خانم کارآگاه مالارد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا محمودی انتشار مجموعه‌ای از رمان‌های پلیسی خود را آغاز کرد. محمودی که سال‌هاست به‌عنوان فیلمنامه‌نویس، منتقد سینما و روزنامه‌نگار به کار مشغول است، در این رمان‌ها تلاش کرده تا قواعد ژانر را اجرا کند.«جنایت جُردن» اولین پرونده از کارآگاه او با نام «هوشنگ توانا»‌ است که با قتلی فجیع روبرو می‌شود. هوشنگ توانا افسر نیروی انتظامی است و سال‌ها تجربه پلیسی دارد. او با دستیار تازه‌اش در آخرین روزهای مانده به عید نوروز با این پرونده عجیب روبرو می‌شوند. هوشنگ توانا کارآگاهی تنهاست که سوابق درخشانی در نیروی انتظامی دارد. عمل‌گرا و کمی هم تندخوست و در عین‌حال اصولی دارد که شخصیت خاص‌اش را ساخته‌اند.محمودی یکی از چهره‌های ادبیات و سینمای ایران است که درباره ادبیات پلیسی سال‌ها تحقیق و مطالعه و طبع‌آزمایی کرده و حالا بعد از این امر تصمیم گرفته کارآگاهی ایرانی بسازد که در قواعد ژانر این نوع رمان حرکت می‌کند.این نویسنده به تازگی کارگاه‌‌هایی هم برای
به گزارش خبرنگار انتظامی فارس،‌ سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی درباره عملکرد پلیس آگاهی کشور در حوزه سرقت در سال گذشته گفت:«در سال 93 گام های مهم و اساسی برداشته شد و توانستیم جلوی شیب تند سرقت را بگیریم و گواه این مدعا کاهش وقوع سرقت در اغلب استان‌ها است، البته در برخی از استان‌ها موفق به کاهش وقوع نشدیم اما موفق شدیم جلوی افزایش و شیب تند وقوع را بگیریم و وقوع را ثابت نگه داریم. وی تصریح کرد: با این وجود در مجموع در سال گذشته 2درصد کاهش وقوع را نسبت به زمان مشابه سال گذشته شاهد بودیم ضمن اینکه افزایش 5 درصدی نسبت کشف به وقوع را داشتیم نه تنها وقوع را مهار کردیم، بلکه از آن کاسته شد و کشفیات نسبت به سال قبل تقریبا 6 درصد افزایش داشت، به طوری که در کشف موتورسیکلت 10درصد، در کشف خودرو7درصد، لوازم و قطعات خودرو 5 درصد وسرقت محموله 1درصد کاهش داشتیم و در سرقت منزل هم تغییر محسوسی نبوده است. رئیس پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد: در یک ماهه سال 94، نسبت به مدت مشابه سال قبل، 11درصد کاهش
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، کارآگاه پوآروی دوست داشتنی که این روزها در تئاتر لندن و در نمایشنامه معروف «اهمیت ارنست بودن» نوشته اسکار وایلد به صحنه رفته است، در نقش شخصیت زن این نمایش که لیدی براکنل نام دارد، بازی می‌کند. افتتاحیه این اثر نمایشی که توسط آدریان نوبل کارگردانی شده، در یکی از گرمترین روزهای ماه جولای برگزار شد.آغاز اجرای «اهمیت ارنست بودن» در یک روز گرم تابستانی باعث شد که دیوید ساچت با کنایه بگوید: اجرای افتتاحیه نمایش «اهمیت ارنست بودن» در سال ۱۸۹۵ در یکی از سردترین روزهای سال در شهر لندن بود و حالا اجرای افتتاحیه ما در یکی از گرمترین روزهای سال در شهر لندن اتفاق افتاد.این بازیگر مطرح تئاتر انگلستان درباره ایفای نقش لیدی براکنل در این اثر نمایشی اعلام کرده که در نقاط حساس و اساسی رسیدن به این نقش دچار سرگیجه می‌شود اما نمایش «اهمیت ارنست بودن» یک نمایش هیجان‌انگیز برای بازی کردن است و شما به مرور و تحت تأثیر این
