دانلودفول اهنگ ایمان نولاف

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی، امروز 15 آبان ماه در ادامه تفسیر سوره مبارکه مومنون گفت: خداوند در این سوره بعد از بیان نشانه‌هایی از خویش به داستان نوح پرداخت و توضیح داد که ما چطور به او ساخت کشتی را یاد دادیم و بعد ادامه ماجرا را تشریح فرمود.وی افزود: هدف قرآن کریم قصه‌گویی نیست که بگوییم چند انسان و حیوان در کشتی بود و با چه نیرو و انرژی کار می‌کرد و چند طبقه بود و ...زیرا هدف اصلی بیان مسایل اصلی یعنی دعوت به توحید و معاد و ... است.استاد حوزه علمیه عنوان کرد: نوح 950 سال وظیفه تبلیغ مردم را بر عهده داشت ولی وقتی فرزندش کافر شد خداوند ذره‌ای در مقابل این پیامبر با آن همه زحمات کوتاه نیامد و حتی بر او تشر زد که چرا درخواست عفو فرزند کافرت را داری و در پایان داستان نیز بر حمد و ستایش الهی تاکید کرده است.این استاد تفسیر حوزه اظهار کرد: اینکه برخی می‌گویند برای چه دعا کنیم خداوند که همه چیز را می‌داند خلاف دستور قرآن است زیرا قرآن فرموده است حمد مرا بگویید و از من هم بخواهید و درخواست کنید؛ زیراخداوند
صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاری مهر، متن زیر یادداشتی از داود مهدوی زادگان درباره دوگانه ایمان و عقل است که از نظر می گذرد. آیین مسیحیت از همان آغاز، گرفتار دوگانه پر تعارضی شد که پیروان اولیه مسبب آن بودند؛ یعنی دوگانه «ایمان و عقل». پولس (متوفی 62/68) نوشت: «باخبر باشید که کسی شما را نرباید به فلسفه و مکر باطل.» ترتولیان از مسیحیان صدر اول (160 – 220) می پرسد: «آتن را با اورشلیم چه کار؟» کنایه از این که: «هیچ! ایمان و فلسفه هیچ وجه مسترکی ندارند، آن دو کاملاً ضد یکدیگرند.» (رک : مایکل پترسون و دیگران،1377، عقل و اعتقاد دینی، ترجمه آرش نراقی و ابراهیم سلطانی، طرح نو، چ دوم: ص 70). البته برخی خواسته اند این تعارض را دقیق تر بیان کنند. زیرا به نظر آنان حقیقتاً بهره جویی از عقل در قلمرو دین محتاج بحث نیست بلکه پرسش مناقشه انگیز، این است که «عقل در تعیین اعتبار (یا عدم اعتبار!) نظام های اعتقادات دینی چه نقشی ایفا می کند.» (همان: 72).  این دو گانه ناسازگار کلیسایی همچنان باقی ماند تا به دست فیلسوفان عصر روشنگری چون کانت رسید. آنان با مسلم فرض گرفتن دو گانه ایمان و عقل؛
صاحب‌خبر - به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید علیرضا عبادی یکشنبه‌شب در مراسم وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: مسأله وحدت زوایای متعددی دارد، اما آنچه که مسلم است در هر امری مسأله زیربنایی اهم است؛ گرچه صحنه‎های میدانی نقش آفریدند. وی تصریح کرد: آنچه که به عنوان حوزه و دانشگاه مطرح است و در مرحله ابتدایی به اذهان خطور می‌کند، تشکیلات فیزیکی و ساختمانی حوزه و دانشگاه است. نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی اضافه کرد: وحدت یک اصل است، نه اصلی بخشنامه‎ای، دستوری و یا اینکه آن را ایجاد کنیم، بلکه در نظام تکوینی ما آن را خراب کرده و فاصله ایجاد کرده‌ایم که ریشه این مشکلات حرف‌ها و هواهای نفسانی است. عبادی بیان کرد: حوزه و دانشگاه جنبه سمبلیک دارد و مراد از این وحدت ساختمان مدرسه و دانشگاه و افرادشان نیست گر چه اینها در صحنه میدانی لازم و ملزوم یکدیگرند اما منظور این مباحث نیست. وی اظهار داشت: زمانی که گفته می‌شود وحدت یعنی جهان هستی یک واحد است که از نظر علمی و فلسفی مسلم است و نباید آن را جدا کنیم، در صورتی که ما آن را جدا کرده‌ایم.
