه چه از نظر عملی و چه از نظر نیتی است، زیرا نیت خالص و صادق انسان را بسوی دوری از انجام گناه هدایت و سوق می دهد. وی در ادامه سخنان خود افزود: مقام شامخ امام علی( ع) آنچنان نزدیک خدواند متعال بالا و گرامی است که پیروی از وی و اهل بیت شرط رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است و چنانچه خواستار رسیدن به سعادت در هر دو دنیا باشیم باید پیروان
صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، چند سالی است که چندین روز مانده به اربعین حسینی دلباختگان آن حضرت برای شرکت در این مراسم سراسر معنوی با پای پیاده روانه مرزها می‌شوند. این‌روزها هر نقطه از جاده‌های کشور را نگاه می‌کنی سراسر عشق است و بس، پیرمرد علم بردوش و هم‌پای جوانان با چهره‌ای عاشق چنان قدم بر می‌دارد که دلباختگی به سالار شهدا در وجود آنها موج می‌زند. در بیشتر مواقع همراه کاروان‌های پیاده کودکانی را می‌بینی که کیلومترها با پای پیاده آمده ولی احساس خستگی نمی‌کند، آری حسین دل‌ها را دیوانه خود کرده به‌طوری که سرما، گرما و مسافت راه مانع از حرکت عاشقان ارباب نمی‌شود. هر انسانی با دیدن حرکت خودجوش این مردان و زنان خدا در تعجب می‌ماند، که بعد از هزار و چندین سال از واقعه کربلا چگونه این عشق زیارت محبوب در دل مردم زنده نگه داشته شده است. برپایی موکب‌های مردمی در طول مسیر حرکت کاروان‌های پیاده حال و هوای ویژه‌ای به کشور اسلامی داده، مردم از تمام هستی خود برای پذیرایی از زائران ارباب دل‌ها مایع می‌گذارند تا بلکه
صاحب‌خبر - به گزارش گروه مهدویت خبرگزاری شبستان، سالک یا به راه آشناست و فراز و فرودها و خطرات آن را می شناسد یا با آنها  بیگانه است. رهرو ناآشنا در پیمودن راه و رسیدن به مقصد مشاهده مقصود خود، هماره نیازمند راهنمایی خبیر است که خود آشنای طریق باشد و او را از اوج و حضیض باخبر سازد و به سلامت بگذراند و با بیان خطرات راه، سالک را از مهالک آن ایمن گرداند و سرانجام به مقصود برساند.   طریق نورانی انسانیت و عبودیت خدای سبحان نیز از این قاعده مستثنا نیست و انبیاء و اولیای الهی که آشنایان طریق اند، سفیران هدایت خلق اند، از این رو خدای سبحان نبی اعظم(ص) خویش را به صبر و همقدمی با سالکان جاده عبودیت امر می کند: «واصبر نفسک مع الذین یدعون ربهم بالغدوة و العشی یریدون وجهه» (سوره کهف آیه 28) زیرا سالکی که بداند راهنمای مهربان با اوست مسیر را بی اضطراب می پیماید؛ ولی اگر راهنما ایصال به مطلوب نکرده او را رها سازد و فقط به نشان دادن راه – ارائه طریق- بسنده کند، سالک یا به مقصد نخواهد رسید یا وصولش به مقصود با دشواری و اضطراب همراه خواهد بود.