دانلود نوحه الوداع الوداع باسمmp3

ماهنامه خط خطی - مجید مرسلی:الوداع ای کارت سوخت سهمیه ای امید هر چه بود از نقلیهدلخوشی بودی ز بهر شوفران شوفرانخوانند زین پس مرثیهگفت زیدی کاش جای این بلامی رسید از آسمان ذات الریه این سیه بختی و این طالع ز چیست؟از چه بنوشته چنین بر ناصیه؟تو برای ما چونان بودی که هست از برای بینوایان خیریهبعد از این در جایگاه سوخت هاجای دعوا هست اینک تعزیهمی روی با جیب پُر در جایگاهمی شوی در آنِ واحد تخلیهبا رفیقی گفتم از این ماجراگفت: بیهوده مرو هی حاشیهاصل مطلب را بگو تا بهر توشد، بگویم چند تایی توصیهگفتم: ای یار موافق بعد از ایننیست در من حسّ و حال و روحیههست دانشجو دو تا فرزند منعاجزم در بحث پول شهریهحال، شهریه فدای هیکلتمانده ام در خرج و برج یومیهبس که در خوردن قناعت کرده ایمجملگی داریم سوء تغذیهگوشت که رویا شده! چیزی مگو!نیست جان تو به منزل ادویهدخترم می گفت آخر پای مرغمی کند این روده ها را تجزیهچون رفیق ما شنید این گفته هااز هوا پر کرد خیلی در ریهگفت: جای این همه لاطائلاتشکر کن، گاهی بخوان
«السلام علیک یا رحمت الله الواسعه و یا بابَ نجاۀ الأُمّۀ...»؛ این حُسن مطلعی است که مرحوم حجۀالاسلام سید محمد کوثری، همان پیرمرد باصفایی که به «مداح حضرت امام» بودنش، می شناسندش، در آغاز ذکر مصیبت و روضه خوانی های خویش می خواند. پیر صاحب سِرّی که با نفس حقّش در مصیبت های آل الله (ع) مرثیه می خواند و اشکِ صفا از دل سوخته ی دوستداران اهل بیت (ع) روان می ساخت.مرحوم کوثری بقیۀ السّیفِ روضه خوانان، مدّاحان و نوحه خوانانی بود که حواسشان را جمع می کردند تا در مجلس عزای ارباب بی کفن (ع)، پیش و بیش از همه چیز، حرمت و شأن مجلس و نیز بزرگیِ نام صاحب مجلس را حفظ نمایند؛ زیرا بر این باور بودند که صاحب عزای مجلس، حضرت بقیۀ الله (عج) هستند. از این رو آداب روضه خوانی را از آغاز تا انجام رعایت می کردند؛ نیت را خالص می ساختند و با قصد قربت می خواندند نه در هوای مکنت. سر در مطالعه ی تاریخ و مقتل و ادبیات داشتند و با ردیف و نغمه های موسیقی ایرانی آشنا بودند تا خدای ناکرده نوحه ی عزا را ناآگاهانه در مایه یی دیگر نخوانند! همچنین شعرهایی را برمی گزیدند یا می سرودند که شکُوه و غم
به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، روز گذشته مهدی امین‌فروغی، نویسنده و پژوهشگر، در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های پژوهشی هنر و ادبیات دینی به بررسی و تحلیل «تحولات نوحه‌سرایی در دوران معاصر» در سالن اوستای حوزه هنری پرداخت. هشتمین نشست از سلسله نشست‌های پژوهشی هنر و ادبیات دینی به همت دفتر ادبیات و هنر عاشورایی حوزه هنری با عنوان بررسی و تحلیل «تحولات نوحه‌سرایی در دوران معاصر» و استقبال علاقه‌مندان برگزار شد.  امین‌فروغی در ابتدای این نشست با تاکید بر اهمیت نوحه در بین شیعیان گفت: تاثیرگذارترین و غنی‌ترین شعائر حسینی در گذشته نوحه‌ها و مدیحه‌ها بودند. نوحه‌هایی که خوانده می‌شد شاکله ما را در مذهب شیعه شکل می‌داد. وی افزود: واژه نوحه به لحاظ لغوی معنای گریه، زاری و مویه کردن برای کسی است. اما به معنای گریه و زاری بدون نگاه حماسی نیست. نوحه اصولا کاری حماسی است؛ زیرا در آن حرکت
