متن رمان لام مثل لجبازی قسمت1

وبسایت رسمی برنامه نود - یاشوا کیمیش هافبک آینده دار بایرن مونیخ می گوید در جوانی تحت تاثیر بازی ژاوی ارناندز قرار داشته است.به گزارش وبسایت نود، یاشوا کیمیش 21 ساله که دومین فصل حضورش در بایرن مونیخ را سپری می کند در فصل جاری نمایش هایی درخشان داشته است و یکی از بهترین و کلیدی ترین بازیکنان تیم آنچلوتی بوده است. کیمیش در مصاحبه با سایت یوفا درباه الگوی فوتبالی اش گفت: در نوجوانی و در زمانی که در حال رشد بودم ژاوی الگوی من بودم. او فوتبالیست بسیار، بسیار خوبی بود، از نظر تکنیکی عالی و یک رهبر. او می توانست تیم را به خوبی هدایت کند و بازیکنی کاملا در اختیار تیم بود. او دقیقا می دانست که چگونه در کارهای تیمی شرکت کند و همزمان همی تیمی هایش را هم در بازی شرکت دهد. من او را همانند یک الگو نگاه می کنم. کیمیش در بخشی دیگر از صحبت هایش درباره فیلیپ لام گفت: فیلیپ هم برای من نفش یکی الگو را دارد.تعداد کمی از بازیکن جهان فوتبال می توانند همانند فیلیپ سازگاری داشته
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، ‌ کلاس‌های آموزشی ششمین دوره داستان‌نویسی آل‌جلال که در کنار نهمین جایزه جلال آل‌احمد در تهران برگزار می‌شود، با برگزاری کلاس انتخاب سوژه (رمان + داستان کوتاه) با تدریس مجید قیصری، نویسنده و مدرس داستان‌نویسی در مجتمع آدینه تهران ادامه یافت. قیصری در آغاز سخنان خود با تأکید بر اینکه سوژه، موضوع انتخابی نویسنده نیست و در حقیقت، سوژه نویسنده را انتخاب می‌کند، گفت: موقعیت جغرافیایی که نویسنده در آن زیست می‌کند، شرایط خانوادگی او، مقطع تاریخی که نویسنده در آن زندگی می‌کند و حوادث و رخدادهایی که آن را شاهد بوده، سبب می‌شود که نویسنده نسبت به برخی از موضوعات واکنش‌هایی نشان دهد و سوژه داستان خود را انتخاب کند. وی در ادامه با بیان اینکه سوژه در درون نویسنده است و نویسنده برای یافتن آن باید درون خود را بکاود، افزود: این سؤال مطرح می‌شود که آیا سوژه انتخابی نویسنده باید خاص باشد؟ برای پاسخ باید گفت، ‌پردازش داستان
صاحب‌خبر - به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان،‌ کلاس‌های آموزشی ششمین دوره داستان‌نویسی آل‌جلال که در کنار نهمین جایزه جلال آل‌احمد در تهران برگزار می‌شود، با برگزاری کلاس انتخاب سوژه (رمان + داستان کوتاه) با تدریس مجید قیصری، نویسنده و مدرس داستان‌نویسی در مجتمع آدینه تهران ادامه یافت. قیصری در آغاز سخنان خود با تأکید بر اینکه سوژه، موضوع انتخابی نویسنده نیست و در حقیقت، سوژه نویسنده را انتخاب می‌کند، گفت: موقعیت جغرافیایی که نویسنده در آن زیست می‌کند، شرایط خانوادگی او، مقطع تاریخی که نویسنده در آن زندگی می‌کند و حوادث و رخدادهایی که آن را شاهد بوده، سبب می‌شود که نویسنده نسبت به برخی از موضوعات واکنش‌هایی نشان دهد و سوژه داستان خود را انتخاب کند. وی در ادامه با بیان اینکه سوژه در درون نویسنده است و نویسنده برای یافتن آن باید درون خود را بکاود، افزود: این سؤال مطرح می‌شود که آیا سوژه انتخابی نویسنده باید خاص باشد؟ برای پاسخ باید گفت، ‌پردازش داستان از یافتن و انتخاب سوژه مهم‌تر است. گاهی
