روزنامه دیواریا لودگی صوتی

به گزارش مشرق، هنوز چند روزی از حاشیه‌های سریال «درحاشیه» نگذشته بود که سریال «شمعدونی» جایگزین آن شد که سیما را با حاشیه جدیدی مواجه کرده است! «درحاشیه» باوجود برخی ضعف‌ها، اما حداقل این ویژگی مثبت را داشت که برخی از مسائل و مشکلات مردم در حوزه سلامت را برجسته می‌کرد. اما مدیران سیما‌، مجموعه‌ای را جایگزین آن سریال کردند که وضعیتی کاملاً معکوس دارد. چون مجموعه طنز جدید سیما قرار است مردم را با لودگی و سبک مغزی، آن هم با سبکی کاملاً شبه‌روشنفکرانه سرگرم کند! اگر «در حاشیه» به تمسخر پزشکان متهم بود، «شمعدونی» سریالی برای توهین به همه مردم و مخاطبان تلویزیون است! حداقل انتظار از یک برنامه کمدی یا طنز این است که درکنار ایجاد لحظاتی بانشاط و مفرح برای جامعه، ارزش افزوده فرهنگی و اجتماعی هم داشته باشد. طنز یعنی طرح موضوعات مهم اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با زبانی ظریف و لطیف و البته گاهی تیز و برنده. اما سریال «شمعدونی» بیشتر به یک نمایش رو حوضی مدرن شباهت دارد تا طنز واقعی! «شمعدونی» به سبک
محسن حسینی بازیگر و کارگردان تئاتر که این روزها به عنوان بازیگر مشغول تمرین نمایش «تارتوف» است در این باره به خبرنگار مهر گفت: نمایش «تارتوف» به عنوان اولین تجربه کارگردانی رویا نونهالی بعد از سال ها بازیگری محسوب می شود که من نیز به عنوان یکی از بازیگران اصلی در این نمایش حضور خواهم داشت. «تارتوف» به تهیه کنندگی رامین حیدری فاروقی و ترجمه مهشید نونهالی که از مترجمان خوب کشور است از زبان فرانسه به فارسی ترجمه شده است.وی افزود: ترجمه نمایشنامه «تارتوف» سال ۹۲ توسط نشر قطره منتشر شده و می توان گفت اولین ترجمه ای است که از این اثر از زبان فرانسه به فارسی شده است. نشر قطره بخشی به نام «جامانده ها» دارد که زیر نظر نغمه ثمینی فعال است و این نمایشنامه نیز در این بخش منتشر شده است.بازیگر «کالیگولا» درباره کمدی های مولیر عنوان کرد: این نمایشنامه طنز شگفت‌انگیزی دارد و همانطور که استانیسلاوسکی می گوید اصولا کمدی فرانسه سخت است به ویژه اگر این کمدی از مولیر باشد و وقتی این کمدی «تارتوف» باشد کار از آن هم سخت تر خواهد شد. این نمایشنامه از لودگی به دور است و
به گزارش گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو» رضا درستکار نویسنده، منتقد و کارشناس سینما و تلویزیون در یادداشتی نکاتی را درباره سریال‌های ماه رمضان امسال بیان کرد و به «هوای ساکن تلویزیون» در این روزها نیز اشاراتی داشت.   در یادداشت او آمده است: به عقیده من و با توجه به مواردی که تاکنون شاهدش بوده‌ایم، دنباله‌سازی برای سریال‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی -آنطور که الان اتفاق می‌افتد- برای تلویزیون ما مناسب نیست، دلیلش هم روشن است چون اغلب نویسندگان فیلمنامه‌های تلویزیونی، دستشان از ایده‌ها و قصه‌های ناب و جدی و پرماجرا خالی است و البته به خاطر محدودیت‌هایی که در نمایش زندگی رئال ما وجود دارد، بضاعت‌ها اندک است و به همین دلیل، امتداد دادن به داستان‌های دنباله دار، فقط به مکرر کردن همان ایده‌ها و تکرار همان داستان‌هایی می‌انجامد که پیشتر گفته شده است بنابراین چیز تازه‌ای به ببینندگان داده نمی‌شود و حاصلی جز هدر دادن انرژی و اطناب در پی ندارد.