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، کارآگاه پوآروی دوست داشتنی که این روزها در تئاتر لندن و در نمایشنامه معروف «اهمیت ارنست بودن» نوشته اسکار وایلد به صحنه رفته است، در نقش شخصیت زن این نمایش که لیدی براکنل نام دارد، بازی می‌کند. افتتاحیه این اثر نمایشی که توسط آدریان نوبل کارگردانی شده، در یکی از گرمترین روزهای ماه جولای برگزار شد.آغاز اجرای «اهمیت ارنست بودن» در یک روز گرم تابستانی باعث شد که دیوید ساچت با کنایه بگوید: اجرای افتتاحیه نمایش «اهمیت ارنست بودن» در سال ۱۸۹۵ در یکی از سردترین روزهای سال در شهر لندن بود و حالا اجرای افتتاحیه ما در یکی از گرمترین روزهای سال در شهر لندن اتفاق افتاد.این بازیگر مطرح تئاتر انگلستان درباره ایفای نقش لیدی براکنل در این اثر نمایشی اعلام کرده که در نقاط حساس و اساسی رسیدن به این نقش دچار سرگیجه می‌شود اما نمایش «اهمیت ارنست بودن» یک نمایش هیجان‌انگیز برای بازی کردن است و شما به مرور و تحت تأثیر این
به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلوزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اصغر افضلی متولد ۱۳۱۷ در شهر تهران و دوبلور ایرانی است که از سال ۱۳۳۹ شروع به فعالیت دوبله نموده و بجای بازیگران مهمی همچون وودی آلن و استن لورل صحبت نموده است. از تیپ‌های کاتونی ماندگار او، می‌توان بیگلی بیگلی (در کارتون گوریل انگوری)، وروجک (در سریال وروجک و آقاینجار)، کارآگاه گجت، پرنس جان (در کارتون رابین هود) رویژگی صدا: تیپ سازی‌های متفاوت کمدی در فیلم‌ها و کارتون‌ها، نقشهای شاخص: خالق تیپ‌های فیلمهای کمدی مثل فرانکو فرانکی، وودی آلن، بود آبوت، استن لورل، بهمن یار، اسدزاده، عزت الله وثوق وتوتو. کارتون: وروجک و آقای نجار (وروجک)، گوریل انگوری (بیگلی بیگلی)، کارآگاه گجت، قلعه هزار اردک، رابین هود (پادشاه/ پرنسجان)، گربه‌های اشرافی (دمتکار/ ادگار)، سریال: هزار دستان، دایی جان ناپلئون (پروین سلیمانی!).   صدا و استعداد گویندگی افضلی را نخستین
به گزارش مشرق، اصغر افضلی متولد ۱۳۱۷ در شهر تهران و دوبلور ایرانی است که از سال ۱۳۳۹ شروع به فعالیت دوبله نموده و بجای بازیگران مهمی همچون وودی آلن و استن لورل صحبت نموده است. از تیپ‌های کاتونی ماندگار او، می‌توان بیگلی بیگلی (در کارتون گوریل انگوری)، وروجک (در سریال وروجک و آقاینجار)، کارآگاه گجت، پرنس جان (در کارتون رابین هود) رویژگی صدا: تیپ سازی‌های متفاوت کمدی در فیلم‌ها و کارتون‌ها، نقشهای شاخص: خالق تیپ‌های فیلمهای کمدی مثل فرانکو فرانکی، وودی آلن، بود آبوت، استن لورل، بهمن یار، اسدزاده، عزت الله وثوق وتوتو. کارتون: وروجک و آقای نجار (وروجک)، گوریل انگوری (بیگلی بیگلی)، کارآگاه گجت، قلعه هزار اردک، رابین هود (پادشاه/ پرنسجان)، گربه‌های اشرافی (دمتکار/ ادگار)، سریال: هزار دستان، دایی جان ناپلئون (پروین سلیمانی!).     صدا و استعداد گویندگی افضلی را نخستین بار احمد رسول‌زاده کشف کرد. «نمایشنامه‌ای به نام اسمال در نیویورک را در تئا‌تر فردوسی کار می‌کردیم که آقای رسول‌زاده هم در آن حضور داشتند و این همکاری باایشان مدتی ادامه پیدا
به گزارش مشرق، اصغر افضلی متولد ۱۳۱۷ در شهر تهران و دوبلور ایرانی است که از سال ۱۳۳۹ شروع به فعالیت دوبله نموده و بجای بازیگران مهمی همچون وودی آلن و استن لورل صحبت نموده است. از تیپ‌های کاتونی ماندگار او، می‌توان بیگلی بیگلی (در کارتون گوریل انگوری)، وروجک (در سریال وروجک و آقاینجار)، کارآگاه گجت، پرنس جان (در کارتون رابین هود) رویژگی صدا: تیپ سازی‌های متفاوت کمدی در فیلم‌ها و کارتون‌ها، نقشهای شاخص: خالق تیپ‌های فیلمهای کمدی مثل فرانکو فرانکی، وودی آلن، بود آبوت، استن لورل، بهمن یار، اسدزاده، عزت الله وثوق وتوتو. کارتون: وروجک و آقای نجار (وروجک)، گوریل انگوری (بیگلی بیگلی)، کارآگاه گجت، قلعه هزار اردک، رابین هود (پادشاه/ پرنسجان)، گربه‌های اشرافی (دمتکار/ ادگار)، سریال: هزار دستان، دایی جان ناپلئون (پروین سلیمانی!).     صدا و استعداد گویندگی افضلی را نخستین بار احمد رسول‌زاده کشف کرد. «نمایشنامه‌ای به نام اسمال در نیویورک را در تئا‌تر فردوسی کار می‌کردیم که آقای رسول‌زاده هم در آن حضور داشتند و این همکاری باایشان مدتی ادامه پیدا
