طريقه درست كردن شراب ازتوت سفيد

تبيان/ بررسي‌هاي انجام شده توسط محققان حاکي از آن است که بهتر است برخي از سبزيجات مانند بروکلي را به صورت خام استفاده کنيد. پختن بروکلي سبب آسيب ديدن آنزيمي در آن مي‌شود که ترکيبات حاوي گلوکز و اسيد آمينه را به ترکيبي موسوم به "سولفورافان" تبديل مي‌کند. سولفورافان، سلول‌هاي سرطاني را از بين مي‌برد. همچنين اين ترکيب، باکتري هليکوباکتر را که سبب ايجاد زخم معده و افزايش خطر ابتلا به سرطان معده مي‌شود نيز از بين خواهد برد. اين در حالي است که پختن ديگر سبزيجات خانواده چليپاييان مانند گل‌کلم و کلم، سبب تشکيل يک ترکيب آبي موسوم به "ايندول" خواهد شد که سلول‌هاي سرطاني را پيش از بدخيم شدن از بين مي‌برد. بدون ترديد پختن مواد غذايي به ما کمک مي‌کند تا بتوانيم آنها را بدون صرف انرژي و به راحتي هضم کنيم. اگرچه بسياري از افراد بر اين باورند که پختن مواد غذايي سبب از بين رفتن ويتامين‌ها و مواد معدني و همچنين تغيير شکل آنزيم‌هايي مي‌شود که نقش مهمي در هضم مواد غذايي دارند،
سلامت نیوز: خانه غالبا به عنوان پناهگاه امنیت و خوشبختی تصور می شود‌ اما خشونت خانگی بخشی از تجربه بسیاری زنان است. د‌ر واقع گاهی اوقات محیط گرم خانه به خطرناک‌ترین مکان برای زنان تبد‌یل می شود‌ چرا که هر زن یا د‌ختری به مراتب بیشتر احتمال د‌ارد‌ که د‌ر خانه د‌ر معرض خشونت فیزیکی و حتی د‌یگر خشونت های رایج د‌ر فرهنگ ایرانی قرار بگیرد‌. معمولا ماد‌ران به د‌ختران شان قبل از ازد‌واج آموزش مي د‌هند‌ كه «زن با لباس سفید‌ به خانه بخت برود‌ و با کفن از آن خارج شود‌.» «زن بايد‌ د‌ر زند‌گي مشترك خود‌ با مشكلات بسوزد‌ و بسازد‌.»د‌ختران و زنان با اين اصطلاحات كه د‌ر فرهنگ، همواره وجود‌ د‌اشته به خوبي آشنا هستند‌. به گزارش سلامت نیوز، روزنامه قانون نوشت: زني كه با اين جملات كليشه اي آشناست وقتي د‌ر حلقه زند‌گي خود‌ مورد‌ خشونت قرار بگيرد‌ چاره و راه‌حلي براي بيرون آمد‌ن از آن نمي بيند‌.حتي او د‌يگر براي خارج شد‌ن از اين حلقه تلاش نمي كند‌چرا كه
سلامت نیوز: خانه غالبا به عنوان پناهگاه امنیت و خوشبختی تصور می شود‌ اما خشونت خانگی بخشی از تجربه بسیاری زنان است. د‌ر واقع گاهی اوقات محیط گرم خانه به خطرناک‌ترین مکان برای زنان تبد‌یل می شود‌ چرا که هر زن یا د‌ختری به مراتب بیشتر احتمال د‌ارد‌ که د‌ر خانه د‌ر معرض خشونت فیزیکی و حتی د‌یگر خشونت های رایج د‌ر فرهنگ ایرانی قرار بگیرد‌. معمولا ماد‌ران به د‌ختران شان قبل از ازد‌واج آموزش مي د‌هند‌ كه «زن با لباس سفید‌ به خانه بخت برود‌ و با کفن از آن خارج شود‌.» «زن بايد‌ د‌ر زند‌گي مشترك خود‌ با مشكلات بسوزد‌ و بسازد‌.»د‌ختران و زنان با اين اصطلاحات كه د‌ر فرهنگ، همواره وجود‌ د‌اشته به خوبي آشنا هستند‌. به گزارش سلامت نیوز، روزنامه قانون نوشت: زني كه با اين جملات كليشه اي آشناست وقتي د‌ر حلقه زند‌گي خود‌ مورد‌ خشونت قرار بگيرد‌ چاره و راه‌حلي براي بيرون آمد‌ن از آن نمي بيند‌.حتي او د‌يگر براي خارج شد‌ن از اين حلقه تلاش نمي كند‌چرا كه
