دانلود نوحه سرایی برای سر مزتر

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، روز گذشته مهدی امین‌فروغی، نویسنده و پژوهشگر، در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های پژوهشی هنر و ادبیات دینی به بررسی و تحلیل «تحولات نوحه‌سرایی در دوران معاصر» در سالن اوستای حوزه هنری پرداخت. هشتمین نشست از سلسله نشست‌های پژوهشی هنر و ادبیات دینی به همت دفتر ادبیات و هنر عاشورایی حوزه هنری با عنوان بررسی و تحلیل «تحولات نوحه‌سرایی در دوران معاصر» و استقبال علاقه‌مندان برگزار شد.  امین‌فروغی در ابتدای این نشست با تاکید بر اهمیت نوحه در بین شیعیان گفت: تاثیرگذارترین و غنی‌ترین شعائر حسینی در گذشته نوحه‌ها و مدیحه‌ها بودند. نوحه‌هایی که خوانده می‌شد شاکله ما را در مذهب شیعه شکل می‌داد. وی افزود: واژه نوحه به لحاظ لغوی معنای گریه، زاری و مویه کردن برای کسی است. اما به معنای گریه و زاری بدون نگاه حماسی نیست. نوحه اصولا کاری حماسی است؛ زیرا در آن حرکت
حاج مهدی لیثی، مداح اهل بیت  عصمت و طهارت(ع) در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه مطبوعات استان، با حضور در غرفه‌ ایکنا، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: مدح و شعر قرائت شده در مجالس سیدالشهداء(ع) و اهل‌بیت(ع) باید در ابتدا شان و مقام اهل بیت عصمت و طهارت را حفظ کند و عزت بیاورد، نه اینکه موجبات وهن را فراهم آورد.وی ادامه داد: باید همواره در نظر داشته باشیم که شعر و مدحی که در مجالس عزاداری می‌خوانیم آیا از دید اهل‌بیت(ع) و حضرت بقیه‌الله(عج) مقبولیت و شرایط لازم را دارد یا خیر!وی در پاسخ به اینکه برخی به گونه‌ای مداحی می‌کنند که محتوا و معنی آن هرگز فهم نمی‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی از موارد، نوحه‌ای که مداحان می‌خوانند از فاز نوحه خارج شده و صرفاً برای تخلیه انرژی است،
«السلام علیک یا رحمت الله الواسعه و یا بابَ نجاۀ الأُمّۀ...»؛ این حُسن مطلعی است که مرحوم حجۀالاسلام سید محمد کوثری، همان پیرمرد باصفایی که به «مداح حضرت امام» بودنش، می شناسندش، در آغاز ذکر مصیبت و روضه خوانی های خویش می خواند. پیر صاحب سِرّی که با نفس حقّش در مصیبت های آل الله (ع) مرثیه می خواند و اشکِ صفا از دل سوخته ی دوستداران اهل بیت (ع) روان می ساخت.مرحوم کوثری بقیۀ السّیفِ روضه خوانان، مدّاحان و نوحه خوانانی بود که حواسشان را جمع می کردند تا در مجلس عزای ارباب بی کفن (ع)، پیش و بیش از همه چیز، حرمت و شأن مجلس و نیز بزرگیِ نام صاحب مجلس را حفظ نمایند؛ زیرا بر این باور بودند که صاحب عزای مجلس، حضرت بقیۀ الله (عج) هستند. از این رو آداب روضه خوانی را از آغاز تا انجام رعایت می کردند؛ نیت را خالص می ساختند و با قصد قربت می خواندند نه در هوای مکنت. سر در مطالعه ی تاریخ و مقتل و ادبیات داشتند و با ردیف و نغمه های موسیقی ایرانی آشنا بودند تا خدای ناکرده نوحه ی عزا را ناآگاهانه در مایه یی دیگر نخوانند! همچنین شعرهایی را برمی گزیدند یا می سرودند که شکُوه و غم
صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، فیلم مستند «خوشه چینان و من» در کانون فیلم حوزه هنری بوشهر به نمایش درآمد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، این فیلم ساخته آنیس واردا و با مدت زمان 75 دقیقه محصول سال 2000 فرانسه است. پس از تماشای فیلم هنرمندان حوزه هنری بوشهر به بررسی این فیلم پرداختند. انصاری مسئول واحد، فیلم «خوشه چینان و من» را مستندی روانشناسانه و سیاسی خواند که با سینما نیز سر شوخی دارد. وی افزود: ایده دست‌هایی که  کامیون‌ها را برمی‌دارد و کنار می‌گذارد، نوعی به بازی گرفتن تکنیک تروکاژ خواند. ‏" زبان شناسی" در کارگاه شعر جوان حوزه هنری بوشهر کارگاه تخصصی شعر جوان، در میان استقبال باشکوه شیفتگان ادبیات، در سالن اجتماعات حوزه هنری بوشهر برگزار شد.‏ به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان، غلامرضا ابراهیمی منتقد ادبی و مدرس کارگاه، محفل را با شعری از علی باباچاهی پیشگام شعر در وضعیت دیگر آغاز کرد.‏ وی، به بررسی زبان در شعر تپنده
صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا،حمید زارعی روز چهارشنبه درجلسه توجهیی تولید این نرم افزار در خورموج افزود: با توجه به همه گیر شدن تلفن همراه به ویژه سیستم عامل اندروید درصدد برآمدیم نرم افزار آموزش نوحه سرایی را تولید کنیم.زارعی افزود: نرم افزار فوق تشکیل شده از ١٣ نوحه پامنبری از اول محرم تا سیزدهم محرم است.وی اضافه کرد: دراین نرم افزار تراک ها گردآوری و قابلیتی در آن گنجانده شده که هر کاربر این نرم افزار را نصب کند بتواند در گام اول آن ها را بشنود و همزمان متن آن را مشاهده کند.زارعی تصریح کرد: در مرحله دوم شنونده به جای نوحه سرای اصلی شروع به خواندن می کند و خود نرم افزار به طور دقیق صدای او را با گروه جواب دهنده اشعار میکس و تا پایان نوحه این کار را ادامه می دهد.وی ادامه داد: در واقع این نرم افزار یک استودیو صدا و تصویر همزمان در اختیار کاربر قرار می دهد که هدف از جمع آوری این تکنیک برگزاری یک کلاس درس و آکادمی نوحه خوانی پامنبری است.مدیر مرکز رشد علم و فناوری شهرستان دشتی نیز گفت: فناوری نرم و هویت ساز یکی از برنامه های پارک علم و فناوری است و تولید نرم
به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه10؛ کودکان و نوگلان مهد و پیش دبستانی مراکز فرهنگی هنری منطقه 10 در شب هفتم ماه محرم به مناسبت شهادت حضرت علی اصغر (ع) و برای مظلومیت سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین ندای "العطش"سر داده و اقامه عزا کردند. در مراسم معنوی"کودکان عاشورایی"، که پیش از ظهرچهارشنبه پنجم مهرماه درفرهنگسرای عطار نیشابوری، مجتمع فرهنگی هنری اعتماد و خانه فرهنگ حرا برگزار شد؛ شماری از کودکان منطقه 10  با سربندهای منقوش به حضرت علی اصغر(ع) در کنارمادران خود حضور داشتند. گفتنی است ؛ مرسوم است كه شب هفتم محرم، به در خانه «باب الحوائج كوچك كربلا» حضرت علي اصغر (ع) مي‌روند و روضه‌ي آن طفل شهيد را مي‌خوانند. شهيدي كه به ظاهركودك؛ ولي درحقیقت"پير عشق" است. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه های این مرکز می توانند به نشانی: میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، خیابان شهید امیرقلی؛ فرهنگسرای عطار نیشابوری مراجعه کرده یا با شماره