به گزارش مشرق، اصغر افضلی متولد ۱۳۱۷ در شهر تهران و دوبلور ایرانی است که از سال ۱۳۳۹ شروع به فعالیت دوبله نموده و بجای بازیگران مهمی همچون وودی آلن و استن لورل صحبت نموده است. از تیپ‌های کاتونی ماندگار او، می‌توان بیگلی بیگلی (در کارتون گوریل انگوری)، وروجک (در سریال وروجک و آقاینجار)، کارآگاه گجت، پرنس جان (در کارتون رابین هود) رویژگی صدا: تیپ سازی‌های متفاوت کمدی در فیلم‌ها و کارتون‌ها، نقشهای شاخص: خالق تیپ‌های فیلمهای کمدی مثل فرانکو فرانکی، وودی آلن، بود آبوت، استن لورل، بهمن یار، اسدزاده، عزت الله وثوق وتوتو. کارتون: وروجک و آقای نجار (وروجک)، گوریل انگوری (بیگلی بیگلی)، کارآگاه گجت، قلعه هزار اردک، رابین هود (پادشاه/ پرنسجان)، گربه‌های اشرافی (دمتکار/ ادگار)، سریال: هزار دستان، دایی جان ناپلئون (پروین سلیمانی!).     صدا و استعداد گویندگی افضلی را نخستین بار احمد رسول‌زاده کشف کرد. «نمایشنامه‌ای به نام اسمال در نیویورک را در تئا‌تر فردوسی کار می‌کردیم که آقای رسول‌زاده هم در آن حضور داشتند و این همکاری باایشان مدتی ادامه پیدا
هفته نامه چلچراغ - بهروز بلمه:  معرفی کردن یک فیلم یا سریال به یک دوست (یا مخاطب) همان اندازه که آسان است، پیچیده هم هست. یکی از مهم ترین نکات درباره این که هر فرد از چه فیلم یا سریالی خوشش بیاید، به سلیقه افراد باز می گردد. چه مخاطب عادی و چه مخاطب حرفه ای سینما باشیم، تفاوتی نمی کند. سلیقه ما اولین مرحله ای است که یک اثر هنری باید از آن بگذرد تا بتواند به دلمان بنشیند. این نکته حتی برای منتقدان بسیار حرفه ای و تئوریسین های سینما نیز صدق می کند.با این تفاسیر انکار نمی توان کرد زمانی که در این صفحه سینمای جهان، فیلمی یا سریالی را معرفی و بررسی کرده ایم، اعمال سلیقه نکرده باشیم. اما تلاش هم کردیم تا اگر فیلم و سریالی را نقد منفی یا مثبت می کنیم، با استفاده از دلایل و براساس نظریه ها و اصولی باشد که در تئوری فیلم مورد اتفاق نظر است و صرفا اعمال سلیقه نبوده باشد. برای مثال سریال «بازی تاج و تخت» مورد پسند سلیقه نگارنده بوده است، اما از نظر تئوریک و زیبایی شناسی و اصول روایت و مفاهیم دیگر ایرادهای زیادی داشت که اجمالا به بعضی اشاره کردیم. در این مطلب به
سردار منفرد،جانشین پلیس آگاهی ناجا در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»، با بیان اینکه  پلیس آگاهی، به عنوان ویترین ناجا در کشف جرم محسوب  می شود،تصریح کرد:به طور معمول وظیفه کشف جرم از منظر عامه، پلیس آگاهی به دوش می کشد لذا استراتژی حرکت به سوی حرفه ای گرایی و شایسته سالاری در صدر برنامه های راهبردی پلیس آگاهی قرار دارد.   وی با اشاره به مطلب فوق افزود:حرکت به این سمت همواره نیاز به نگاه ویژه به کارکنان متخصص و مجرب آگاهی است که در موضوع رتبه بندی کارآگاهان تجلی می یابد . استفاده از ظرفیت های حداکثری از توان و تجربه کارکنان ضمن اینکه سازمان را پویا و با انگیزه نشان می دهد بستر مناسبی است تا افکار جامعه به سمتی پیش رود که پلیس آگاهی را به عنوان یک پلیس متخصص، مجرب و بر پایه اصول علمی بشناسند.   سردار منفرد با بیان اینکه در فلسفه وجودی پلیس های تخصصی بویژه  پلیس آگاهی به دلایل مختلفی شان حرفه ای کارکنان در درون و حتی بیرون سازمان و عامه مردم رعایت نمی شود،تصریح کرد: مردم