در يك كلام بايد گفت: بله. تحقيقات جديد هم نشان داده كه اين توصيه قديمي درست است و براي سلامتي بدن‌تان تاثير جدي دارد.  مصرف غذاهاي چرب و سرخ كردني و همچنين وعده‌هاي پركالري براي شام اصلا كار مناسبي نيست. به گزارش بي‌بي‌سي،دکتر جاناتان جانسون، از دانشگاه ساری درانگليس مي‌گويد: به نظر می‌رسد که بدن انسان برای سوزاندن کالری، در اوقات معینی از روز بهتر کار می‌کند. دکتر جانستون معتقد است که بدترین موقع برای پر کردن معده از قند و چربی، آخر شب است یعنی وقتی که مقدار این مواد در خون زیاد است. دكتر جانسون به همين منظور روي خودش آزمايشي انجام داده است. او در حالی که در طول شب چیزی نخورده بود،در صبح مقداری از خودش خون گرفت و  بعد در ساعت ۱۰ صبح یک صبحانه معمولی انگلیسی خورد. بلافاصله بعد از خوردن این صبحانه و نیز در چند ساعت آینده، هر نیم ساعت یک بار از خودش خون گرفت و مورد آزمايش قرار داد. دوازده ساعت
وبسایت رسمی برنامه نود - کاپیتان بایرن مونیخ می‌گوید بازی در انگلستان را به بازی در اسپانیا ترجیح می‌دهد اما بایرن مونیخ را خانه خود می‌داند. او درباره لذت بردن از بازی در پست هافبک و تفاوت‌های گواردیولا و یوگی لوو هم صحبت کرد. به گزارش بخش بین الملل وب سایت گل، گفتگوی مفصل کاپیتان تیم قهرمان جهان که در پروژه "متفاوت باشید" کمپانی آدیداس شرکت کرده به شرح زیر است:   آیا آرزو داشتی هافبک باشی؟ نه. از اینکه در پست دفاع بازی می‌کردم، راضی بودم. یک دهه دفاع کناری بودم  و از بازی در آن پست لذت بردم. از اینکه یک مدافع بودم پشیمان نشدم. اما درحال حاضر این شانس را دارم که کارهای جدیدی انجام دهم و این شانس هیجان انگیز بود. زمانی که جوان بودم در این پست بازی کردم و با پست هافبک آشنا هستم. اینکه می‌توانم در دو پست بازی کنم از خوش‌شانسی من است. قبل از آغاز فصل با گواردیولا درباره اینکه چطور در اینجا بازی کنم صحبت کردم و واقعا از آن لذت بردم. تجربه‌ای که از حضور در پست
صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاری فارس، فیلیپ لام چند روز بعد از انجام اولین بازی فصل جدید بوندس‌لیگا، در مورد رویارویی با وردربرمن و برد 6 بر صفر گفت: وردربرمن یکی از تیم‌های دوست‌داشتنی بوند‌س‌لیگا بوده که همیشه از رویارویی با آن، خرسند شده‌ام. این بار نیز مقابل این تیم برنده شدیم و البته نتیجه‌ای شبیه به بازی تنیس گرفتیم. وی ادامه داد: به نظرم امسال 5 تیم رقیب بایرن هستند. بایرلورکوزن، بورسیادورتموند، بورسیامونشن‌گلادباخ، شالکه و ولفسبورگ می‌خواهند با ما رقابت کنند.همه این تیم‌ها سبک‌ مشابهی دارند. جذاب بازی می‌کنند و با شور و اشتیاق به سمت دروازه حریف حمله می‌‌کنند. البته از نظر آرامش و هوشیاری به حد بایرن نمی‌رسند. با این حال معتقدم جدی‌ترین رقیب تهدید‌کننده در این میان، بورسیادورتموند است.‌ او ادامه داد:آنها بار دیگر برنده مسابقات می‌شوند. شاید هنوز از لحاظ درخشش در مسابقه، تیمی قاطع نباشند. اما حالا می‌دانند چطور باید امتیاز کامل گرفت. با این شرایط ما نیاز داریم
به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب در قالب یکی از عناوین مجموعه کتاب‌های قفسه آبی این ناشر چاپ شده است و داستانش در شهر کوچکی به اسم گوران می‌گذرد. فرنگیس شخصیت اصلی داستان است که از پس حوادث گوناگون، با پرسش‌های بنیادینی همچون «فعل و عمل درست را چگونه می‌توان تشخیص داد» یا «زندگی با درد و رنج آیا شایسته‌ زیستن هست؟» و... مواجه می‌شود.شخصت فرنگیس، یک زن میانسال است. نگارش این رمان طی ۳ ماه انجام شده و سلیمانی معتقد است مانند دیگر آثارش در آن، در پی طرح سوالات فلسفی است. سنت، تنهایی، ترس، عشق و جنایت از جمله مفاهیم مهم در این رمان هستند.اتفاقات این رمان در بستر زمانی ۲ ماه رخ می‌دهند و فرنگیس در این بازه زمانی تغییر می‌کند. رمان دارای فلش بک های متعدد است و بین زمان حال و گذشته در تناوب است. به این ترتیب، اتفاقات رمان بین سال های اکنون و دهه شصت رخ می دهند. فرنگیس باید با سنت‌های شهر و ولایتش که او را به شدت محدود کرده اند، روبرو شود.«بازی آخر بانو»، «بازی عروس و داماد» و «خاله بازی»،