به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه10؛ کودکان و نوگلان مهد و پیش دبستانی مراکز فرهنگی هنری منطقه 10 در شب هفتم ماه محرم به مناسبت شهادت حضرت علی اصغر (ع) و برای مظلومیت سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین ندای "العطش"سر داده و اقامه عزا کردند. در مراسم معنوی"کودکان عاشورایی"، که پیش از ظهرچهارشنبه پنجم مهرماه درفرهنگسرای عطار نیشابوری، مجتمع فرهنگی هنری اعتماد و خانه فرهنگ حرا برگزار شد؛ شماری از کودکان منطقه 10  با سربندهای منقوش به حضرت علی اصغر(ع) در کنارمادران خود حضور داشتند. گفتنی است ؛ مرسوم است كه شب هفتم محرم، به در خانه «باب الحوائج كوچك كربلا» حضرت علي اصغر (ع) مي‌روند و روضه‌ي آن طفل شهيد را مي‌خوانند. شهيدي كه به ظاهركودك؛ ولي درحقیقت"پير عشق" است. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه های این مرکز می توانند به نشانی: میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، خیابان شهید امیرقلی؛ فرهنگسرای عطار نیشابوری مراجعه کرده یا با شماره
صاحب‌خبر - مصطفی جلالیان مصلحی، شاعر و پژوهشگر در گفت‌و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه اشعار آیینی الهام‌بخش، تیمم‌دهنده و تبرک‌دهنده اشعار فارسی است، ابراز کرد: شاعران این سرزمین در طول تاریخ اسلام به این افتخار می‌کنند که در وصف نبی مکرم اسلام(ص) اشعاری را سروده‌اند. نبود مذهب در شعر به دلیل ضعف عقیدتی شاعر است وی با اشاره به اینکه شاعرانی که در حوزه مذهبی، آیینی نیز شعر سروده‌اند اشعارشان یا تجلیلی و یا تحلیلی بوده است، عنوان کرد: متأسفانه برخی از شاعران ما حتی از بردن نام خدای متعال در اشعار خود دریغ کرده‌اند، در واقع ضعف عقیدتی شعرا باعث می‌شود از داشته‌های اعتقادی خود غافل شوند. مصلحی با اشاره به اینکه شاعرانی که با بزرگان آیینی ما زیسته‌اند، آیا شعر آنها تحت تاثیر سروده‌های بزرگان قرار گرفته است؟، بیان کرد: آن مطالب فقط لق لق زبان شاعران گشته یا شعری را سروده و به جامعه هنری تقدیم کردند. وی با بیان اینکه شعر آیینی تمام حیطه فرهنگ، دین و...، یک جامعه را در بر می‌گیرد،
دانلود نوحه جدید محمدحسین بنام سفینه النجاه با بالاترین کیفیت شاعر : حمیدرضا پریمی ( مداح اهل بیت) تنظیم و میکس و مستر : امیر شجاعی , آهنگساز : باسم الکربلائی ویژه ماه محرم و ایام سوگواری برای دانلود مداحی به ادامه مطلب مراجعه کنید … دانلود نوحه جدید محمدحسین بنام سفینه النجاه دانلود با کیفیت 320 - 9.00 مگابایت دانلود با کیفیت 320 - 9.00 مگابایت دانلود نوحه جدید محمدحسین بنام سفینه
دانلود نوحه جدید محمدحسین بنام سفینه النجاه با بالاترین کیفیت شاعر : حمیدرضا پریمی ( مداح اهل بیت) تنظیم و میکس و مستر : امیر شجاعی , آهنگساز : باسم الکربلائی ویژه ماه محرم و ایام سوگواری برای دانلود مداحی به ادامه مطلب مراجعه کنید … دانلود نوحه جدید محمدحسین بنام سفینه النجاه دانلود با کیفیت 320 - 9.00 مگابایت دانلود با کیفیت 320 - 9.00 مگابایت دانلود نوحه جدید محمدحسین بنام سفینه