حاج مهدی لیثی، مداح اهل بیت  عصمت و طهارت(ع) در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه مطبوعات استان، با حضور در غرفه‌ ایکنا، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: مدح و شعر قرائت شده در مجالس سیدالشهداء(ع) و اهل‌بیت(ع) باید در ابتدا شان و مقام اهل بیت عصمت و طهارت را حفظ کند و عزت بیاورد، نه اینکه موجبات وهن را فراهم آورد.وی ادامه داد: باید همواره در نظر داشته باشیم که شعر و مدحی که در مجالس عزاداری می‌خوانیم آیا از دید اهل‌بیت(ع) و حضرت بقیه‌الله(عج) مقبولیت و شرایط لازم را دارد یا خیر!وی در پاسخ به اینکه برخی به گونه‌ای مداحی می‌کنند که محتوا و معنی آن هرگز فهم نمی‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی از موارد، نوحه‌ای که مداحان می‌خوانند از فاز نوحه خارج شده و صرفاً برای تخلیه انرژی است،
بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان از کلیه شاعرانِ کشور دعوت کرد به سرایش شعر درباره‌ی فاجعه‌ی منا بپردازند. به گزارش ایلنا، در پی واقعهٔ تکان‌دهندهٔ مِنا در مهرماه 1394، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان از کلیه شاعرانِ کشور دعوت می‌کند برای یادباد، ثبت حقیقت و انجامِ وظیفهٔ هنرمندانه، و بدونِ در نظر گرفتنِ سلایق و نگرش‌های دور از اتفاق و اتحاد، به سرایش شعر دربارهٔ این واقعه بپردازند. دبیرخانهٔ شعر حجة‌الوداع از هر شاعر حداکثر 3 شعر می‌پذیرد و شاعران تا پایانِ مهرماه 1394 فرصت دارند آثارشان را در قالب فایل DOC یا DOCX به نشانی Info@adabiatirani.com ارسال کنند. موضوع (Subject) نامه‌های ارسالی باید اینطور نوشته شوند: نام شاعر – عنوان شعر – قالب شعر  (اگر بیش از یک شعر است فقط نام شاعر و قالب شعرها) بر اساس این
بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان از کلیه شاعرانِ کشور دعوت کرد به سرایش شعر درباره‌ی فاجعه‌ی منا بپردازند. به گزارش ایلنا، در پی واقعهٔ تکان‌دهندهٔ مِنا در مهرماه 1394، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان از کلیه شاعرانِ کشور دعوت می‌کند برای یادباد، ثبت حقیقت و انجامِ وظیفهٔ هنرمندانه، و بدونِ در نظر گرفتنِ سلایق و نگرش‌های دور از اتفاق و اتحاد، به سرایش شعر دربارهٔ این واقعه بپردازند. دبیرخانهٔ شعر حجة‌الوداع از هر شاعر حداکثر 3 شعر می‌پذیرد و شاعران تا پایانِ مهرماه 1394 فرصت دارند آثارشان را در قالب فایل DOC یا DOCX به نشانی Info@adabiatirani.com ارسال کنند. موضوع (Subject) نامه‌های ارسالی باید اینطور نوشته شوند: نام شاعر – عنوان شعر – قالب شعر  (اگر بیش از یک شعر است فقط نام شاعر و قالب شعرها) بر اساس این
بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان از کلیه شاعرانِ کشور دعوت کرد به سرایش شعر درباره‌ی فاجعه‌ی منا بپردازند. به گزارش ایلنا، در پی واقعهٔ تکان‌دهندهٔ مِنا در مهرماه 1394، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان از کلیه شاعرانِ کشور دعوت می‌کند برای یادباد، ثبت حقیقت و انجامِ وظیفهٔ هنرمندانه، و بدونِ در نظر گرفتنِ سلایق و نگرش‌های دور از اتفاق و اتحاد، به سرایش شعر دربارهٔ این واقعه بپردازند. دبیرخانهٔ شعر حجة‌الوداع از هر شاعر حداکثر 3 شعر می‌پذیرد و شاعران تا پایانِ مهرماه 1394 فرصت دارند آثارشان را در قالب فایل DOC یا DOCX به نشانی Info@adabiatirani.com ارسال کنند. موضوع (Subject) نامه‌های ارسالی باید اینطور نوشته شوند: نام شاعر – عنوان شعر – قالب شعر  (اگر بیش از یک شعر است فقط نام شاعر و قالب شعرها) بر اساس این
