تحویلدار ذکر علی عبادته

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شفقنا نوشت: آیا این تفسیری که شیعیان از «البحرین» در سوره الرحمان می‌‌‌کنند بر چه مبنا و سندی است؟ شیعیان می‌‌گویند: از جابر از ابی عبد الله در مورد تفسیر کلام الهی وارد شده است: «مراد از البحرین(دو دریا)، علی و فاطمه است. علی به فاطمه ظلمی نمی‌‌کند و بر عکس. همچنین حسن و حسین».پاسخ اجمالیبه گزارش از اسلام کوئست خداوند در بیان یکی از نعمت‌های خود، ‌از دو دریا یاد می‌کند که از یکدیگر متفاوت هستند، با یکدیگر برخورد و ارتباط دارند،اما در عین حال هیچ‌یک نمی‌تواند بر دیگری غلبه کند؛ زیرا در میان این دو حائل و مانعی وجود دارد.تفسیر ظاهری آن است که این دو دریا با دو ویژگی متفاوت در کنار یکدیگر هستند، اما مانعی در این میان وجود دارد که به هیچ‌یک اجازه نمی‌دهد بر دیگری غلبه پیدا کند و این به حق نشانی بزرگ از قدرت و عظمت الهی است.علاوه بر تفسیر فوق، روایتی وجود دارد که یکی از معانی باطنی قرآن را بیان می‌کند و منظور از دو دریا را علی(ع) و فاطمه(س) می‌داند. البته این تفسیر باطنی منافاتی با حجیت
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شفقنا نوشت: آیا این تفسیری که شیعیان از «البحرین» در سوره الرحمان می‌‌‌کنند بر چه مبنا و سندی است؟ شیعیان می‌‌گویند: از جابر از ابی عبد الله در مورد تفسیر کلام الهی وارد شده است: «مراد از البحرین(دو دریا)، علی و فاطمه است. علی به فاطمه ظلمی نمی‌‌کند و بر عکس. همچنین حسن و حسین».پاسخ اجمالیبه گزارش از اسلام کوئست خداوند در بیان یکی از نعمت‌های خود، ‌از دو دریا یاد می‌کند که از یکدیگر متفاوت هستند، با یکدیگر برخورد و ارتباط دارند،اما در عین حال هیچ‌یک نمی‌تواند بر دیگری غلبه کند؛ زیرا در میان این دو حائل و مانعی وجود دارد.تفسیر ظاهری آن است که این دو دریا با دو ویژگی متفاوت در کنار یکدیگر هستند، اما مانعی در این میان وجود دارد که به هیچ‌یک اجازه نمی‌دهد بر دیگری غلبه پیدا کند و این به حق نشانی بزرگ از قدرت و عظمت الهی است.علاوه بر تفسیر فوق، روایتی وجود دارد که یکی از معانی باطنی قرآن را بیان می‌کند و منظور از دو دریا را علی(ع) و فاطمه(س) می‌داند. البته این تفسیر باطنی منافاتی با حجیت
به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب در میان اهالی فرهنگ از پیش از انقلاب شناخته شده بودند. حضور ایشان در میان اهالی ادب و فرهنگ و بیانات ایشان در خصوص شعر و ادبیات، ایشان را به عنوان صاحب‌نظری در میان خواص ادبیات معرفی کرده است. اشتغالات  سیاسی در سال‌های پس از انقلاب نیز ایشان را از وادی هنر و ادب دور نکرد. ایشان در چهارمین روز از آذر ماه سال 63، زمانی که ریاست جمهوری ایران را برعهده داشتند، در پیامی به مناسبت بزرگداشت سعدی شیرازی، این شاعر نام‌آشنا را یکى از برازنده‌ترین اندام‌هاى پیکره شکوهمند فرهنگ کنونى دانستند. بخشی از متن این پیام به مناسبت بزرگداشت روز سعدی، مصادف با نخستین روز از اردیبهشت ماه، بازنشر می‌شود: «تجلیل سعدى، تنها تجلیل شعر و نثر شیوا نیست، تجلیل اخلاق و حکمت و معرفت بلیغ و رسا نیز هست، و در این دوران که انقلاب مبارک اسلامى پهنه زندگى ما مردم ایران زمین را قلمرو ارزش‌هاى اسلامى ساخته، و حکمت و معرفت را در جایگاه شایسته خود نشانیده، به جاست که