به گزارش خبرنگار مهر، «حماسه؛ سرآغاز» به عنوان صد و سی و دومین عنوان مجموعه «رمان نوجوان» این ناشر چاپ شده است. این کتاب خود، اولین عنوان از یک سه گانه است که آرین آن را خواهد نوشت. سه گانه مذکور، «پَتَش خُوآرگر» نام دارد.آرین در ابتدای این کتاب هم به این مساله اشاره کرده و آورده است: این سه گانه را که برای نخستین بار در تاریخ، بازآفرینی فضا و داستان های «اَوستا» و «بُندَهش» در کالبد رمان است، تقدیم می کنم به زادگاه پدری ام؛ دیار خیال انگیز سوادکوه، آلاشت و زیرآب که روزگاری «پتش خوآرگر»شان می خوندند. «حماسه؛ سرآغاز» اولین رمان از سه گانه «پتش خوآرگر» است که چهارمین سه گانه ای است که از آرین چاپ می شود.اپام نپات، آراستی، بیشه اروس، چی چست، از تا نس تا، تازش تاریکی، ماهداد، مسمغان، سرآغاز سفر، زوت، روشنایی؛ دیگر بار، ناکامی، گرگسرها، هشدارها و آرزوها، فریشتا، فریا، سنگه سوز، گریز در جنگل، برج فره جای، پرواز بر فراز همه چیز، در قلمرو آتشان بدون دود، تریش اژدها، همچون بیوراسپ، ترتور جادو، از توت بن تا گردو دره، مادر، عقرب کنار رودخانه، پایتخت، اشوزوشت،
به گزارش خبرنگار مهر، کتاب های «نُه مرگ»، «تجریش» و «جنایت جردن» به عنوان ۳ اثر از مجموعه «کتاب های قفسه آبی» نشر چرخ و نشر چشمه به چاپ رسیده اند. از بین ۳ کتاب مذکور، «نه مرگ» توسط نشر چرخ و ۲ عنوان دیگر توسط نشر چشمه به چاپ رسیده اند.از هادی معصوم دوست، پیش از این رمان «به شیوه کیان فتوحی» به چاپ رسیده است که درباره مردی ۳۰ ساله به نام کیان است که در یک شرکت فیلم برداری و تدوین کار می کند. شخصیت کیان به عنوان فردی پایتخت نشین که زندگی و کاراکتر آرامی دارد، از مقطعی از رمان به هم می ریزد و او دیگر آرامش گذشته را ندارد. او از چارچوب های مرتب و منظم زندگی اش عدول کرده و وارد فضای دیگری می شود.  اما رمان «نه مرگ» این داستان نویس، دیگر تنها در یک فضای شهری نمی گذرد، روستا و پاسگاه های بین شهری که در بیابان علم شده اند، نیز در این کتاب به فضاهای داستانی این نویسنده اضافه شده اند.در قسمتی از این کتاب می خوانیم:یاوری حالا اسلحه را گرفته بود سمت من. نفس نفس می زد و قطره های
به گزارش خبرنگار مهر، نشست آسیب شناسی ادبیات ایران عصر دیروز دوشنبه ۳ اسفند حضور حسین پاینده، حمید عبدالهیان و محمدرضا گودرزی در کانون ادبیات ایران برگزار شد. ابتدای این نشست، پاینده به عنوان اولین سخنران این برنامه گفت: یک نکته که درباره رمان فارسی وجود دارد این است که اکثر ما درباره نویسندگان قدیمی رمان، اتفاق نظر داریم. اما همین که چند دهه جلوتر می آییم، این اتفاق نظر درباره آثار از بین می رود و معتقدیم که رمان ایرانی، آنچه که باید باشد تا بدرخشد، نیست. وی در بخشی از سخنان ابتدایی خود گفت: متاسفانه ما در این زمینه دارای فرهنگی هستیم که در آن انتقاد موجب بروز خصومت می شود. نویسنده عالم و دانشمند، از نقد اثرش استقبال می کند چرا که شاید بتواند داستانش را با استفاده از نقدهایی که به کارش می شود، تعدیل کند. مگر سیمین دانشور نبود که گفت کسی حق ندارد کتاب «آتش خاموش» را دوباره چاپ کند؟ دانشور بعد از چاپ این کتاب، معتقد بود که کارش خوب نبوده و گفت داستان هایم مزخرف بوده است. در فرهنگ ما چنین رویکردی کمتر