معنی و آرایه شعر پرواز از نیما یوشیج

سایت گالری عکسبخش عکس بازیگران، گالری عکس بازیگران مرد، تصاویر بازیگران مرد، عکسهای جدید بازیگران   در این بخش از سایت رهتا جدیدترین عکس و تصاویر از نیما شاهرخ شاهی را برای شما آماده کرده ایم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد. نام و نام خانوادگی : نیما شاهرخ شاهی تاریخ تولد: ۱۷ مرداد ماه ۱۳۶۰ مدرک تحصیلی : مهندسی عمران محل تولد : تهران محل سکونت : ولنجک تهران وضعیت
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حبیب الله تاجیک اسماعیلی با رد ادعای وکیل خانواده "شریف‌نیا" مبنی بر صدور جواز سفره خانه به خانه نیما یوشیج گفت: تاکنون یک جلسه با حضور حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران، وکیل مالکان و چند تن دیگر برگزار شده است. با توجه به حضور افراد مختلف حرف هایی که در این جلسه مطرح شد قابل انکار نیست و به هیچ عنوان صحبتی در خصوص صدور مجوز سفره خانه مطرح نشد. وی افزود: در آن شرایط که خانه از ثبت ملی خارج شد حرف ما این بود که ملک را به هر نحوی باید خریداری کرد. یک پیشنهاد، خرید ملک از سوی شهرداری تهران و پیشنهاد دیگر خرید خانه از سوی سازمان های مرم نهاد بودو در نهایت هم اعلام شد یکی از سازمان های مردم نهاد پیشنهاد خرید خانه را داده است. تاجیک اسماعیلی افزود: برای خرید این خانه باید توجه کرد که مساحت بنا کم است و تبدیل آن به خانه موزه توجیه ندارد. اگر در اختیار سازمان ها قرار گیرد به احتمال بسیارزیاد تبدیل به رستوران و کافی شاپ می شود که باز هم منطقی نیست. وی بااشاره به برآورد اولیه از قیمت ملک گفت: بر اساس نظر کارشناسان، قیمت
جنبش مشروطه و پیش زمینه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی آن اواخر قرن گذشته، تنها به تغییر نظام حکومتی ایران (هر چند در ظاهر) منجر نشد و رنگ تغییر بر تمام سطوح فرهنگ و جامعه ایرانی؛ از جمله هزار سال ادبیات فارسی نیز نشاند. علی اسفندیاری که با ورود جدی به عرصه شاعری در سال 1300 نام نیما یوشیج را برای خود برگزید، در سال 1276خورشیدی در یوش به دنیا آمد، در نوجوانی با خانواده به تهران مهاجرت کرد و به مدرسه سن لوئی رفت. وی در این مدرسه با زبان فرانسه آشنا شد و بخت آن را یافت تا شاگردی نظام وفا (1266 تا 1343) از شاعران مشهور آن دوران را بکند. نظام وفا اولین مشوق نیما در سرودن شعر بود و رابطه استاد و شاگردی آنها تا جایی ادامه یافت که بعدها مقالات وی را در مجله خود به نام وفا منتشر کرد. سال های نوجوانی و جوانی نیما مصادف شد با سلسله تغییرات مهم سیاسی در ایران از جمله حوادث بعد از جنبش مشروطه. این تحولات مهم سیاسی و آشنایی تدریجی نخبگان فرهنگی آن دوران با فرهنگ غرب از قبل هم به آغاز روند تغییرات در عرصه ادبیات فارسی به ویژه شعر منجر شده بود. در همین دوران اولین داستان
«علی اسفندیاری» مشهور به نیما یوشیج،21 آبان 1276 هجری خورشیدی در روستای یوش از توابع نور مازندران دیده به جهان گشود و تا 11 سالگی در زادگاه خود روزگار گذراند و سپس راهی تهران شد.وی در این شهر در دبستان جاوید به تحصیل پرداخت و با پایان این دوره به منظور یادگیری زبان فرانسه به مدرسه سن لویی رفت. او در این مکان با «نظام وفا» شاعر نام آشنای زبان فارسی آشنا و این امر سبب ورود وی به عرصه شعر و ادب شد. او استادی توانمند بود که بعدها نیما یوشیج به رسم وفاداری شعر بلند خود را با نام «افسانه» به وی تقدیم کرد؛ سروده ای که سنگ بنای شعر نو در زبان و ادب فارسی به شمار می رود. مثنوی «قصه رنگ پریده» را نیما یوشیج به عنوان نخستین اثر خویش در 23 سالگی سرود و با سرمایه شخصی خود آن را در 30 صفحه منتشر کرد. سپس این شاعر توانا، منظومه «افسانه» را در دی 1301 خورشیدی سرود. بخش هایی از این شعر در مجله «قرن بیستم» به سردبیری «میرزاده عشقی» به چاپ رسید. عضویت نیما یوشیج در هیات تحریریه مجله «موسیقی» و حضور در کنار ادیبانی همچون محمدضیاء هشترودی و عبدالحسین نوشین، ذوق هنری او را دو
