دانلود تئاتر گاگولی

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، این روزها زمانی که از کنار تئاتر شهر تبریز می‌گذریم، با بنرهایی از نمایش‌های مختلف روبه‌رو هستیم که هر کدام به نوعی در جذب مخاطبان خود موفق عمل می‌کنند. تئاتر به ‌واسطه رابطه‌ تنگاتنگی که با تماشاگر دارد، هنری پویاست؛ شاید پویاترین هنر. این ویژگی خاص هنر نمایش است که هر عکس‌‌العمل تماشاگر، از دید دقیق کارگردان پوشیده نمی‌ماند. کارگردانی خود نیز یک هنر است و هر کارگردان سازنده قوانین خود است. در این خصوص به سراغ یکی از کارگردانان و بازیگران موفق تبریزی خانم نازیلا ایرانزاد رفتیم.  وی متولد 1356 و دارای مدرک کارشناسی کارگردانی تئاتر و نیز زبان و ادبیات محض است. اولین کار هنری خود را سال 71 در قالب بازیگری شروع کرده است. از کارهای این هنرمند می‌توان به بازی در نمایش‌های طوقی، مردان بیوه، توقف در ایستگاه 4 و بازی و کارگردانی نمایش‌نامه‌های خواب رویا، سوته‌دل، او اولماسین بو اولسون، آرشین مال‌آلان، شب سیزدهم و نویسندگی و کارگردانی بیشه‌‌مون و سوته‌دل و... اشاره کرد. وی جایزه
به گزارش خبرنگار مهر، صادقی در ابتدای سخنان خود درباره تبارشناسی تئاتر دینی و مذهبی در نشستی که روز جمعه دوم مرداد ماه در همایش «گفتمان تئاتر دینی» در بحنورد برگزار شد، توضیح داد: وقتی می خواهیم درباره یک پدیده صحبت کنیم ابتدا باید درباره خاستگاهش حرف بزنیم. انسان ۸۰ هزار سال پیش از زبان می دانست که چیزی غیر از زندگی هست که نمی توان آن را بیان کرد.این محقق و پژوهشگر باسابقه تئاتر ایران ادامه داد: گوری که انسان اولیه ساخت به معنای این است که می دانست راه رستگاری، چیره شدن بر زندگی نیست بلکه همسو شدن با زندگی است. او در زندگی کشاورزی با کاشت یک دانه با دنیایی از سوالات روبرو شد و روح حماسی خود را به روح آیینی تبدیل کرد مبنی بر اینکه باید با زندگی همسو شود. در این راستا آیین هایی برای ارتباط با ماوراءالطبیعه، طبیعت و مرگ شکل داد. این آیین ها رابطه ما را با هستی متواضعانه تعریف می کنند.وی معتقد است که برای خاستگاه نمایش آیینی در فرهنگ ایرانی، یک الگوی فکری داریم که با الگوی فکری غرب فرق دارد و در این باره اظهار کرد: یک الگوی فکری، جدل اهورا و اهریمن است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اکبر عبدی حالا بعد از شش سال دوباره به صحنه تئاتر بازگشته است. او این روزها نمایش «رستوران عمو اکبر» را در سالن جام‌جم به روی صحنه برده است.  او درباره این نمایش به خبرآنلاین می‌گوید: «نویسنده این کار آقای درویش علی‌پور بود و من آن را کارگردانی کردم. علاوه بر کارگردانی در این نمایش دو نقش هم بازی می‌کنم. نقش عمو عزت و خواهرش.»  عبدی درباره بازگشتش به تئاتر نیز اظهار می‌کند: «من همیشه دوست داشتم و دارم تئاتر بازی کنم و همیشه سوژه‌هایی را هم برای کار کردن مدنظر
خبرگزاری فارس - زهرا قزیلی: مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی به دلیل تحصیل در رشته تئاتر و فعالیت در این حوزه به نقاط ضعف و قوت در حوزه تئاتر اشراف دارد. او از خانواده تئاتر به شمار می آید و  به سوالات مختلف درباره تعدد نمایش در سالن ها،  نحوه ارزشیابی و نظارت در حوزه تئاتر خطوط قرمز در حوزه تئاتر که به وضوح در قوانین مشخص شده است اما متاسفانه هنرمندان از این خطوط مشخص شده عبور کرده و بعضاً به آن افتخار می کنند، همچنین درباره مسایل مختلف از جمله تئاتر زیرزمینی، بودجه تئاتر و نحوه فعالیت ارزشیابی و نظارت در حوزه تئاتر به سوالات ما پاسخ گفت . شفیعی معتقد است نگاه وزارت ارشاد به  ساختار تئاتر باید تغییر کند. متن کامل مصاحبه با وی در پی می آید.  ارزشیابی و نظارت در تئاتر کار سختی است/ اصلاح در حین نمایش دور از ذهن نیست با حضور حضرتعالی در سمت مدیر کل هنرهای نمایشی  امیدوار شدیم دیگر  شاهد یک نمایش توقیفی نخواهیم بود اما متاسفانه در سال گذشته و امسال باز هم شاهد نمایشی که توقیف شود بودیم هر عامل که باعث منع اجرا باشد جدای از مسایلی
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، شهرام کرمی پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه همه عوامل جشنواره چه در تهران و چه در همدان به دنبال برگزاری مطلوب این رویداد هنری هستند، اظهار کرد: سال قبل در جشنواره اتفاقات خوبی افتاد و این برنامه به خوبی برگزار شد. وی با تأکید بر اینکه جشنواره رویدادی برای تعلق حسی و عاطفی است و این حس در همه همکاران وجود دارد، افزود: امیدوارم امسال نیز شاهد برگزاری رویداد هنری ملی و بین‌المللی خوبی در همدان باشیم. دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به محاسن جشنواره سال قبل اشاره کرد و یادآور شد: افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره با نظم خوبی برگزار شد و مردمی بودن آن نیز بسیار جالب توجه بود. این مسؤول با تأکید بر اینکه وجود نیروهای بومی زبده یکی دیگر از مزایای برگزاری جشنواره در همدان است، اضافه کرد: استان همدان بضاعت و ظرفیت مطلوبی در بکارگیری نیروهای بومی دارد. کرمی با اشاره به اینکه رویکرد جشنواره امسال نیز بکارگیری بیشتر و بهتر از نیروهای
صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدتقی اسماعیلی نویسنده و کارگردان نمایش عروسکی «نارای» است که همراه با گروه تئاتر اویون، این نمایش را برای حضوری پررنگ در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک  آماده می‌کند. تمرین گروه به پایان رسیده و کارگردان با اعضای کار گفت‌وگو می‌کند؛ او توضیحاتی را در خصوص نحوه عروسک گردانی، چینش صحنه، ابتکار و تیزهوشی عروسک‌گردانان می‌دهد؛ بین سخنانش مدام تکرار می‌کند: «تماشاچی خیلی مهم است» و راجع به یکایک حرکات اعضای گروه بر روی صحنه جملاتی به میان می‌آورد؛ صحبت با اعضای گروه که تمام می‌شود، چند تن از هنرمندان شاخص استان اردبیل از هنرهای تجسمی گرفته تا موسیقی، به کارگردان کار نزدیک شده و هر یک نقد و نظر خود را نسبت به نمایش تمرینی اعلام می‌کنند؛ او مطالب را یادداشت کرده و می‌گوید: «نسبت به نظرهای ارائه شده فکر خواهم کرد و برخی از آنها را اجرا می‌کنم» با دستمالی که در دست دارد عرق پیشانی‌اش را خشک کرده و عینکش را به چشم می‌زند. در زیر گفت‌و‌گوی ما را با محمدتقی اسماعیلی بعد
صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بابک نهرین عصر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های دومین جشنواره تئاتر فجر استان آذربایجان‌شرقی پرداخت و اظهار کرد: جشنواره تئاتر فجر استان به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود که در این جشنواره تولیدات جدید از اقصی‌ نقاط کشور همچنین کشور جمهوری آذربایجان حضور خواهند داشت. وی با بیان اینکه افتتاحیه جشنواره تئاتر فجر استان در 24 دی‌ماه سال‌جاری با برنامه ویژه آغاز می‌شود و تا 28 دی‌ماه ادامه خواهد داشت، افزود: در این جشنواره 7 نمایش از شهر تهران، مازندران، زنجان، تبریز و کشور جمهوری آذربایجان اجرا می‌شود. رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌شرقی اسامی تئاترهای جشنواره فجر استان را آنایوردوم، بیوه‌های غمگین سالار جنگ، هدیه مرموز، کچل اوغلان، روی زمین، تمام من همه عدو، طلاق پردردسر اعلام کرد. وی با تأکید بر اینکه این جشنواره دومین جشنواره فجر در استان خواهد بود و تفاوت چشمگیری با جشنواره
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)
مصطفی کولیوندی، نویسنده و کارگردان تئاتر خیابانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: امسال با کارگردانی نمایش خیابانی «درد دل روی خط حامل» در بخش آف استیج جشنواره «تئاتر فجر» حضور داشتم و خوشبختانه با وجود فشردگی در برنامه‌ریزی اجراها، از نتیجه کار رضایت کامل دارم و شاهد بودم که اجرای این نمایش بازخورد خوبی نیز از سوی مخاطبان داشت. وی ادامه داد: داوری شورایی این بخش از جشنواره را باید از جمله نکات مثبت «تئاتر فجر» دانست که طی آن یک گروه 10 نفره از کارشناسان تئاتر با توجه به معیارهایی، امتیازاتی را به اجراهای خیابانی که حدود 17 اثر در این دوره از جشنواره در حال اجرا هستند، می‌دهند که با توجه به سه اجرایی بودن هر یک از نمایش‌ها و تعداد بالای اعضای شورای ارزیابی، آنها در هر یک از اجراها حضور دارند که این امر موجب می‌شود تا بازیگران و اعضای گروه همچنان با قوت و نهایت توان و انگیزه نمایش خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهند. کولیوندی تصریح کرد: با وجود آنکه انتخاب
به گزارش خبرگزاری فارس، این هیات متشکل از ایوب آقاخانی، عمار خطی و عباس اقسامی نمایشنامه‌های انتخاب شده از سوی مرکز هنرهای نمایشی رادیو را برای دریافت تسهیلات ضبط به شرح زیر اعلام کرد: 1 باغ وحش شیشه‌ای‌/ احمد لشینی 2 با من مثل باران حرف بزن/ الهه ولایتی 3 هان ون می‌گه رن/ بهنام بشارت 4 پالاس هتل تاناتوس/ پویا مهدوی‌زاده 5 سوگنامه/ حسانه فرقانی 6 جوجورونیگا/ حسین بشارتی 7 درشبی چنین شگفت انگیز/ خشایار سام 8 وکیل تسخیری/داریوش شهبازی 9 کماندار/ رحمان قدمی 10 آهوی شهلا/ رویا ملجائی 11هرکی/ زینب لطفعلی خانی 12 تابلوی آخر/ سیاوش مقدم 13نم باروت/ سیده فاطمه عقیلی 14یه روز خوش برای موز ماهی/ شیوا شعبانی 15باغشاه/ علی مستعلی 16دیوانه‌ای روی بام /فاطمه ایمانی‌پور 17 آپارتمان/