فراماسونری دکتر حسابی

صاحب‌خبر - یکی از نزدیکان پدر علم فیزیک ایران این جمله را گفت و افزود: این سوالی است که ممکن است با نگاهی کوچک به گوشه‌ای از فعالیت‌ها و خدمات بی‌شماری که پروفسور محمود حسابی به جامعه در داخل و خارج از کشور ارزانی داشته است، از خود بپرسیم. به گزارش ایسنا، ‌پرفسور حسابی، حسابی بزرگ بود و این اذعان تمامی کسانی است که در ایران و دنیا او را می شناسند. 12 شهریور روز بزرگداشت این دانشمند بزرگ است و به همین بهانه و برای بزرگداشت پروفسور محمود حسابی به گفت‌وگویی صمیمانه با دو تن از نزدیکان و همراهان وی نشستیم. ایرج حسابی، فرزند پروفسور محمود حسابی در همان ابتدای گفت‌وگو به بیان درددل‌هایش در خصوص وضعیت علمی کشور پرداخت و با اشاره به اینکه هر سال شهریورماه بزرگداشت پدرش در تجریش و همچنین در زادگاه وی واقع در شهرستان تفرش برگزار می‌شود، در خصوص ارتباطش با پدر و مهم‌ترین دغدغه‌اش برای آموزش عالی گفت: همیشه به فرزندان بزرگان علمی کشور همچون دکتر قریب، دکتر فلسفی و بسیاری دیگر توصیه می‌کنم که خانه پدرشان را حفظ و نگهداری کنند تا یادمانی ارزشمند
در حال حاضر تعداد فراماسونرهای کویتی به 1500 نفر رسیده که شماری از آنان به درجه استاد اعظم و بالاترین رتبه این گروه ضاله رسیده اند و اکثریت آنان مرد هستند و تعداد زنان نیز انگشت شمار است.روزنامه پرشمار الرای چاپ کویت طی گزارشی مفصل از حضور تشکل و محفل فراماسونری در کویت می نویسد: عضویت اتباع کویتی در محفل فراماسونری بر مبنای لیاقت و شایستگی آنان و اعلام آمادگی برای تحمل مسئولیت انجام می گیرد و بسیاری از متقاضیان به علت عدم احراز شرایط لازم پذیرفته نشدند.الرای در مصاحبه با سلیم عبید رئیس محفل فراماسونری نور الحکمت لبنان می نویسد: تعداد اتباع کویتی که به عضویت لژهای فراماسونری درآمده اند بیش از 1500 نفر است که به مجامع ماسونی در لبنان یا دیگر مجامع پراکنده در اطراف جهان در ارتباط هستند و تعدادی از آنان به مرتبه 33 که بالاترین درجه ماسونیت به شمار می آید رسیده اند و بقیه افراد همچنان درتلاشند به درجات بالاتر دست یابند.عبید افزود : تبلیغ فراماسونری در کویت توسط اعضای فعال ادامه دارد و ما از پذیرش اتباع کویتی استقبال می کنیم ، البته باید مطمئن
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد انقلاب اسلامیدر این کتاب می­خوانیم:    ایران قرن سیزدهم هجری/ هجدهم میلادی، بدون آنکه تصور و آگاهی روشنی از جهان بیرون خود داشته باشد وارد گردونه‌ی تحولات استعماری جهان گردید به‌گونه‌ای که در طی یک قرن در سال 1907 عملاً  به مناطق تحت سیطره روس و انگلیس تقسیم شد.   استعمارگران خارجی علاوه بر ابزارهای سلطه و سرکوب نظامی راه‌های دیگر و پوشیده‌تری جهت استثمار و استعمار مردم و کشورهای محروم در پیش گرفته بودند که آثار و تبعات منفی بلندمدت داشت. تشکیلات سری وانجمن‌های مخفی عوامل داخلی استعمارگران خارجی در فرایند استعمار نقش مکمل و هم‌پوشاننده‌ای ایفا می‌کردند. قدمت پیدایش انجمن‌های فراماسونی در ایران و جذب ایرانیان به این محافل به دوره‌ی
