زمانی که زلیخا از یوسف هم بستری میخواهد

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «پشت سرتو نگاه نكن» با یک هفته تاخیر از پانزدهم شهریور ماه راس ساعت ٢٠:٤٥ اجرهای خود را آغاز می كند. این نمایش كه پیش از این بنا بود از هشتم شهریور اجراهای خود را در تماشاخانه استاد مشایخی آغاز كند به علت مشكلات فنی و ایمنی تماشاخانه با یک هفته تاخیر و از پانزدهم شهریور ماه ساعت ٢٠:٤٥ اجراهای خود را آغاز می كند.نمایش «پشت سرتو نگاه نكن» به كارگردانی حامد ادوای، توسط سمانه پرهیزكاری بر پایه برخی از کاراکترهای نمایشنامه «باگانه» نوشته مجتبی رفیعی به نگارش درآمده و از ١٥ شهریور ساعت ۲۰:۴۵ اجرای خود را آغاز می کند.در این نمایش سهیل عبدی، محمد اصغری، امین دماوندی، جواد قاسم لو، مریم نقیبی، دلارام پهلوان هاشمی، علیرضا لبیبیان، سونیا كثیری به عنوان بازیگر و مریم فرحی به عنوان عروسک‌گردان به ایفای نقش می پردازند.همچنین از دیگر عوامل این نمایش می توان به ملیكا بكایی دستیار كارگردان، علی سینا رضا نیا طراح افكت و موسیقی، هادی حدادی و فریماه فرهنگی همراهان گروه موسیقی، رژین دلفان عكاس، عطیه ادوای طراح پوستر و بروشور،
به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «اندر حکایت یوسف و زلیخا» به کارگردانی نجمه تاجیک امروز دوشنبه ۸ شهریورماه در ششمین روز برگزاری هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه می رود.در واقع این اثر نمایشی از نمایشنامه «زلیخا نامه» داوود فتحعلی بیگی اقتباس شده است. «زلیخا نامه» دارای ۱۳ پرسوناژ است که در این نمایش، متن مجددا بازنویسی و دراماتورژی شده و شخصیت ها به دو نفر تقلیل یافته اند.در این نمایش عنصر روایت کارکرد اصلی را ایفا می کند و  بسیاری از صحنه ها با روایت نقال برای مخاطب بازگو می شود. همچنین در این اثر چون هر بازیگر ایفاگر ۴ نقش متفاوت است نشانه های بصری و کلامی نیز در این نمایش مورد استفاده قرار گرفته است. در این نمایش تلاش شد تا از عناصر مختلفی که در نمایش های سنتی وجود دارد مانند سیاه بازی، پرده خوانی، حرف تو حرف و نعل وارونه استفاده شود.نمایش «اندر حکایت یوسف و زلیخا» به کارگردانی نجمه تاجیک در بخش مرور تئاتر دانشگاهی در هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی سنتی روز دوشنبه ۸ شهریور ماه در دونوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰
به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «اندر حکایت یوسف و زلیخا» به کارگردانی نجمه تاجیک امروز دوشنبه ۸ شهریورماه در ششمین روز برگزاری هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه می رود.در واقع این اثر نمایشی از نمایشنامه «زلیخا نامه» داوود فتحعلی بیگی اقتباس شده است. «زلیخا نامه» دارای ۱۳ پرسوناژ است که در این نمایش، متن مجددا بازنویسی و دراماتورژی شده و شخصیت ها به دو نفر تقلیل یافته اند.در این نمایش عنصر روایت کارکرد اصلی را ایفا می کند و  بسیاری از صحنه ها با روایت نقال برای مخاطب بازگو می شود. همچنین در این اثر چون هر بازیگر ایفاگر ۴ نقش متفاوت است نشانه های بصری و کلامی نیز در این نمایش مورد استفاده قرار گرفته است. در این نمایش تلاش شد تا از عناصر مختلفی که در نمایش های سنتی وجود دارد مانند سیاه بازی، پرده خوانی، حرف تو حرف و نعل وارونه استفاده شود.نمایش «اندر حکایت یوسف و زلیخا» به کارگردانی نجمه تاجیک در بخش مرور تئاتر دانشگاهی در هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی سنتی روز دوشنبه ۸ شهریور ماه در دونوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰
مجید امرایی درباره اجرای نمایش «گوهر نیل» به خبرنگار مهر گفت: این نمایش بر اساس داستان یوسف و زلیخا و با محوریت داستان حضرت یوسف (ع) نگاشته و اجرا می شود. این نمایش به شکل اجرای زنده و عروسک به صحنه می رود و علیرضا دهقانی و وحیده قوهستانی بازیگران آن هستند. وی اظهار کرد: در اجرای نمایش «گوهر نیل» ریزترین حرکات عروسک ها زیر ذره بین نگاه مخاطبان قرار می گیرد زیرا بیشتر توجه ما بر تمرکز و توجه مخاطب بر صحنه است. این هنرمند عرصه تئاتر یادآور شد: «گوهر نیل» نمایشی آکاردئونی است یعنی گاه شخصیت ها و گاه عروسک ها نقش ها را بازی می کنند و در این روند با هم یکی می شوند. امرایی که تجربه فعالیت نمایش درمانی را در کارنامه کاری خود دارد درباره استفاده از شیوه های نمایش درمانی در اجرای عمومی «گوهر نیل»، توضیح داد: این نمایش فضای متفاوتی نسبت به کارهای نمایش درمانی ام دارد اما در اجرا از ۲ تکنیک معروف نمایش درمانی استفاده کرده ام؛ تکنیک اول بازی عروسکی و تکنیک دوم بازی سازی است. وی در پایان عنوان کرد: هر ۲ بازیگر نمایش پیاپی نقش عوض می کنند و گاه جای عروسک
صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش «گوهر نیل» از اول دی به نویسندگی و کارگردانی مجید امرایی در کارگاه نمایش تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. مجید امرایی در مورد موضوع «گوهر نیل» گفت: «نمایش «گوهر نیل» حکایت یوسف و زلیخا با محوریت حضرت یوسف و آن‌چه برادرانش بر سرش آوردند است.» او ادامه داد: «این اثر به صورت ترکیبی از نمایش زنده و عروسکی روی صحنه می‌رود. در «گوهر نیل» علیرضا دهقانی و وحیده قوهستانی نقش دو برخوان یا راوی را بر عهده دارند و عروسک‌ها به شیوه‌ای ابتکاری توسط زهرا جعفری ساخته شده است.» امرایی افزود: «عروسک‌های «گوهر نیل» نه دست و پا دارند و نه چشم. این عروسک‌ها با استفاده از چوب و در اندازه‌هایی بزرگ ساخته شده‌اند.» مجید امرایی که یکی از حوزه‌های تخصصی مطالعه و فعالیتش نمایش درمانی است، در مورد تکنیک‌های تئاتر درمانی مورد استفاده در «گوهر نیل» گفت: «ما در این نمایش از دو تکنیک بازی عروسکی و بازی سازی استفاده کرده‌ایم.»
صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایلنا، «گوهر نیل» به نویسندگی و کارگردانی مجید امرایی، داستان یوسف و زلیخا با محوریت حضرت یوسف (ع) است که با بازی علیرضا دهقانی و وحیده قوهستانی در تئا‌تر شهر روی صحنه رفته است. مجید امرایی با اشاره به داستان این نمایش گفت: «گوهر نیل» حکایت یوسف و برادران و یوسف و زلیخاست. داستانی که در ادبیات کهن ما به دفعات و به شیوه‌های تغزلی و نثری به آن پرداخته شده و داستان‌های زیادی درباره این داستان دراماتیک و درام تاریخی گفته شده است. او با بیان اینکه «این نمایش بر مبنای داستانی است که عموم مخاطبان آن را می‌دانند» گفت: در قرآن هم به این داستان اشاره شده که به عنوان یکی از زیبا‌ترین داستان‌های قرآنی، مراحل سیر و سلوک یک انسان را از کودکی تا جایگاه رفیع پیغمبری نشان می‌دهد. نویسنده و کارگردان «گوهر نیل» با اشاره به بهره‌گیری از شیوه‌های عروسک‌سازی و بازی‌های عروسکی ایرانی در ساخت عروسک‌ها گفت: در تکنیک اجرایی، تکنیک نمایش‌های ایرانی را مدنظر داریم. در واقع از دو تکنیک نمایش
صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایلنا، «گوهر نیل» به نویسندگی و کارگردانی مجید امرایی، داستان یوسف و زلیخا با محوریت حضرت یوسف (ع) است که با بازی علیرضا دهقانی و وحیده قوهستانی در تئا‌تر شهر روی صحنه رفته است. مجید امرایی با اشاره به داستان این نمایش گفت: «گوهر نیل» حکایت یوسف و برادران و یوسف و زلیخاست. داستانی که در ادبیات کهن ما به دفعات و به شیوه‌های تغزلی و نثری به آن پرداخته شده و داستان‌های زیادی درباره این داستان دراماتیک و درام تاریخی گفته شده است. او با بیان اینکه «این نمایش بر مبنای داستانی است که عموم مخاطبان آن را می‌دانند» گفت: در قرآن هم به این داستان اشاره شده که به عنوان یکی از زیبا‌ترین داستان‌های قرآنی، مراحل سیر و سلوک یک انسان را از کودکی تا جایگاه رفیع پیغمبری نشان می‌دهد. نویسنده و کارگردان «گوهر نیل» با اشاره به بهره‌گیری از شیوه‌های عروسک‌سازی و بازی‌های عروسکی ایرانی در ساخت عروسک‌ها گفت: در تکنیک اجرایی، تکنیک نمایش‌های ایرانی را مدنظر داریم. در واقع از دو تکنیک نمایش