بر اساس یک تحلیل کلی و نگاهی به «پایتخت ۴»، «ستایش ۲» و «دردسرهای عظیم ۲» می‌توان گفت که مجموعه‌های دنباله‌دار عموما به سری کاری می‌افتند و اصرار بر ادامه دادن آنها توجیهی ندارد. رضا درستکار نویسنده، منتقد و کارشناس سینما و تلویزیون در یادداشتی نکاتی را درباره سریال‌های ماه رمضان امسال بیان کرد و به «هوای ساکن تلویزیون» در این روزها نیز اشاراتی داشت. در یادداشت او آمده است: به عقیده من و با توجه به مواردی که تاکنون شاهدش بوده‌ایم، دنباله‌سازی برای سریال‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی -آنطور که الان اتفاق می‌افتد- برای تلویزیون ما مناسب نیست، دلیلش هم روشن است چون اغلب نویسندگان فیلمنامه‌های تلویزیونی، دستشان از ایده‌ها و قصه‌های ناب و جدی و پرماجرا خالی است و البته به خاطر محدودیت‌هایی که در نمایش زندگی رئال ما وجود دارد، بضاعت‌ها اندک است و به همین دلیل، امتداد دادن به داستان‌های دنباله دار، فقط به مکرر کردن همان ایده‌ها و تکرار همان داستان‌هایی
 به گزارش مشرق، رضا درستکار نویسنده، منتقد و کارشناس سینما و تلویزیون در یادداشتی نکاتی را درباره سریال‌های ماه رمضان امسال بیان کرد و به «هوای ساکن تلویزیون» در این روزها نیز اشاراتی داشت.در یادداشت او آمده است: به عقیده من و با توجه به مواردی که تاکنون شاهدش بوده‌ایم، دنباله‌سازی برای سریال‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی -آنطور که الان اتفاق می‌افتد- برای تلویزیون ما مناسب نیست، دلیلش هم روشن است چون اغلب نویسندگان فیلمنامه‌های تلویزیونی، دستشان از ایده‌ها و قصه‌های ناب و جدی و پرماجرا خالی است و البته به خاطر محدودیت‌هایی که در نمایش زندگی رئال ما وجود دارد، بضاعت‌ها اندک است و به همین دلیل، امتداد دادن به داستان‌های دنباله دار، فقط به مکرر کردن همان ایده‌ها و تکرار همان داستان‌هایی می‌انجامد که پیشتر گفته شده است بنابراین چیز تازه‌ای به ببینندگان داده نمی‌شود و حاصلی جز هدر دادن انرژی و اطناب در پی ندارد.سرپا
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، زمان کوتاهی از پایان پخش «پایتخت4» می‌گذرد و در این مدت صحبت‌هایی درباره این دور از مجموع و نتایج آن و همچنین سری جدید مطرح شده است. مهران‌فر در یکی از تازه‌ترین گفت‌وگوهایش با روزنامه «بانی فیلم» درباره این مجموعه و چگونگی خودداری خودش از افتاده در ورطه لودگی گفت: «فیلمنامه خط و ربط کلی را به تو داده و این ذکاوت از سوی تو کافی است که تلاش کنی نقش به سمت لودگی نرود.» او درباره همراهی با محسن تنابنده بازیگر نقش نقی و نویسنده مجموعه گفت: «حضور من و محسن خیلی به هم وابسته شده، ولی این نیست که اگر من نباشم این ماجرا شکل نگیرد. چه در این کار و چه در کارهای دیگر محسن در مقابل هر کسی قرار بگیرد، آنقدر توانایی دارد که همین رابطه را ایجاد می‌کند. این از قدرت استعداد او در بازیگری ناشات می‌گیرد.» او همچنین درباره «پایتخت5» گفت: «باید زمان بگذرد یک مقدار استراحت کنیم و کم‌‌کم دوباره به ارسطو فکر کنم. همه اعضای گروه خسته هستند و همه تلاش کردند و
علی اسدی درباره کیفیت اجرای برنامه تلویزیونی که این روزها نمی توانند مخاطبان را به خود جذب کنند، بیان کرد: در تمام رسانه های مطرح دنیا برای افراد شاغل در رسانه درجه بندی کیفی وجود دارد، مثلا تصویربردارها به درجه یک، دو یا سه تقسیم می شوند ولی متاسفانه در صدا و سیما هنوز درجه بندی کیفی وجود ندارد و عمدتا مجریان و سایر عوامل بر اساس سلیقه شخصی انتخاب می شوند. وی ادامه داد: باید دانست آنتن تلویزیون جای تمرین کردن نیست. اجرا در تلویزیون های ملی و بین المللی در سراسر دنیا بالاترین مرحله برای یک مجری است اما اینجا گاهی افراد ناآزموده به هر طریق ممکن، صاحب تریبون و برنامه شده اند و دوران محک و آزمون و خطای خود را روی آنتن سپری می کنند. تقلید در عرصه مجری گری در تلویزیون این مجری سیما درباره استانداردهای لازم و رعایت آنها در اجرا اظهار کرد: با اینکه سال ها از عمر ورود رادیو و تلویزیون به کشور ما می گذرد ولی نه در متدهای آموزشی و نه در نحوه انتخاب و بکارگیری مجریان و گویندگان، استاندارد واحدی وجود ندارد. اکثر مجریان بیشتر از اینکه