حميدرضا سيدناصری مدیر انتشارات ذکر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از ۶۲۰ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان،۲۱۱ چاپ نخست و ۲۵۸ عنوان، تجدید چاپ است. در حوزه بزرگسال نیز ۱۵ عنوان چاپ نخست و بقیه تجدید چاپ هستند.وی افزود: از جمله کتاب‌های چاپ نخست در حوزه کودک می‌توان به مجموعه ۶ جلدی «ماجراهای گربه کوچولوی سفید» نوشته جف ورینگ با ترجمه سارا سیدناصری، ‌ مجموعه ۲ جلدی «اولین نماز من» و «نقاشی خدا» از مجموعه کتاب‌های «کودک و نیایش» سروده زهرا وثوقی با تصویرگری سمیه علیپور، مجموعه ۱۲ جلدی «قصه‌های پندآموز برای کودکان» نوشته ژاله راستانی، مجموعه ۶ جلدی قصه‌های کودکانه با عنوان «ماجراهای خاله سوسکه و آقا موشه» نوشته سوسن طاقدیس و تصویرگری سمیه علیپور، ‌ مجموعه ۳ جلدی ماجراهای «اسب راه‌راهی» نوشته جیم هلمور با ترجمه مژگان شیخی اشاره کرد.سیدناصری ادامه داد: از مجموعه‌های جدید در حوزه نوجوان نیز می‌توان به مجموعه ۶ جلدی رمان نوجوان با عنوان «فنگز، ‌ جاسوس خون‌آشام»   اشاره کرد. همچنین  در تلاش هستیم
به گزارش خبرنگار مهر، نشست کتابخوانی در فرهنگسرای کتاب واقع در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران با حضور خسرو سینایی کارگردان و مستندساز سینمای ایران برگزار شد. سینایی در این نشست به خواندن شعرهایی از مجموعه های شعر خود با عنوان  «اتاق صورتی» و «ترانه شاپرک‌های سفید» پرداخت که مربوط به برهه‌های مختلف زندگی این کارگردان هستند.سینایی در ابتدای سخنانش گفت: شاید بپرسید که من به عنوان یک سینماگر در نشست کتابخوانی چه می کنم؟ به یاد دارم، قدیم ترها می‌گفتند هرکه قلم به دست بگیرد متفکر است و هر که فیلم بسازد، تنها کارش سرگرم کردن است. اما تفکر در سینما نیز مطرح می شود. از آنجا که این روزها کتابخوان به سختی پیدا می‌شود، از طریق نمایش فیلم می توان مخاطب را به خواندن کتاب ترغیب کرد.شاعر مجموعه «اتاق صورتی» درباره منشا ذهنی شاعر و رواج شعر با هر ابزار بیانی، گفت: اگر منشا هنر را در ذهن بدانیم، ابزار بیان آن می تواند متنوع باشد که عبارتند از کلام، موسیقی و ابزارهای آن، و سینما. سه سال پیش به خاطر اینکه
به گزارش گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو» به نقل از حوزه، چند نمونه ازدستور العمل های  عارف بزرگ مرحوم آیت الله کشمیری را در قالب پاسخ به چند سئوال منتشر می کند. *افزایش یقین برای این که یقین انسان زیاد شود چه سوره یا آیه‌ای را بخواند؟ مداومت بر سوره توحید (قل هو الله احد) *برآمدن حوائج برای قضاء حوائج چه آیه ای را از قرآن باید خواند؟ قرائت شش آیه اول سوره‌ی حدید و چهار آیه‌ی آخر سوره‌ی حشر. *برکات سجده بهترین کار برای سالک در کدام یک از اعمال عبادی است؟ بهترین آن سجده است مانند ذکر یونسیه «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین»» یا ذکر سجده حضرت موسی بن جعفر «عظم‌الذنب من عبدک فلیحسن
به گزارش گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو» درچهارمین روز ماه مبارک رمضان شرح دعای این روز را به قلم حجت الاسلام والمسلمین محمد امینی گلستانی منتشر می‌کند .   « اللهمّ قوّنی فیهِ علی إقامَةِ أمْرِکَ واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِکْرِکَ وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُکْرَکَ بِکَرَمِکَ واحْفَظنی فیهِ بِحِفظْکَ وسِتْرِکَ یـا أبْصَرَ النّاظرین»   خدایا نیرومندم نما در آن روز به‌ بر پا داشتن فرمانت و بچشان در آن شیرینی یادت را و مهیا کن مرا برای انجام سپاس‌گزاریت به کرم خودت نگهدار مرا در این روز به نگاه‌داریت و پرده‌پوشی خودت ای بیناترین بینایان.   چگونه امر الهی را برپا کنیم؟   فراز اول این دعا « اللهمّ قوّنی فیهِ علی إقامَةِ أمْرِکَ»، جمله‌ای بسیار پرمحتواست می‌فرماید؛ من را در این روز قوت و نیرو ده برای به پا داشتن فرمان خودت، این نیروبخشی خداوند عالم لطفی است که اگر شامل کسی شود، تمام مشکلات برای او