یک کارشناس دینی و فعال فرهنگی با بیان اینکه دشمن از هر حربه استفاده می کند بیان کرد: لباس های غربی و نقوش روی آن یکی از راه های نفوذ است.به گزارش مهر، در همایش تحول نقوش البسه با طرح های ایرانی و اسلامی که از سوی سازمان بسیج اصناف برگزار شده بود حجت الاسلام و المسلمین مرتضی دهشت کارشناس مسائل دینی و فرهنگی گفت: دشمنان برای نفوذ در ملت ایران راه فرهنگ و استفاده از طرح ها و نقوش را انتخاب کردند و این یکی از نگرانی های رهبر معظم انقلاب است.وی افزود: برای تبلیغ فرهنگ سه عنصر لازم است که از انها غافل مانده ایم؛ابتدا باید فرهنگ را تبیین کنیم و درمرحله بعدی آن را بزرگ بداریم و برای سومین گام از فرهنگ خود المان هایی تهیه کنیم چرا که بیشترین تاثیر وماندگاری را المان ها در ذهن مخاطبان ما دارد.بوی با اشاره به اینکه در حوزه ارزش ها و باورها کم کاری شده است گفت: دشمن روی نمادهای ضداخلاقی خود کارهای زیادی انجام داده است و برای رواج انها بزرگترین روانش شناسان و کارشناسان خود را به کار میگیرد درحالی که ما با داشتن پیشینه تاریخی و مذهبی قوی خود هیچ استفاده ای از
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سعید ابراهیمی پیش از ظهر امروز در کمیسیون «آسیب‌شناسی چالش‌های پیش‌روی و نشانه شناسی در عصر ظهور حضرت حجت(عج) و راهبردهای مدیریت آن» که در سالن ابوذر غفاری مدرسه علمیه امام کاظم(ع)‌ برگزار شد، با بیان اینکه نانشانه‌های ظهور می‌تواند آسیب‌های بسیاری برای جامعه اسلامی به دنبال داشته باشد، اظهار کرد: برخی غیبت را انکار کرده و یا با دریافت ناصحیح از منجی‌گرایی به مسائل جانبی می‌پردازند.وی با تاکید بر اینکه صلح و امنیت جهانی با تشکیل گروه‌های صهیونیست به خطر افتاده است، اضافه کرد: تشکیل انجمن‌های فراماسونری در دستور کار دشمن قرار گرفته است تا بتواند چالش‌های موجود در حوزه مهدویت را افزایش دهد. کارشناس برجسته مهدویت با اشاره به اینکه امکان ساخت نشانه‌های نادرست در برخی از عرصه‌ها وجود دارد، مطرح کرد: وجود نشانه‌ها به معنای نبود بینات نیست، اکنون با وجود اینکه رخدادهای مختلف در جوامع اسلامی و غیراسلامی درحال رخداد بوده، برخی از نشانه‌ها پذیرفته شده است. وی خاطرنشان کرد: راهبرد روایات بهترین روش برای مدیریت
صاحب‌خبر - از ابتدای شروع فعالیت دولت یازدهم، افراطی‌ها همواره در پی این بودند که مسجدجامعی نیز در این دولت صاحب پست و مقام شود! رسانه‌های زنجیره‌ای در روزهای پس از انتخابات سال ۹۲ از مسجدجامعی به عنوان گزینه اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد می‌کردند. حتی پس از استعفای علی جنتی از وزارت ارشاد نیز همین رسانه‌ها بار دیگر تنور شایعه رسیدن مسجدجامعی به این وزارتخانه را داغ کردند، اما باز هم نشد! تا اینکه بالاخره پس از حدود چهار سال فضاسازی رسانه‌ای، دولت حسن روحانی پذیرفت که به مسجدجامعی سمت بدهد؛ البته این سهم دهی، از حد کتابخانه ملی بیشتر نشد!نکته قابل تأمل این است که مسجدجامعی طی هفت سال گذشته، همواره در نقش پادوی سیدمحمد خاتمی نقش‌آفرینی کرده است. وی طی سال‌هایی که خاتمی به عنوان یکی از سران فتنه سال ۸۸ ممنوع التصویر بود، تلاش داشت تا زمینه را برای حضور وی در محافل مختلف، از جمله مراکز فرهنگی و تماشاخانه‌های تئاتر فراهم کند. وزیر ارشاد دولت اصلاحات همچنین چندی پیش در تشییع جنازه یکی از فراماسون‌های
شماره جدید روزنه منتشر شد.  به گزارش خبرنگار ایلنا، شماره جدید (سوم و چهارم) دوماهنامه فرهنگی، هنری روزنه منتشر شد. در این شماره پرونده‌ای برای تنهایی کلنل با نگاهی به زوال نویسنده در زمانه محمود دولت‌آبادی و همچنین نگاهی به فراماسونری در ایران با نوشته‌هایی از محمد میلانی و گفت‌وگوهایی با عباس سلیمی‌نمین، پیروز مجتهدزاده، عبدالله جبل‌عاملی . محمدعلی بهمنی‌قاجار را می‌خوانیم. در بخش داستان که ویژه‌نامه محمود دولت‌آبادی است نیز از داریوش معمار، حسین آتش‌پرور، کاظم رضا و .... نوشته‌هایی منتشر شده است.  این شماره از مجله روزنه در بخش شعر نیز به باب دیلن و انتخاب او به عنوان برنده جایزه نوبل ادبی 2016 پرداخته و در قسمت بازخوانی نیز گفت‌وگویی از گابریل گارسیا‌مارکز آمده است. بخش گزارش ویژه شماره سه و چهار دو هفته‌نامه روزنه نیز روایتی است از رخدادهای فرهنگی کشور در ده ماه گذشته
صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار مهر، شماره جدید دوماهنامه «روزنه فرهنگی» برای دی ماه، با پرونده‌ای درباره فراماسونری به تازگی منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمد. به غیر از سرمقاله و گزارش ده ماهه رخدادهای فرهنگی ایران که ابتدای این مجله آمده‌اند، ۷ بخش موضوعی دیگر در این شماره وجود دارند که به ترتیب عبارت اند از اندیشه، سینما و تئاتر، داستان، شعر، تجسمی، بازخوانی، خوزستان. پرونده ویژه این مجله که روی جلد آن را به خود اختصاص داده، ویژه نامه محمود دولت آبادی و رمان «زوال کلنل» اوست که در بخش داستان درج شده است. در این قسمت، مقالات و داستان‌هایی از داریوش معمار، حسن گلمحمدی، قهرمان شیری، حسین آتش پرور، سید حمید شریف‌نیا، کاظم رضا، روح الله مهدی پور عمرانی، حسین فاضلی، آلن وودمن و کورت ونه گات درج شده است. «ماسون‌ها قدیس‌اند؟»، «فراماسونری مرده است»، «تئوری انحطاط فراماسون‌ها»، «معماری معاصر ایران و جریان‌های فراماسونری»، «فراماسونری و ناگفته هایی از تاریخ معاصر
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، عباس سلیمی‌نمین رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، در نشست «انقلاب فرهنگی؛ چرایی و چگونگی» که عصر روز گذشته ـ چهارشنبه ـ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت ارشاد و به همت انجمن اندیشه و قلم برگزار شد، گفت: به دلیل تحصیل در خارج از کشور در زمان انقلاب فرهنگی در ایران نبودم و اطلاعاتم در این خصوص از طریق مطالعه است. وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب، جریان غرب بلافاصله دست به تحرکاتی زد که این تحرکات در کردستان و با شایعه‌سازی که سیلوهای کردستان خالی خالی است، آغاز شد و باعث ایجاد تنش در آن منطقه شد. بعد از آن نیز گروه های مسلحانه به شکل قارچ‌گونه ایجاد شدند و دست به جنایات متعددی زدند. در بین این گروه‌ها فقط مجاهدین خلق بود که در ظاهر اعلام بی‌طرفی کرده بود و باقی گروه‌ها هر یک به نوعی دست به جنایت می‌زدند. همزمان با این جنایات نشریاتی مانند کیهان نیز با چاپ بیانیه‌های آنها اتفاقات افتاده را جعل می‌کردند. وی تأکید کرد: اینکه این گروه‌ها هم جنایت کنند و رسانه داشته باشند و هم
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، عباس سلیمی‌نمین رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، در نشست «انقلاب فرهنگی؛ چرایی و چگونگی» که عصر روز گذشته ـ چهارشنبه ـ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت ارشاد و به همت انجمن اندیشه و قلم برگزار شد، گفت: به دلیل تحصیل در خارج از کشور در زمان انقلاب فرهنگی در ایران نبودم و اطلاعاتم در این خصوص از طریق مطالعه است. وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب، جریان غرب بلافاصله دست به تحرکاتی زد که این تحرکات در کردستان و با شایعه‌سازی که سیلوهای کردستان خالی خالی است، آغاز شد و باعث ایجاد تنش در آن منطقه شد. بعد از آن نیز گروه های مسلحانه به شکل قارچ‌گونه ایجاد شدند و دست به جنایات متعددی زدند. در بین این گروه‌ها فقط مجاهدین خلق بود که در ظاهر اعلام بی‌طرفی کرده بود و باقی گروه‌ها هر یک به نوعی دست به جنایت می‌زدند. همزمان با این جنایات نشریاتی مانند کیهان نیز با چاپ بیانیه‌های آنها اتفاقات افتاده را جعل می‌کردند. وی تأکید کرد: اینکه این گروه‌ها هم جنایت کنند و رسانه داشته باشند و هم