دانلودآهنگ روح پاکت با امیرالمومنین محشور باد

به گزارش ، با فرارسیدن مناسبت‌های مذهبی، وقایع و حوادثی که ریشه در دین مبین اسلام دارند سؤالات فراوانی به ذهن عموم شیعیان و دوستداران ساحت مقدس اهل بیت علیهم‌السلام خطور می‌کند.آیت‌الله محمدعلی جاودان از اساتید اخلاق به برخی از این پرسش‌ها پاسخ داده است:* آیا ماه محرم قبل از واقعه عاشورا ماه حزن بوده است؟دهه اول محرم، دهه عزای حضرت حسین علیه‌السلام است و این زمان را ائمه اطهار علیهم‌السلام مشخص نموده‌اند و خود نیز در همین زمان عزاداری کرده‌اند. در کتاب مفاتیح‌الجنان این روایت از حضرت رضا(ع) نقل شده است که حضرت می‌فرمود: چون ماه محرم داخل می‌شد پدر مرا کسی خندان نمی‌دید و اندوه و حزن پیوسته بر او غالب می‌شد تا روز دهم. چون روز عاشورا می‌رسید آن روز، روز مصیبت و حزن و گریه او بود و می‌فرمود امروز، روزی است که حضرت حسین(ع) شهید شده است.* صحیح‌ترین مقتل حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که امروز در دسترس ما است، کدام مقتل است؟یکی از صحیح‌ترین مقاتلی که اکنون در دست ما است کتاب «نفس المهموم»
صاحب‌خبر - گروه فرهنگی «نسیم آنلاین» ؛ در جهان‌بینی مادی، زندگی انسان محدود به همین دنیا است، لیبرال دمکراسی غربی که اعتقاد به زندگی منهای وحی الهی دارد، نیز در همین راه گام بر می‌دارد. بنابراین حدود زندگی هر انسان در این نوع تفکر ولادت و مرگ او است و حیاتی جز حیات دنیوی ندارد. در این نگاه، حیات اخروی هیچ جایگاهی ندارد و زندگی هر انسان با مرگ او پایان می‌یابد، در نتیجه، دنیا هدف و مقصد نهایی زندگی هر انسانی است.   ولی برعکس این دیدگاه مادی، در نگاه اسلام زندگی بالاتر و فراتر از زندگی دنیوی بوده و انسان نگاهی فراتر از این زندگی مادی دارد، و به زندگی پس از مرگ و به آبادانی آن دنیا نیز فکر می‌کند. برهمین اساس زندگی بر معیار اسلامی محدود به تولد و مرگ نبوده بلکه دنیای پس از مرگ نیز وجود دارد. بر اساس این معیار از جمله آرزوها و خواسته‌های هر شیعه و محب اهل بیت (علیهم السلام) این است که در دنیا و آخرت با معصومین محشور شده و در کنار آنها باشد، و هیچ فاصله‌ای میان او و این بزرگواران ایجاد نشود.   لذا یکی از سوالاتی که در ذهن ایجاد
صاحب‌خبر - گروه فرهنگی «نسیم آنلاین» ؛ در جهان‌بینی مادی، زندگی انسان محدود به همین دنیا است، لیبرال دمکراسی غربی که اعتقاد به زندگی منهای وحی الهی دارد، نیز در همین راه گام بر می‌دارد. بنابراین حدود زندگی هر انسان در این نوع تفکر ولادت و مرگ او است و حیاتی جز حیات دنیوی ندارد. در این نگاه، حیات اخروی هیچ جایگاهی ندارد و زندگی هر انسان با مرگ او پایان می‌یابد، در نتیجه، دنیا هدف و مقصد نهایی زندگی هر انسانی است.   ولی برعکس این دیدگاه مادی، در نگاه اسلام زندگی بالاتر و فراتر از زندگی دنیوی بوده و انسان نگاهی فراتر از این زندگی مادی دارد، و به زندگی پس از مرگ و به آبادانی آن دنیا نیز فکر می‌کند. برهمین اساس زندگی بر معیار اسلامی محدود به تولد و مرگ نبوده بلکه دنیای پس از مرگ نیز وجود دارد. بر اساس این معیار از جمله آرزوها و خواسته‌های هر شیعه و محب اهل بیت (علیهم السلام) این است که در دنیا و آخرت با معصومین محشور شده و در کنار آنها باشد، و هیچ فاصله‌ای میان او و این بزرگواران ایجاد نشود.   لذا یکی از سوالاتی که در ذهن ایجاد