منصور معظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، درباره طرح مجلس برای چند نرخی كردن بنزین، افزود: هرگونه نرخ گذاری كه سبب دو و یا چند نرخی شدن بنزین شود، فسادآور بوده و باعث عدم نظارت كافی و نارضایتی مصرف كنندگان خواهد شد.عضو هیات علمی دانشگاه نفت با بیان اینكه معمولا نرخ بنزین در همه كشورها یكسان است، اضافه كرد: اگرچه قیمت بنزین براساس محصول تولید شده توسط شركت های مختلف، متفاوت است، اما اینگونه نیست كه یك نوع بنزین، چند نرخ داشته باشد.معاون سابق وزیر نفت ادامه داد: در ایران نیز پس از سال ها برنامه ریزی، از سال گذشته بنزین تك نرخی شد كه با رضایت مردم و دولت همراه بود و آرامش و ثبات را در این بخش برقرار كرد.معظمی با بیان اینكه مشخص نیست كه چه اتفاقی رخ داده كه برخی در پی سهمیه بندی و چند نرخی كردن بنزین هستند، گفت: قرار است كه امسال فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره برداری برسد كه با تحقق آن، نه تنها مشكلی در تامین بنزین نخواهیم داشت، بلكه امكان صادرات نیز فراهم می شود.عضو هیات علمی دانشگاه نفت افزود: اینگونه تصمیم گیری
دکتر محسن رضایی طی یادداشتی کوتاه ضمن بیان دلیل ورود به انتخابات گذشته و پوشیدن لباس مقدس سپاه پاسداران، اهمیت نجات اقتصاد ایران را همانند دفاع از کشور در دوران جنگ تحمیلی دانست.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی کوتاه در اینستاگرام شخصی خود، دلایل ورودش را به انتخابات برنامه هایی دانست که می تواند اقتصاد ایران را نجات دهد و علت آنکه در دوسال اخیر مجددا لباس مقدس سپاه بر تن کرده، حفظ و صیانت از امنیت کشور بیان داشت.وی ضمن انتقاد صریح از مشکلات اقتصادی در کشور از مسئولین خواست با سخنان عوامفریبانه، مردم را فریب ندهند.متن این یادداشت به شرح زیر است:نجات اقتصاد مي گويند چرا از لباس پاسداری خارج و وارد انتخابات گذشته شديد؟ آیا بيرون كردن فقر، بیکاری و فساد از كشور كمتر از بيرون كردن ارتش متجاوز عراق از سرزمین‌های اشغالی ايران است؟آیا ايجاد شغل و زندگی آبرومندانه برای جوانان ايران زمين كمتر از نابودی استبداد شاهنشاهی است؟ بدانید اگر به خاطر اين نگرانی‌ها و تاييد مردم
صاحب‌خبر - گاهي اوقات ما ايراني‌ها استاد شور كردنِ آش مي‌شويم؛ آشي كه از شدت شور شدن ديگر كسي جرئت مز‌مزه كردنش را هم پيدا نمي‌كند. شايد اين افراط و تفريط از روزگار قديم در وجودمان بوده كه ضرب‌المثل «با غوره سردي و با مويز گرمي‌اش مي‌كند» را برايمان ساخته‌اند. بعضي اوقات به‌قدري در قضيه‌اي افراط مي‌كنيم كه صداي همه حتي خودمان را هم در مي‌آوريم. مصداق بارز اين افراط را اين روزها در اعمال و رفتار و گفتار برخي از كاربران فضاي مجازي به وضوح مي‌بينيم؛ كاربراني كه با هجوم گاه و بي‌گاه‌شان به صفحه شخصي افراد مشهور، كارشان ابعادي جهاني پيدا كرده و چهره‌اي مخدوش از فرهنگ ايراني نزد خارجي‌ها ‌ساخته‌اند. شايد روزهاي اول فحاشي كاربران ايراني يك شوخي بي‌مزه و يخ به حساب مي‌آمد، ولي هر چه زمان گذشت اين شوخي‌هاي بي‌نمك رنگ و بويي جدي گرفت. مدتي از هجوم وندال‌هاي ايراني به صفحه اينستاگرام مسي و داور بازي ايران- آرژانتين نگذشته بود كه خطاي بازيكن فرانسوي روي كريستيانو رونالدو سبب شد تا دوباره سر و كله آنها در فضاي مجازي پيدا شود و از آن روز تا به الان
صاحب‌خبر - از همان لحظه‌اي كه قرار شد مهمانِ خانه پر مهر «صديقه محمدي‌زاده» مادر سه شهيد و يك جانباز سال‌هاي جنگ شويم، مدام اين فكر در سرم مي‌چرخيد كه اين مادر، از شهادت فرزند اول تا جانبازي  و شهادت ديگر فرزندانش چه كشيده است. بي‌قرار بودم تا هر چه زودتر او را ببينم. ذوقي وصف‌ناپذير براي نقل خاطراتش و صحبت‌هايش در قالب اين گزارش داشتم. كمرش نه از سختي روزگار بلكه از فراق دوري پسرانش خميده شده است. به صورتش كه نگاه مي‌كنم جواني از دست رفته را ميان خط و خطوط عميق چهره‌اش مي‌بينم. فضاي ساده خانه شهيد پر از صميميت و مهرباني است؛ با آنكه مريض‌احوال است، لبخندي از مهر در گوشه لبانش نقش بسته و از خاطراتي مي‌گويد كه هميشه برايش تازگي دارد. خاطراتي كه هنوز بوي كهنگي نمي‌دهند و در غبار زمان محو نمي‌شوند. خاطرات مادر شهيد تمام‌نشدني است و من مي‌خواهم ساعت‌ها پاي صحبت‌هايش بنشينم و او از عشق و علاقه مادرانه‌اش به عزيز دردانه‌هايش بگويد. در اثناي همكلامي، گوهرشاد بختياري خواهر شهيدان نيز دقايقي با ما به