عزت الله مهرآوران که این روزها در سریال «لیسانسه ها» به کارگردانی سروش صحت بازی می کند درباره این اثر به خبرنگار مهر گفت: این سریال کار بسیار خوبی است و من هم این روزها درگیر بازی در آن هستم که برای شبکه سه تولید می شود. وی ادامه داد: مساله این سریال جوانان است و درباره چند دانشجو است که از شهرستان به تهران آمده اند و من نقش پدر هوتن شکیبا را در سریال بازی می کنم. بازیگر سریال «لیسانسه ها» درباره حضور خود در این کار بیان کرد: این سریال حدود ۶۰ قسمت دارد و ما تا سال بعد تصویربرداری داریم و فکر می کنم تا الان حدود ۱۵ قسمت از سریال ضبط و تصویربرداری شده است. وی درباره حال و هوای این سریال بیان کرد: من خودم بازیگر آثار کمدی هستم و می بینم که سروش صحت چگونه یک صحنه را مدیریت می کند و بار کمدی را در آن در می آورد تا به لودگی تبدیل نشود. بازیگر سریال «وضعیت سفید» درباره حضورش در تلویزیون قبل از «لیسانسه ها» اظهار کرد: پیش از این با سریال «بیمار استاندارد» در تلویزیون حضور داشتم. به هر حال سن و سال ما بالا رفته است و نقش های خاصی را می توانیم بازی کنیم
صاحب‌خبر - به گزارش جام جم، ماجراهای آدم خیرخواه، آینه عبرت، طبل توخالی، روزنه، محکمه عدالت، آخرین پرواز، مدرسه پیرمردها، برنامه زنده حلقه مهربانی، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، عملیات 125، غیرمحرمانه، دارا و ندار، بدون شرخ، عطرگل یاس، روشن‌تر از خاموشی، راستشو بگو، رانت‌خوار کوچک و بدون شرح برخی ازکارهای کارنامه بازیگری‌اش است او با کارگردان‌هایی چون حسین سهیلی‌زاده، جمال شورجه، سیروس مقدم، محمدرضا آهنچ، حسن فتحی، اصغر فرهادی، بیژن بیرنگ و بهمن زرین‌پور همکاری داشته است. با این بازیگر درباره روند کاری و نقش‌هایی که بازی کرده است، گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که می‌خوانید: درکارنامه کاری شما تنوع ژانری و نقشی وجود دارد. چقدر در انتخاب‌هایتان به این ویژگی‌ها پایبند هستید؟ برای من خیلی مهم است. یک بازیگر موقعی موفق است که توانایی ایفای هر نوع نقشی را داشته باشد و خودش را در قالبی تکرار نکند. من در چند کارم نقش پزشک بازی کردم و در همین زمان ابراهیم وحیدزاده از من دعوت کرد که در فیلم مجسمه هم نقش پزشک را بازی کنم که نپذیرفتم.
صاحب‌خبر - به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، عزت الله مهر آوران، بازیگر و كارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: باید جلوی بیهوده خندیدن مردم را بگیریم و در نمایش های كمدی ردپایی از آموزش نیز باشد.   مهرآوران در ادامه گفت: كمدی هنر بازیگری است، متاسفانه برخی طنز را با لودگی اشتباه می گیرند كه حتی ممكن است این كار جای اینكه مردم را شاد و سرحال كند مخاطب را آزرده خاطر كند. كمدی به اعتقاد من هنر درست خنداندن است كه كار آسانی نیست و هر كسی نمی تواند این كار را انجام دهد؛ چراكه این كار یك شناخت می خواهد و فرد باید با تكنیك‌هایی روان‌شناسی و جامعه‌شناسی آشنا باشد.   وی افزود: هنر بازیگری سخت ترین هنری است كه آسان می شود آن را بازی كرد ولی نیاز به تكنیك و شناخت است كه هنرمند باید جوهره‌ی آن را داشته باشد. هنر باید در خون یك هنرمند باشد تا بتواند آن را به اجرا دربیاورد و مخاطب نیز از آن لذت ببرد.   مهرآوران اظهار داشت: ما هنر را انتخاب نمی كنیم هنر ما