فیلنامه قو

به گروه فرهنگ  و هنر خبرگزاری برنا ، فرهاد توحیدی، حبیب احمدزاده و رضا مقصودی ، پس از بررسی طرح  ها و ایده‌های  فیلم نامه رسیده به دبیرخانه، 5 اثر را به عنوان نامزدهای این بخش جشنواره فیلم یاس معرفی کردند.  بر این اساس طرح های فیلم نامه : 1- « آنا » نوشته صنم کاظمی 2-  « پیچ » نوشته مهدی بوستانی شهر بابکی 3- « خسوف » نوشته زهره شعبانی 4- « خواب نما» نوشته مجید امامی 5- « میخ آخر به تابوت » نوشته محراب اکبری شهپر ، آثاری هستند که در این بخش برای کسب تندیس یاس زرین جشنواره به رقابت می‌پردازند. موسسه رسانه‌های تصویری در سومین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی یاس بخش مسابقه «طرح و ایده فیلم نامه» را با توجه به اهمیت نقش فیلمنامه در ارتقای آثار سینمایی و ویدیویی و همچنین کشف استعدادهای جوان در حوزه فیلمنامه نویسی با هدف بالا بردن سطح کمی و کیفی ادبیات نمایشی و ارزیابی طرح ها و ایده های نو برگزار می‌کند. در این بخش
به گروه فرهنگ  و هنر خبرگزاری برنا ، فرهاد توحیدی، حبیب احمدزاده و رضا مقصودی ، پس از بررسی طرح  ها و ایده‌های  فیلم نامه رسیده به دبیرخانه، 5 اثر را به عنوان نامزدهای این بخش جشنواره فیلم یاس معرفی کردند.  بر این اساس طرح های فیلم نامه : 1- « آنا » نوشته صنم کاظمی 2-  « پیچ » نوشته مهدی بوستانی شهر بابکی 3- « خسوف » نوشته زهره شعبانی 4- « خواب نما» نوشته مجید امامی 5- « میخ آخر به تابوت » نوشته محراب اکبری شهپر ، آثاری هستند که در این بخش برای کسب تندیس یاس زرین جشنواره به رقابت می‌پردازند. موسسه رسانه‌های تصویری در سومین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی یاس بخش مسابقه «طرح و ایده فیلم نامه» را با توجه به اهمیت نقش فیلمنامه در ارتقای آثار سینمایی و ویدیویی و همچنین کشف استعدادهای جوان در حوزه فیلمنامه نویسی با هدف بالا بردن سطح کمی و کیفی ادبیات نمایشی و ارزیابی طرح ها و ایده های نو برگزار می‌کند. در این بخش
سایت بیوگرافیبخش اخبار بازیگران،اخبار چهره ها،دنیای ستاره ها،اخبار هنرمندان رهتا: دستمزدهای فیلنامه نویسی در ایران فیسبوک توییتر گوگل پینترست تلگرامدرآمد حاصل از فیلمنامه نویسی در ایران چقدر است؟ به گزارش رهتا: با این شاهکارهایی تلویزیون به عنوان سریال به خوردمان می دهد، وسوسه شده اید بدانید قیمت فیلم نامه نویسی برای سریال ها و فیلم ها چقدر است؟ یکی از فیلم نامه نویسان شناخته شده سیما به ما می گوید: «گاهی ناظران کیفی و مشاوران خودشان وارد پروژه می شوند و دستمزد می گیرند و آخر سر هم خودشان را تایید می کنند» چند سال پیش بحث
کتاب «فیلنامه‌نویسی در قرن ۲۱» نوشته لیندا آرنسون با ترجمه شاپور عظیمی توسط واحد انتشارات بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد. به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «فیلمنامه نویسی در قرن ۲۱» نوشته «لیندا آرنسون» استرالیایی است که توسط شاپور عظیمی ترجمه شده است. این اثر، راهنمای جامع فیلمنامه‌نویسی برای فیلم‌های فردا است که در ۷۴۳ صفحه تالیف شده و توسط واحد انتشارات بنیاد سینمایی فارابی به بازار نشر آمده است. تاکنون کتاب‌های بسیاری در مورد فیلمنامه‌نویسی ترجمه و منتشر شده است و این گفته اغراق‌آمیز نیست که تحقیقاً همه‌ این آثار براساس رویکرد سنتی فیلمنامه‌نویسی به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند؛ یعنی همان روش آشنای سه‌پرده‌ای که با ترجمه کتاب‌های سید فیلد بیش از سه دهه رویکرد غالب تدریس فیلمنامه، نه تنها در کشور ما بلکه در سینمای جهان، بوده است. این رویکرد با استقبال بسیاری روبه‌رو شد و کمتر شاهد آن بوده‌ایم که نویسنده‌ای