صاحب‌خبر - گروه فرهنگی «نسیم آنلاین» ؛ در جهان‌بینی مادی، زندگی انسان محدود به همین دنیا است، لیبرال دمکراسی غربی که اعتقاد به زندگی منهای وحی الهی دارد، نیز در همین راه گام بر می‌دارد. بنابراین حدود زندگی هر انسان در این نوع تفکر ولادت و مرگ او است و حیاتی جز حیات دنیوی ندارد. در این نگاه، حیات اخروی هیچ جایگاهی ندارد و زندگی هر انسان با مرگ او پایان می‌یابد، در نتیجه، دنیا هدف و مقصد نهایی زندگی هر انسانی است.   ولی برعکس این دیدگاه مادی، در نگاه اسلام زندگی بالاتر و فراتر از زندگی دنیوی بوده و انسان نگاهی فراتر از این زندگی مادی دارد، و به زندگی پس از مرگ و به آبادانی آن دنیا نیز فکر می‌کند. برهمین اساس زندگی بر معیار اسلامی محدود به تولد و مرگ نبوده بلکه دنیای پس از مرگ نیز وجود دارد. بر اساس این معیار از جمله آرزوها و خواسته‌های هر شیعه و محب اهل بیت (علیهم السلام) این است که در دنیا و آخرت با معصومین محشور شده و در کنار آنها باشد، و هیچ فاصله‌ای میان او و این بزرگواران ایجاد نشود.   لذا یکی از سوالاتی که در ذهن ایجاد
صاحب‌خبر - گروه فرهنگی «نسیم آنلاین» ؛ در جهان‌بینی مادی، زندگی انسان محدود به همین دنیا است، لیبرال دمکراسی غربی که اعتقاد به زندگی منهای وحی الهی دارد، نیز در همین راه گام بر می‌دارد. بنابراین حدود زندگی هر انسان در این نوع تفکر ولادت و مرگ او است و حیاتی جز حیات دنیوی ندارد. در این نگاه، حیات اخروی هیچ جایگاهی ندارد و زندگی هر انسان با مرگ او پایان می‌یابد، در نتیجه، دنیا هدف و مقصد نهایی زندگی هر انسانی است.   ولی برعکس این دیدگاه مادی، در نگاه اسلام زندگی بالاتر و فراتر از زندگی دنیوی بوده و انسان نگاهی فراتر از این زندگی مادی دارد، و به زندگی پس از مرگ و به آبادانی آن دنیا نیز فکر می‌کند. برهمین اساس زندگی بر معیار اسلامی محدود به تولد و مرگ نبوده بلکه دنیای پس از مرگ نیز وجود دارد. بر اساس این معیار از جمله آرزوها و خواسته‌های هر شیعه و محب اهل بیت (علیهم السلام) این است که در دنیا و آخرت با معصومین محشور شده و در کنار آنها باشد، و هیچ فاصله‌ای میان او و این بزرگواران ایجاد نشود.   لذا یکی از سوالاتی که در ذهن ایجاد
صغری ساعی، مداح اهل بیت(ع) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: متولد سال 1354 در یک خانواده متدین هستم، با شرایط آن زمان توانستم تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه دهم و حدود 15 سال است به مداحی می‌پردازم، سال گذشته نیز به عنوان یکی از مداحان نمونه در بخش زنان برگزیده شدم.وی افزود: از کودکی به درس و مدرسه علاقه زیادی داشتم اما پس از ازدواج به دلیل شغل همسرم که معلم قرآن و دینی بود، به روستا منتقل شدیم، در ادامه با هدیه دو فرزند از سوی خداوند، دیگر ادامه تحصیل برایم مقدور نبود.ساعی اضافه کرد: علاقه من به درس و تحصیل به حدی بود که همواره در هر زمان و مکانی به محض دیدن هر کتابی با هر موضوعی آن را مطالعه می‌کردم اما علاقه ام به کتاب‌های مذهبی و قرآنی غیرقابل تصور بود، رادیو قرآن و رادیو معارف را هم نباید از قلم انداخت.این مداح اهل بیت(ع) ادامه داد: در دوران تحصیل مقطع دبیرستان، پس از موفقیت در آزمون‌های آن دوره، به عنوان محصل نمونه انتخاب شدم و پس از گذشت یک هفته به عنوان هدیه دانش آموزان برتر، به اردوگاهی در
به گزارش گروه مهدویت خبرگزاری شبستان: قرآن کریم در سوره مبارکه اسراء آیه 71 می فرماید: «يَوْمَ نَدْعُوا کُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ فَمَنْ أُوتِيَ کِتابَهُ بِيَمينِهِ فَأُولئِکَ يَقْرَؤُنَ کِتابَهُمْ وَ لا يُظْلَمُونَ فَتيلاً؛ یاد کن روزى را که هر گروهى را با پیشوایى که برگزیده و از او پیروى کرده است فرا مى خوانیم. پس کسانى که کارنامه آنان به دست راستشان داده شود، کارنامه خود را مى خوانند و کمترین ستمی بر آنان نمی شود.»   در قرآن کریم از دو گونه پیشوا نام برده شده است؛ یکی امام نور و هدایت «ائمةً یَهدونَ بِأمرِنا» و دیگری امام نار و ضلالت «ائمةً یَدعونَ الی النار» گروه اول از سوی خدا به امامت منصوب شده اند؛ اما گروه دوم با زور و تهدید و تطمیع و تحقیر، مردم را به اطاعت از خود وا می دارند.   ابوبصیر به امام صادق علیه السلام عرض کرد: «اشهد أنک امامی؛ گواهی می دهم که تو امام من هستی» آنگاه امام(ع) فرمودند:
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: قرآن کریم در سوره مبارکه اسراء آیه 71 می فرماید: «يَوْمَ نَدْعُوا کُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ فَمَنْ أُوتِيَ کِتابَهُ بِيَمينِهِ فَأُولئِکَ يَقْرَؤُنَ کِتابَهُمْ وَ لا يُظْلَمُونَ فَتيلاً؛ یاد کن روزى را که هر گروهى را با پیشوایى که برگزیده و از او پیروى کرده است فرا مى خوانیم. پس کسانى که کارنامه آنان به دست راستشان داده شود، کارنامه خود را مى خوانند و کمترین ستمی بر آنان نمی شود.»  در قرآن کریم از دو گونه پیشوا نام برده شده است؛ یکی امام نور و هدایت «ائمةً یَهدونَ بِأمرِنا» و دیگری امام نار و ضلالت «ائمةً یَدعونَ الی النار» گروه اول از سوی خدا به امامت منصوب شده اند؛ اما گروه دوم با زور و تهدید و تطمیع و تحقیر، مردم را به اطاعت از خود وا می دارند. ابوبصیر به امام صادق علیه السلام عرض کرد: «اشهد أنک امامی؛ گواهی می دهم که تو امام من هستی» آنگاه امام(ع) فرمودند: «در قیامت هر گروهی با امامشان محشور می شوند، خورشیدپرستان با خورشید و ماه پرستان با
به گزارش خبرگزاری شبستان: قرآن کریم در سوره مبارکه اسراء آیه 71 می فرماید: «يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ ۖ فَمَنْ أُوتِيَ كِتَابَهُ بِيَمِينِهِ فَأُولَٰئِكَ يَقْرَءُونَ كِتَابَهُمْ وَلَا يُظْلَمُونَ فَتِيلًا؛ (به یاد آر) روزی که ما هر گروهی از مردم را با پیشوایشان (به پیشگاه حقیقت) می‌خوانیم، پس هر کس نامه عملش را به دست راست دهند آنها نامه خود را قرائت کنند و کمترین ستمی به آنها نخواهد شد.»   در قرآن از دو گونه پیشوا نام برده است؛ یکی امام نور و هدایت: «أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا» (1) و دیگری امام نار و ضلالت «أَئِمَّةً يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ»(2) گروه اول از سوی خدا به امامت منصوب شده اند؛ اما گروه دوم با زور و تهدید، تطمیع و تحقیر، مردم را به اطاعت خود وامی دارند.   ابوبصیر به امام صادق علیه السلام گفت: «أشهد أنک امامی؛ گواهی می دهم که تو امام من هستی. آنگاه امام(ع) فرمودند: «در قیامت
صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاری مهر، متن زیر مشروح درس اخلاق آیت الله صدیقی در تاریخ ۹۵/۵/۱۱ است که از نظر می گذرد. فایل صوتی این جلسه را می توانید از لینک بالا دریافت کنید. «السَّلَامُ عَلَیکَ یَا بَقیّهِ اللَّهِ یَا حُجَّهَ اللَّهِ یَا سَفِینَهَ النّجاه أدرِکنا وَ لا تُهلِکنا» «أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ» «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم‏ * رَبِّ اشْرَحْ لی‏ صَدْری * وَ یَسِّرْ لی‏ أَمْریَ * وَ احْلُلْ عُقْدَهً مِنْ لِسانی‏ * یَفْقَهُوا قَوْلی‏».[۱] «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ العَالَمینَ وَ الصّلَاهُ عَلَی خاتَمِ المُرسَلینَ طَبِیبِنا أَبِی الْقَاسِمِ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الْمَعْصُومِینَ سِیَّمَا الْحُجَّهُ بَقِیَّهِ اللهِ فِی الْعَالَمِینَ أَرْوَاحُنَا فِدَاهُ وَ عَجَّلَ اللَّهُ فَرَجَهُ وَ رَزَقَنا اللهُ صُحبَتَهُ وَ نُصرََتهُ وَ رِضَاهُ وَ رَأفَتَهُ وَ اللَّعْنُ عَلَی أَعْدَائِهِمْ أَجْمَعِینَ‏». «وَ لکِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ إِلَیْکُمُ الْإیمانَ وَ زَیَّنَهُ فی‏ قُلُوبِکُمْ وَ کَرَّهَ