منیژه داوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه داستان «اندر حکایت یوسف زلیخا» قصه قرآنی و اعتقادی است تصریح کرد: سعی کردم به لطافت کار افزوده شود طوری که اصالت قرآنی آن آسیب نبیند.وی با اشاره به اینکه در این نمایش همراه با رضا بهرامی و کوروش درخشنده پی ، به ایفای نقش پرداخته ایم اظهار کرد: این اثر نمایشی با 13 نقش همچون نقالی، مرشدی، پرده خوانی، مرد پوش، زن پوش و سیاه پوش عجین شده و به همین دلیل نمایشی متفاوت است که جذابیت های ویژه را دارد.کارگردان و بازیگر این نمایش افزود: در نمایش ایرانی خلاقیت بازیگر اهمیت بسیاری دارد و بازیگران منتخب در این نمایش با تکنیک و بازیگری ایرانی آشنا هستند.کارگردان نمایش «انسانم آرزوست» با تاکید بر اینکه در نمایش ها ارتباط با مخاطب نکته اصلی محسوب می شود خاطر نشان کرد: در تلاش بودیم تا صمیمیت بین بازیگر و مخاطب ایجاد کنیم.داوری درباره سالن های نمایش نیز گفت: خالی بودن سالن های تئاتر تاسف بر انگیز است معتقدم که مخاطبان باید حافظ این هنر باشند به گونه ای که مسئولیت این حرفه فقط بر دوش چند نفر
منیژه داوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه داستان «اندر حکایت یوسف زلیخا» قصه قرآنی و اعتقادی است تصریح کرد: سعی کردم به لطافت کار افزوده شود طوری که اصالت قرآنی آن آسیب نبیند.وی با اشاره به اینکه در این نمایش همراه با رضا بهرامی و کوروش درخشنده پی ، به ایفای نقش پرداخته ایم اظهار کرد: این اثر نمایشی با 13 نقش همچون نقالی، مرشدی، پرده خوانی، مرد پوش، زن پوش و سیاه پوش عجین شده و به همین دلیل نمایشی متفاوت است که جذابیت های ویژه را دارد.کارگردان و بازیگر این نمایش افزود: در نمایش ایرانی خلاقیت بازیگر اهمیت بسیاری دارد و بازیگران منتخب در این نمایش با تکنیک و بازیگری ایرانی آشنا هستند.کارگردان نمایش «انسانم آرزوست» با تاکید بر اینکه در نمایش ها ارتباط با مخاطب نکته اصلی محسوب می شود خاطر نشان کرد: در تلاش بودیم تا صمیمیت بین بازیگر و مخاطب ایجاد کنیم.داوری درباره سالن های نمایش نیز گفت: خالی بودن سالن های تئاتر تاسف بر انگیز است معتقدم که مخاطبان باید حافظ این هنر باشند به گونه ای که مسئولیت این حرفه فقط بر دوش چند نفر
دادستان زابل خبر داد: باند زلیخا دهمرده با کارهای اطلاعاتی و عملیاتی متلاشی شد.ابوالفضل نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، باند زلیخا دهمرده را یکی از مهم‌ترین باندهای موادمخدر در منطقه دانست و افزود: در بحث مبارزه با مواد مخدر، به یاری خدا فروشندگان مواد مخدر را در سطح زابل شناسایی و بیشتر آنها تا این لحظه دستگیر شده‌اند.دادستان زابل با اشاره به شهادت، دادستان موسی نوری، از وی با عنوان شهید راه عدالت یاد کرد و گفت: این شهید بزرگوار جانش را به خاطر مبارزه با توزیع کنندگان موادمخدر و سوداگران مرگ تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد.نجفی ادامه داد: تاکنون بیشتر مواد فروشان حرفه‌ای دستگیر شده‌اند و پیگیری جهت متلاشی کردن سایر سوداگران مرگ، نیز در دستور کار قرار دارد و امیدواریم پس از شناسایی و دستگیری، آنها را بسزای اعمال ننگین‌شان برسانیم.وی با بیان این که اگر مشکلات اقتصادی و ریشه‌های آن برطرف بشود یقیناً این منطقه یکی از آرام‌ترین مناطق کشور خواهد شد، گفت: اگر این امر محقق شود، یقیناً این منطقه کم جرم و جنایت‌ترین مناطق کشور خواهد بود، زیرا