صاحب‌خبر - به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید علیرضا عبادی یکشنبه‌شب در مراسم وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: مسأله وحدت زوایای متعددی دارد، اما آنچه که مسلم است در هر امری مسأله زیربنایی اهم است؛ گرچه صحنه‎های میدانی نقش آفریدند. وی تصریح کرد: آنچه که به عنوان حوزه و دانشگاه مطرح است و در مرحله ابتدایی به اذهان خطور می‌کند، تشکیلات فیزیکی و ساختمانی حوزه و دانشگاه است. نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی اضافه کرد: وحدت یک اصل است، نه اصلی بخشنامه‎ای، دستوری و یا اینکه آن را ایجاد کنیم، بلکه در نظام تکوینی ما آن را خراب کرده و فاصله ایجاد کرده‌ایم که ریشه این مشکلات حرف‌ها و هواهای نفسانی است. عبادی بیان کرد: حوزه و دانشگاه جنبه سمبلیک دارد و مراد از این وحدت ساختمان مدرسه و دانشگاه و افرادشان نیست گر چه اینها در صحنه میدانی لازم و ملزوم یکدیگرند اما منظور این مباحث نیست. وی اظهار داشت: زمانی که گفته می‌شود وحدت یعنی جهان هستی یک واحد است که از نظر علمی و فلسفی مسلم است و نباید آن را جدا کنیم، در صورتی که ما آن را جدا کرده‌ایم.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) متن زیر یادداشتی است از نصرالله حکمت، استاد فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه شهید بهشتی که در ادامه از نظر شما می‌گذرد: هرچه درباره «ایمان» از این و آن شنیده‌ایم، خواه از موافقان ایمان و خواه از مخالفان آن، می‌تواند ما را از حقیقت ایمان، دور کرده باشد. حقیقت ایمان در اندرون ماست؛ در خانه فطرت ماست. اینک بیایید با هم راه خانه خود را بجوییم و به فطرت خویش بازگردیم و خدا را در اندرون خود بیابیم. سرچشمه ایمان ناب در اندرون ماست. برای نوشیدن جرعه‌ای از آن، کافی است که پرده‌های سخن دیگران را کنار بزنیم و چهره زیبای ایمان را در اندرون خود ببینیم. بیایید ایمانمان را از محبس فهم این و آن، نجات دهیم. آن چه دیگران درباره ایمان می‌گویند، خواه مولود نیتی پاک باشد و خواه نباشد، سبب می‌شود که ما با ایمان زندانی سر و کار داشته باشیم. حقیقت ایمان را نخست باید تجربه کرد و زیست و نفس کشید، نه اینکه از این و آن شنید. آن گاه که حقیقت ایمان را در اندرون خود یافتیم، صدای منادی ایمان را
به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایکنا؛ یوسف دانشور، در کرسی ترویجی «قرینه‌گرایی در قرآن» که به همت گروه فلسفه و کلام دین موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و با همکاری دبیرخانه کرسی‌ها و انجمن کلام اسلامی حوزه برگزار شد گفت: تقابل میان ایمان، کفر، عقل، جهل و ... در آیات قرآن به‌وفور دیده می‌شود. وی افزود: البته ایمان در قرآن، صرفا در بستر عقل وجود دارد و ایمان همواره هم‌زاد نوعی دیدن و شنیدن و کفر محصول کوری و کری است که در آیه ۱۹ رعد «أَفَمَنْ یَعْلَمُ أَنَّمَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ الْحَقُّ کَمَنْ هُوَ أَعْمَى إِنَّمَا یَتَذَکَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ» این مسئله مورد تاکید است. دانشور افزود: در قرآن تعقل با دیدن حقیقت گره خورده است؛ در آیه ۴۶ سوره حج «أَفَلَمْ یَسِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَتَکُونَ لَهُمْ قُلُوبٌ یَعْقِلُونَ بِهَا أَوْ آذَانٌ
به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی در ادامه سلسله جلسات تفسیر سوره مبارکه حجرات گفت: در آیه ۱۴ سوره حجرات،‌ خداوند می‌فرماید: قَالَتِ الْأَعْرَابُ آمَنَّا؛ در این تعبیر، مقصود از اعراب، عرب‌ها نیستند بلکه مقصود بادیه‌نشینان هستند. خداوند می‌فرماید: یک جماعتی از این‌ها گفتند آمنا؛ اما ای پیامبر به آنان بگو «قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَلَكِنْ قُولُوا أَسْلَمْنَا» شما هنوز ایمان نیاورده‌اید؛ مسلمان هستید ولی هنوز ایمان به دل‌های شما راه پیدا نکرده است. وی افزود: اسلام با ایمان فرقش این است که اسلام به لفظ است و اگر کسی گفت من مسلمان هستم و خدا و نبی اعظم و قرآن را قبول دارم؛
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دوم خرداد قبل از جلسه ترتیل حرم حضرت معصومه(س) با ارائه مباحث تفسیری بخش‌هایی از جزء هفتم قرآن گفت: خوف از عذاب و امید به رحمت الهی دو بال ایمان هستند و خداوند این دو حالت را برای مومنان با هم می‌پسندد. وی افزود: در روایت بیان شده که از خدا طوری خوف داشته باش که اگر اعمال نیک جن و انس را به محضر او ببری شاید مقبول نشود و برعکس اگر گناهان جن و انس را بردی امید بخشش داشته باش؛ بنابراین در قلب مومن دو نور خوف و رجاء وجود دارد و هیچکدام از دیگری سنگین‌تر نیست. حاج ابوالقاسم بیان کرد: طبق آیه دوم انعام، دو اجل داریم؛ اجل مسمی که جلو نمی‌افتد و تاخیر ندارد، اما اجل معلق