«علی اسفندیاری» مشهور به نیما یوشیج،21 آبان 1276 هجری خورشیدی در روستای یوش از توابع نور مازندران دیده به جهان گشود و تا 11 سالگی در زادگاه خود روزگار گذراند و سپس راهی تهران شد.وی در این شهر در دبستان جاوید به تحصیل پرداخت و با پایان این دوره به منظور یادگیری زبان فرانسه به مدرسه سن لویی رفت. او در این مکان با «نظام وفا» شاعر نام آشنای زبان فارسی آشنا و این امر سبب ورود وی به عرصه شعر و ادب شد. او استادی توانمند بود که بعدها نیما یوشیج به رسم وفاداری شعر بلند خود را با نام «افسانه» به وی تقدیم کرد؛ سروده ای که سنگ بنای شعر نو در زبان و ادب فارسی به شمار می رود. مثنوی «قصه رنگ پریده» را نیما یوشیج به عنوان نخستین اثر خویش در 23 سالگی سرود و با سرمایه شخصی خود آن را در 30 صفحه منتشر کرد. سپس این شاعر توانا، منظومه «افسانه» را در دی 1301 خورشیدی سرود. بخش هایی از این شعر در مجله «قرن بیستم» به سردبیری «میرزاده عشقی» به چاپ رسید. عضویت نیما یوشیج در هیات تحریریه مجله «موسیقی» و حضور در کنار ادیبانی همچون محمدضیاء هشترودی و عبدالحسین نوشین، ذوق هنری او را دو
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، شصت و دومین نشست ماهانه فرهنگستان زبان و ادب فارسی روز دوشنبه با حضور غلامعلی حدادعادل، محمد دبیرمقدم رییس و معاون پژوهشی و علمی فرهنگستان و جمی از نیماشناسان و اساتید ادییات معاصر فارسی به طرح بررسی و بازخوانی دست نوشته های نیما یوشیج اختصاص داشت.در این نشست دبیر مقدم با اشاره به سابقه وجود دست نوشته های نیما در کتابخانه فرهنگستان گفت: این دست نوشته ها سال 1373 از فرزند او به مبلغ 50 میلیون ریال خریده شد؛ ولی تا سال 93 هیچ پژوهشی روی آنها صورت نگرفت.وی افزود: در این سال بر اساس طرحی در گروه ادبیات معاصر فرهنگستان که مصوب شورای مدیران بود، سعید رضوانی و مهدی علیایی مقدم طرح پژوهشی را بر این دست نوشته ها آغاز کردند.به گفته معاون علمی و پژوهشی فرهنگستان تاکنون سه چهارم از دست نوشته های موجود تصویربرداری (اسکن) شده و نیمی از اشعار موجود در این دست نوشته ها در قالب یک‌ دفتر شعر با یکصد و پنج قطعه شعر از اشعار منتشر نشده نیما به زودی منتشر می شود.وی تاکید کرد: معتقدیم این دست نوشته ها بعد از تکمیل تصویربرداری باید تمام
صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاری فارس، شصت‌ودومین نشست ماهانۀ فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد. در این نشست سعید رضوانی، پژوهشگر گروه ادبیات معاصر فرهنگستان، در موضوع «طرح بررسی و بازخوانی دست‌نوشته‌های نیما یوشیج» سخنرانی کرد و از روند پیشرفت این طرح گزارشی ارائه داد. در ابتدای این نشست محمد دبیرمقدم، عضو پیوسته و معاون علمی و پژوهشی فرهنگستان، در سخنانی کوتاه به معرفی دکتر رضوانی پرداخت و در باب سوابق علمی و پژوهشی وی و طرح مذکور توضیحاتی داد و با اشاره به سابقۀ وجود دست‌نوشته‌های نیما در کتابخانۀ فرهنگستان گفت: این دست‌نوشته‌ها سال 1373 از فرزند نیما به مبلغ پنجاه‌میلیون ریال خریداری شد، ولی تا سال 93 هیچ پژوهشی در باب آن‌ها صورت نگرفت. وی در ادامه افزود: در این سال، بر اساس طرحی در گروه ادبیات معاصر فرهنگستان که مصوّب شورای مدیران بود، سعید رضوانی و مهدی علیایی‌مقدم، کار بر روی این دست‌نوشته‌ها آغاز کردند. به گفتۀ معاون علمی و پژوهشی فرهنگستان تا کنون سه‌چهارم از دست‌نوشته‌های موجود تصویربرداری شده است و نیمی از اشعار موجود