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام محمد مهدی، مدیر حوزه علمیه رضویه شیراز شب گذشته، اول مردادماه در مراسم میثاق زائران حج تمتع این استان با حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) كه در این حرم مطهر برگزار شد، گفت: یكی از استثنایی‌ترین حالات زندگی انسان زمانی است كه خداوند به او اجازه می‌دهد به زیارت خانه‌اش بیاید. وی افزود: حج خانه خدا بدان پایه و مقام نزد خداوند است كه در روایت فرموده‌اند اگر كسی واجب‌الحج باشد و آن را به بهانه‌های مختلف انجام ندهد،‌وقت مرگ به او گفته می‌شود بمیر اما مسلمان نمی‌میری و انتخاب با توست می‌خواهی یهودی بمیری یا مسیحی. جاوید با تأكید بر اینكه حج نشانه مسلمانی است، خطاب به زائران حج تمتع گفت: با دعای پدرانتان بوده است كه توفیق تشرف به خانه پیدا كرده‌اید و این انتخاب از میان میلیون‌ها دل عاشق كه در حسرت فضای ملكوتی مسجدالحرام هستند، صورت گرفته است لذا باید قدر این انتخاب را بدانید. مدیر
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، بهاءالدین خرمشاهی قرآن پژوه، حافظ شناس، استاد ادبیات و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی از تماشای رقابت نوروزی قند پهلو میان طنزپردازان ایران، تاجیکستان و افغانستان ابراز رضایت کرده و دست‌نوشته‌ای همراه با یک قطعه شعر طنز خطاب به سازندگان این برنامه تلویزیونی به تهیه‌کننده و کارگردان قندپهلو هدیه کرد. بنا بر این گزارش، متن کامل این نامه به شرح زیر است: به نام خداوند جان آفرین حکیم سخن در زبان آفرین برادر هنرمند دانشمندم جناب آقای امیر قمیشی، کارگردان و تهیه کننده برنامه همه پسند قندپهلو با سلام و تبریک سال نو؛ ابتکار شما همکاران بود که دلهای یاران دور افتاده را نزدیک و کوچه آشتی‌کنان را باریک کرد. کار کارستان شما و همکاران، بیکاران را سر کار گذاشته است و از آن طرف کارداران را به اصطلاح از کار و زندگی انداخته است. کار شما نشان داد که می‌توان
یک مدرس ادبیات دانشگاه با اشاره به 20 مهر روز بزرگداشت حافظ شیرازی، گفت: حافظ شاعر توانمندی است که با رشحه قلمش توانست به نیکی نقاب را از رخ اندیشه برگشاید و سَر زلف سخن را به کِلک سِحر حلال خود شانه زند. پیمان شوهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، خاطرنشان کرد: اگر دیوان حافظ را بگشاییم و نگاهی به غزلیات او بیندازیم عبارتی که بارها در شعرهای حافظ با آن روبه‌رو می‌شویم "شراب و دردنوشی" است. او اظهار کرد: شاید سوالی که در این جا مطرح باشد و ذهن هر خواننده‌ای را در خوانشِ ابیات دیوان به کنکاش و چالش بکشاند این است که آیا حافظ آدمی را به "می‌خواری" و "لا‌ابالی‌گری" دعوت می‌کند خاصه دیوانی که از دیرباز مورد تقدیس و تکریم مردم ایران‌زمین بوده است!؟ چه آنان که در وادی حافظ‌شناسی برای رسیدن به کنه و ماهیت تمام ابعاد و زوایای ذهن و زبان حافظ گام برمی‌دارند و چه هر انسانی که صرفا برای لذت بردن از شعر و شاعری روی به غزلیاتی می‌آورد که زبان ناطقه در وصف شوق آن نالان است. او یادآوری کرد: