سبزه گره زدن در دوران بی سر‌وسامانیان

یک کاریکاتوریست معتقد است، یکی از معجزه‌های شگفت‌آور شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، انتشار طرح‌ها و عکس‌های مرتبط با موضوعات روز در یک بازه‌ی زمانی کوتاه است. هادی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا درباره‌ی حضورش در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام، اظهار کرد: حدود یک سال و چند ماه است که عضو شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام شده‌ام. ابتدا به پیشنهاد یکی از دوستان، صفحه‌ای در این شبکه ساخت، اما چند وقت بعد خودم مدیریت صفحه را برعهده گرفتم. این شبکه علاوه بر نمایش آثار طراحی و کارتون‌هایم، محلی مجازی است برای به اشتراک گذاشتن دیگر علایقم که عکس یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. بر همین اساس عکس‌هایی را که در زمان‌ها و مکان‌های مختلف از سوژه‌های خاص می‌گیرم در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارم. او ادامه داد: اینستاگرام نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی، فضای آرام‌تری دارد و از هیاهو به دور است. فیلتر نبودن این شبکه‌ی اجتماعی و در دسترس بودن آن، اقبال مردم را نسبت به آن بیشتر کرده و در دوره‌ای که شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل
وقتی به سبزه‌ها در روز سیزده بدر گره می‌زنیم، در واقع گره‌های زندگی خود را به طبیعت منتقل می‌کنیم و از خالق طبیعت می‌خواهیم که گره زندگی‌مان را باز کند.به گزارش ایسنا ، هر ساله سیزده روز پس از آغاز سال نو، ایرانیان باستان در آغاز سال نو پس از 12 روز جشن‌گرفتن و شادی‌کردن که به یاد 12 ماه سال، روز سیزدهم نوروز را که روز فرخنده‌ای‌ است به باغ و صحرا می‌روند و شادی می‌کنند و درحقیقت با این ترتیب رسمی بودن دوره نوروز را به پایان می‌رساندند.محمد علی مهدوی امیری پژوهشگر مازندرانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه مردم در طول زندگی ‌خود ممکن است با انواع مشکلات مواجه شوند که می‌خواهند مشکلاتشان را با گره زدن به سبزه رفع کنند، اظهار کرد: مردم فکر می‌کنند مشکلاتی که در زندگیشان به وجود آمده، گره‌هایی است که می‌توان با گره زدن به سبزه رفع شود.وی با بیان اینکه روز 13 بدر را روز رفع کردن نحسی‌ها هم نامیدند، افزود: مردم می‌خواهند با سیزده به در شومی‌ها را به طبیعت برگردانند و اعتقاد دارند که این گره‌های زندگی
سایت بیوگرافیبخش اخبار بازیگران،اخبار چهره ها،دنیای ستاره ها،اخبار هنرمندان رهتا: سبزه گره زدن الناز شاکردوست در سال ۱۳۹۶ الناز شاکردوست بازیگر معروف و زیبایه ایرانی با منتشر کردن عکسی جالب و دیدنی ا زخود در ۱۳ به در سال ۱۳۹۶ در حال سبزه گره زدن صفجه شخصی خود را بروز کرد. وی بازیگری را با تئاتر آغاز کرد. در سن نوزده سالگی، با بازی در فیلم گل یخ در سال ۱۳۸۳، به کارگردانی کیومرث پوراحمد، پا به عرصه سینما گذاشت و ظرف کمتر از یک سال در ۴ فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد. گل یخ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد و تهیه کنندگی غلامرضا موسوی ساخته سال ۱۳۸۳ است.او در سال (۱۳۸۳) با بازی در فیلم گل یخ به کارگردانی کیومرث پوراحمد به سینما وارد شد.  
به گزارش ایکنا از لرستان، سیزده به‌در یا جشن بدرقه نوروز از مهم‌ترین رسوم مشترک در میان اقوام ایرانی است که طی سال‌های اخیر روز آشتی با طبیعت نیز نام‌گذاری شده است.ایرانیان از گذشته های دوردر روز سیزدهم فروردین ماه، با بیرون آمدن از خانه و پناه گرفتن در دامان طبیعت ، مراسم سیزده بدر را برگزار می‌کنند.مردم استان لرستان معتقدند روز سیزدهم نوروز، روز حضور در طبیعت است و کسی نباید در خانه بماند و همه مردم از همان ساعات اولیه صبح راهی دامان طبیعت می‌شوند.در این روز بانوان در دامان طبیعت در کنار طبیعت بکر و زیبای لرستان غذاهای گوناگون می پزند و به هنگام ناهار، معمولاً چندین خانواده یک سفره بزرگ می‌گسترانند و غذاهایی را که هر یک به سلیقه خود تدارک دیده‌اند در آن می‌چینند و پس‌از خوردن ناهار، به سرگرمی و بازی می‌پردازند. گره زدن سبزه برای دور کردن درد و بلا  لرستانی‌ها در این روز سبزه‌های خود را برای دور کردن درد و بلا با خود به دامان طبیعت می‌برند.یکی‌از
صاحب‌خبر - عاطفه چیرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به افتتاح پروژه بازآفرینی سبزه‌میدان این شهر اظهار کرد: پروژه بازآفرینی و بهسازی سبزه‌میدان رشت صبح فردا با حضور ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود. وی بهسازی بافت تاریخی سبزه‌میدان را فاز دوم از گام نخست سند بازآفرینی رشت دانست و گفت: این پروژه در ادامه پیاده‌راه فرهنگی رشت به بهره‌برداری می‌رسد. مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری رشت ادامه داد: در بازآفرینی و بهسازی سبزه‌میدان، تمام حساسیت‌های میراثی لحاظ شده زیرا این میدان به عنوان اثر ملی ثبت شده است. وی درباره پروژه مذکور تصریح کرد: سعی کردیم سبزه‌میدان را با نگاهی به مدت زمانی طولانی که از احداث آن می‌گذرد و معماری شهری دوره قاجاریه و پهلوی اول و بر اساس تصاویر قدیمی بازسازی کنیم. به گفته چیرانی، قرار است در مراسم افتتاحیه پروژه
رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه گفت: در حال حاضر با فرهنگ سازی صورت گرفته، به جای سبزه عید از بذر گیاه ماش استفاده می‌شود که هم زیبایی بیشتری دارد و هم جزو مواد خوراکی و کالاهای استراتژیک محسوب نمی‌شود. اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص آمار فروش سبزه شب عید اظهار کرد: میزان فروش سبزه عید به خاطر اینکه هنوز هم خرید و فروش آن ادامه دارد مشخص نیست و نمی توان به صورت روشن در مورد میزان فروش آن نظر داد. وی افزود: میزان فروش سبزه امسال افت داشته که دلیل آن کاشت سبزه توسط خانواده‌ها در خانه است. از آنجایی که درب هر مغازه‌ای سبزه به فروش می‌رسد و صنف واحدی مسئول فروش آن نیست نمی‌توان آمار روشنی از میزان فروش سبزه عید داد. شاهرخی در رابطه با کاشت گندم خاطرنشان کرد: در حال حاضر با فرهنگ سازی صورت گرفته، به جای سبزه عید از بذر گیاه ماش استفاده می‌شود
فرقی ندارد در کجا زندگی کنی، در شهر یا روستا، مهم این است که روز سیزدهم را متفاوت با روزهای گذشته سپری کنی، روزی که به عقیده گذشتگان باید غم و اندوه را از خانه و کاشانه بیرون کرد و شادی ها را در دل طبیعت با سبزه های تازه روییده گره زد.رویش دوباره طبیعت و زنده شدن درختان و سبزه ها روح انسان را نو می کند، و گویی طبیعت دفتر زیبایی های خود را به روی چشم انسان می گشاید تا هر کس بنا بر میزان احساسات و درک خود، خطی از پیچیده های آفرینش را به جان دل نوش کند.تجربه حسی متفاوت در روزی به نام طبیعت و از جنس طراوات و تازگی، قدمی به سمت شناخت است، شناخت هر آنچه خداوند زیبایی ها، برای بهره انسان از نعمت ها خلق کرده است تا گام به گام و همراه با طبیعت به سمت نور و روشنایی نزدیک شود.نغمه پرندگان سرخوش از این همه زیبایی و پاکی به همراه رقص شاخه های تازه شکوفه زده درختان در روسری حریری از جنس نسیم بهاری، نمایشی بی نظیر از هستی را به تصویر می کشد که روح سرگشته انسان را جلا می دهد.لحظه لحظه این روز را باید قدر دانست و سبزه دل را به سبزی بهار در هم آمیخت تا در لابلای هیاهوی
به گزارش خبرنگار حوزه رفاهی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در میان شلوغی‌ خیابان های پایتخت، در جایی نزدیک مرکز شهر،میان بافت قدیمی و پرازدحام، جایی که هیچ کس حتی فکرش را هم نمی کند ،تاروپود زندگی عده‌ای با گره های ابریشمی بر روی دار قالی بافته می شود. کارگاه و مکان مورد نظر در میان همهمه ی هر روزه گم شده بود .کسبه اطراف هم تا به حال اسمی از آنجا نشنیده بودند که باعث شد پیدا شدنش کمی سخت باشد. بنابراین مدیر کارگاه برای همراهی به دنبالمان آمد.  درب آهنی و بزرگ و البته کهنه کارگاه مرا یاد فرش فروشی های بزرگ در دل بازار انداخت. وقتی به فضای داخل کارگاه پا گذاشتم،هیچ چیز در آن جا به چشم نمی آمد و اتاق آقای مدیر که تنها مکان  رسمی کارگاه ،بوی کهنگی می داد. جایی که از فضای سبک و سیاق روز به دور بود و در عین حال حس زندگی در آن موج می زد. کنار اتاق او پر از تابلو فرش هایی بود که به دستان زنان این آب و خاک در هم تنیده شده بود.البته هنوز کمی با
به گزارش خبرنگار حوزه رفاهی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در میان شلوغی‌ خیابان های پایتخت، در جایی نزدیک مرکز شهر،میان بافت قدیمی و پرازدحام، جایی که هیچ کس حتی فکرش را هم نمی کند ،تاروپود زندگی عده‌ای با گره های ابریشمی بر روی دار قالی بافته می شود. کارگاه و مکان مورد نظر در میان همهمه ی هر روزه گم شده بود .کسبه اطراف هم تا به حال اسمی از آنجا نشنیده بودند که باعث شد پیدا شدنش کمی سخت باشد. بنابراین مدیر کارگاه برای همراهی به دنبالمان آمد.  درب آهنی و بزرگ و البته کهنه کارگاه مرا یاد فرش فروشی های بزرگ در دل بازار انداخت. وقتی به فضای داخل کارگاه پا گذاشتم،هیچ چیز در آن جا به چشم نمی آمد و اتاق آقای مدیر که تنها مکان  رسمی کارگاه ،بوی کهنگی می داد. جایی که از فضای سبک و سیاق روز به دور بود و در عین حال حس زندگی در آن موج می زد. کنار اتاق او پر از تابلو فرش هایی بود که به دستان زنان این آب و خاک در هم تنیده شده
خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- ونوس بهنود: محله پناه‌آباد به عنوان حاشیه شهر اردبیل شناخته می‌شود. همان بخش‌هایی از شهر که برخی مسئولان می‌گویند از بخش مرکزی جدایش کنید و برخی می‌گویند اگر به دنبال عدالت هستیم نباید مرکز و حاشیه نامگذاری کرد. کوچه‌ها قواره خاصی ندارد همچنان که ساخت‌وسازها و شاید یکی ایوان خود را به اتاق کوچکی تبدیل کرده و دیگری بخشی از حیاط منزلش را به شکل یک مغازه درآورده است. اینجا بی‌نظمی برآمده از فقر و محرومیت موج می‌زند و به واقع می‌توان تفاوت آن را با بخش‌های مرکزی شهر مشاهده کرد. بعدازاینکه چند کوچه کم‌عرض را طی می‌کنم به در قرمزرنگی که می‌گویند کارگاه فرش‌بافی پناهی است، می‌رسم. زنان همسایه چادر به دندان گرفته و در آستانه در به من غریبه سؤال‌برانگیز نگاه می‌کنند. در که باز می‌شود حیاط کوچک پر از خرده‌ریزه‌های شکلی از زندگی است که شاید بتوان در پناه‌آباد سراغ آن را گرفت. تلویزیون شکسته، قوطی‌های در هم چند کوزه سفالی، جارو و ... می‌توانم از همان بدو ورود صدای تق تق