صاحب‌خبر - به گزارش فارس، شصت‌ودومین نشست ماهانه فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد. در ابتدای این نشست محمد دبیرمقدم، عضو پیوسته و معاون علمی و پژوهشی فرهنگستان با اشاره به سابقه وجود دستنوشته‌های نیما در کتابخانه فرهنگستان گفت: این دستنوشته‌ها سال 73 از فرزند نیما به مبلغ 50‌ میلیون ریال خریداری شد، ولی تا سال 93 هیچ پژوهشی در باب آنها صورت نگرفت. او افزود: در این سال، براساس طرحی در گروه ادبیات معاصر فرهنگستان که مصوب شورای مدیران بود، سعید رضوانی و مهدی علیایی‌مقدم، کار روی این دست‌نوشته‌ها را آغاز کردند. به گفته معاون علمی و پژوهشی فرهنگستان تاکنون سه‌چهارم از دستنوشته‌های موجود تصویربرداری شده و نیمی از اشعار موجود در این دستنوشته‌ها در قالب یک‌ دفتر شعر با 105 قطعه شعر از اشعار منتشر نشده نیما بزودی منتشر می‌شود. دبیرمقدم تأکید کرد: معتقدیم این دستنوشته‌ها بعد از تکمیل تصویربرداری باید به‌صورت تمام و کمال روی وبگاه فرهنگستان قرار گیرد تا هر محققی از هر جای دنیا بتواند از آنها آزادانه استفاده کند.
صاحب‌خبر - به گزارش ایسنا، ربیع فلاح جلودار پنجشنبه در همایش ملی نیما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور گفت: شعر معاصر در دوران حیات خود با نام شاعران بزرگ و تأثیرگذار زیادی عجین شده است، اما نیما یوشیج با کشف و ارتقای ظرفیت‌های جدید در شعر فارسی و افزودن به گسترهٔ واژگانی آن از مخزن سرشار و پررمز و راز بومی و محلی، فرم و قالب تازه در حوزه فن وزیبایی ‌شناختی به آثار فاخر فارسی داده است. وی افزود: نیما شاعری است با ظرفیت‌های جهانی و مؤثر در عرصه‌های بین‌المللی به‌گونه‌ای که در بسیاری از کشورهای جهان، شاعران نوپرداز و تأثیرگذار خود را به نیما ملقب کرده و مورد تشویق قرار می‌دهند. استاندار مازندران تصریح کرد: علت اینکه نیما را نمی‌توان تنها یک شاعر بومی و محلی و یا یک شاعر فارسی سرای محدود به جغرافیای ایران برشمرد، این است که تلفیق نوینی از شعرفارسی با زبان بومی خود است و آنچه نیمای بزرگ را نسبت به دیگر شاعران بلندآوازهٔ هم‌عصر او متمایز می‌کند، این است که علاوه بر ریختن طرحی نو در شعر و ادبیات
صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، نشست کارگاهی شعر نیمایی با حضور مصطفی علیپور در این خبرگزاری برگزار شد. *نیما به شعر ساختمان و انسجام داد علیپور در این نشست با اشاره به شعر نیما گفت: از دستاوردهای نیما این است که به شعر ساختمان داده اما باید گفت که این ساختمان چطور بوده است، شعر نیما را می‌گویند یک شعر ساختمانی و پس از چند قرن نیما به شعر ساختمان، تشکل یا انسجام می‌دهد. وی افزود: شعر نیما، شعر هماهنگی، تناسب و وحدت کلمات است و شما در شعر نیما کلمه‌ای را به صورت زائد نمی‌بینید. *مخاطبان شعر نیما شبیه توریست‌ها هستند علیپور در بخش دیگری از سخنانش گفت: شعر نیما به گمان من از منظر تصویری بیشتر منظره است،‌ عمده کوشش‌های نیما در شعر به خلق منظره انجامیده و مخاطبان شعر نیما شبیه به توریست‌ها هستند که مناظر را می‌بینند. او اضافه کرد: در حالی که در شعر بسیاری از شاعران ما منظره نمی‌بینیم چون آنقدر درگیر استعاره