به گزار ایرنا، منابع پلیس اعلام کردند که دو انفجار بعد از ظهر امروز در شهر پاراچنار در محله 'بازار اکبرخان' این شهر و هنگامی که تعداد زیادی از مردم مشغول خرید برای افطار و نیز خرید عید فطر بودند، رخ داده است.منابع بیمارستانی نیز اعلام کردند با توجه به وخامت حال تعدادی از مجروحان انفجار پاراچیار، احتمال افزایش شمار جان باختگان این حمله تروریستی وجود دارد.تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت انفجارهای پاراچنار را برعهده نگرفته است.در پنجم اردیبهشت امسال انفجار تروریستی در حومه شهر پاراچنار مرکز منطقه قبیله ای 'کُرَم' در شمال غرب پاکستان، دست کم 10 کشته برجای گذاشت که برخی قربانیان این حادثه تروریستی کودکان بودند.در روز 11 فروردین نیز انفجار تروریستی در شهر پاراچنار حدود 30 کشته و ده ها نفر دیگر زخمی برجای گذاشت.گروه تروریستی جماعت الاحرار، مسئولیت این انفجارهای تروریستی مرگبار را برعهده گرفته بود.صبح امروز نیز انفجاری انتحاری مقابل ساختمان پلیس کویته، دست کم 13 نفر کشته و حدود 20 نفر مجروح شدند. براساس گفته کارکنان کنسولگری ایرنا در کویته،
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان، صبح امروز، 16 شهریورماه در نشست خبری به‌مناسبت عید سعید غدیر خم در جمع اصحاب رسانه، گفت: غدیر خم از موضوعات اصیل و اصلی جهان اسلام است و در حقیقت، واقعه غدیر خم ضامن امنیت اسلام است، نه متعلق به شیعه و نه متعلق به سنی، بلکه به همه مسلمین تعلق دارد.وی ادامه داد: به فرموده امام خمینی(ره)، ارزش غدیر به آن است که با پرداختن و تمسک به آن، همه اختلافات کنار گذاشته شود؛ نباید تنها به چراغانی کردن شهر بسنده کنیم، بلکه مسأله این است که به ما یاد بدهند چگونه از امام(ع) تبعیت کنیم.فرمانده سپاه استان بیان کرد: غدیر یک مفهوم مترقی و نجات‌بخش است، اگرچه ارتباطات قلبی شیعه با آن زیاد است، اما محتوا و روح حقیقی آن، تنها متعلق به شیعه نیست؛ غدیر برخاسته از روح اسلام است و به همه دنیای اسلام تعلق دارد.وی با اشاره به اینکه مردم استان ما، چه شیعه و چه سنی، دل در گرو علی(ع) دارند، افزود: سال گذشته در مراسم بازسازی واقعه غدیر در بزمان، بزرگان
به گزارش خبرگزاری شبستان، مسجد خیف، یکی از مساجد مکه مکرمه است که به فتح خاء و سکون یاء خوانده می‌شود.   این مسجد در منا واقع شده و خیف به محلى می‌گویند که در آنجا از شدت کوهستانى بودن منطقه کاسته شده،  اما هنوز به صورت دشت در نیامده است و این مسجد به همین نام، نامگذاری شده است.   از فضیلت این مسجد، آن است که هفتاد پیامبر در آن نماز خوانده‌اند.   محل نماز پیامبر اکرم (ص) در این مسجد، جلوی مناره کنونی است، در گذشته گنبد بزرگی بر فراز آن بوده که اکنون وجود ندارد.   بنا بر روایاتی همچنین مسجد خیف شاهد خطبه مهم رسول اکرم (ص) در حجة الوداع بوده که در روایات متن آن خطبه نقل شده است.   مسجد خیف همواره مورد توجه مسلمانان در طول تاریخ بوده است و تنها در ایام وقوف حاجیان در منا باز است.   این مسجد در سال 1987 میلادی با هزینه 90 میلیون ریال بازسازی شده است و  سرویس