به گزارش افکارنیوز، خداوند در قرآن برای از بین بردن مسائل فکری در زندگی اذکاری را برای بندگان قرار داده است که اگر به این اذکار دقت کافی و عقیده داشته باشیم و از ته دل آنها را بیان کنیم؛ بدون تردید در آرامش ذهن و زندگی ما اثرگذار است. امام صادق (ع) در این زمینه فرموده است: در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار کلمه پناه نمی‌برد! در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ» (آل عمران آیه ۱۷۳) پناه نمی‌برد. در صورتی که خداوند به دنبال ذکر یاد شده فرموده است: پس (آن کسانی که به عزم جهاد خارج گشتند و تخویف شیاطین در آنها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسک جستند) همراه با نعمتی از جانب خداوند (عافیت) و چیزی زاید بر آن (سود در تجارت) بازگشتند و هیچگونه بدی به آنان نرسید. در شگفتم برای کسی که اندوهگین است چگونه به ذکر «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِین» (سوره انبیاء آیه ۸۷) پناه نمی‌برد. زیرا خداوند به دنبال این ذکر فرموده است: «پس ما
به گزارش افکارنیوز، خداوند در قرآن برای از بین بردن مسائل فکری در زندگی اذکاری را برای بندگان قرار داده است که اگر به این اذکار دقت کافی و عقیده داشته باشیم و از ته دل آنها را بیان کنیم؛ بدون تردید در آرامش ذهن و زندگی ما اثرگذار است. امام صادق (ع) در این زمینه فرموده است: در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار کلمه پناه نمی‌برد! در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ» (آل عمران آیه ۱۷۳) پناه نمی‌برد. در صورتی که خداوند به دنبال ذکر یاد شده فرموده است: پس (آن کسانی که به عزم جهاد خارج گشتند و تخویف شیاطین در آنها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسک جستند) همراه با نعمتی از جانب خداوند (عافیت) و چیزی زاید بر آن (سود در تجارت) بازگشتند و هیچگونه بدی به آنان نرسید. در شگفتم برای کسی که اندوهگین است چگونه به ذکر «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِین» (سوره انبیاء آیه ۸۷) پناه نمی‌برد. زیرا خداوند به دنبال این ذکر فرموده است: «پس ما
دادستان کل کشور در "نگاه یک" گفت: سازمان بازرسی درباره پرونده دکل‌های حفاری بررسی‌ها را آغاز کرده و افرادی نیز در مظان اتهام هستند/ قاچاقچی بزرگ مواد مخدر که متواری شده برای مرخصی از زندان یک میلیارد تومان وثیقه داده استبه گزارش «نسیم»، حجت الاسلام رئیسی در برنامه "نگاه  یک" شبکه یک سیما با بیان اینکه هر چه از اعتدال خارج شود فسادآور است افزود: باید در پی قانون محوری در همه حوزه ها باشیم و اگر قانون مداری را پیشه نکنیم دچار خسارت سنگین می شویم.وی گفت: ساز و کارها و وضع جامعه باید به گونه ای باشد که اگر شخصی خواست فساد کند جرات تخلف نکردن نداشته باشد .رئیسی درباره میزان برخورد قوه قضائیه با مفاسد اقتصادی گفت : دستگاه قضایی به بسیاری از پرونده ها در این زمینه رسیدگی می کند که تعداد زیادی از آنها را مردم نمی دانند و اطلاع رسانی نشده است.وی گفت: فرمان هشت ماده ای رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با فساد باید منشور کل جامعه شود.رئیسی تصریح کرد: در مفاسد نظام بانکی دیده می شود که  پرونده ها در این مورد از یک جنس است که اگر در مبارزه با فساد همه