تحمیل نوحیه باسم یا یوم اشوفک اعتابک

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت یوم النکبة (سال‌روز تاسیس رژیم صهیونیستی) بیانیه‌ای را به این شرح صادر کرد: «از زمان شکل گیری رژیم نامشروع صهیونیستی در قلب سرزمینهای غصب شده اسلامی در فلسطین، هر روزه شاهد افزایش رنج ها و محنت های مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین و ملت های منطقه هستیم. رژیم اشغالگر قدس طی 67 سال گذشته علاوه بر ارتکاب جنایات ضد انسانی در حق ملت بی گناه فلسطین، منشأ اصلی بحران های منطقه ای و تهدیدکننده واقعی امنیت و صلح جهانی بوده است که آثار آن هم اینک نیز در قالب بحران های منطقه قابل مشاهده است. مصائب فعلی حدود 6 میلیون فلسطینی آواره و هزاران فلسطینی دربند زندانهای رژیم صهیونیستی که در بدترین شرایط به سر می برند و خانواده های داغدار قربانبان خشونت و تروریسم دولتی آن رژیم، جز با بازگشت کلیه آوارگان به سرزمین آبا و اجدادی خویش، رفع کامل اشغال، تعیین نظام آینده این سرزمین بر اساس همه پرسی از ملت اصلی فلسطین و نهایتاً تشکیل دولت یکپارچه
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، امروز جمعه 25 اردیبهشت مطابق 15 ماه می، سالروز فاجعه اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی (موسوم به یوم النکبه)در سال 1948 است. واژه «النکبه» یادآور دو خاطره نامیمون در حافظه انسان فلسطینی است: نخست استقرار حکومتی اسرائیلی در سال 1948 و دوم اخراج بیش از 800 هزار فلسطینی از وطن خود. این کلمه نه تنها نماد فاجعه ای است که در آن سال بر سر سرزمین فلسطین نازل شد بلکه نمایانگر سختی ها و معضلاتی است که طی چندین دهه گذشته به این ملت تحمیل گشته است. «یوم النکبه» روایت یک تراژدی انسانی است؛ تخریب بخش اعظمی از بنیان های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فلسطینیان تا راه برای اعلام موجودیت یک دولت یهودی نامشروع گشوده شود. آغاز نکبت از زمان ناپلئون/ اجرا در دوره قیمومیت انگلستان کنستانتین زوریک، روشنفکر سرشناس سوری برای نخستین بار اصطلاح «نکبت» را در توصیف جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1948 استفاده کرد. از دیدگاه وی، اشغال فلسطین _ سرزمین رویایی همه حکام عرب _ توسط اسرائیل از همان
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، امروز جمعه 25 اردیبهشت مطابق 15 ماه می، سالروز فاجعه اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی (موسوم به یوم النکبه)در سال 1948 است. واژه «النکبه» یادآور دو خاطره نامیمون در حافظه انسان فلسطینی است: نخست استقرار حکومتی اسرائیلی در سال 1948 و دوم اخراج بیش از 800 هزار فلسطینی از وطن خود. این کلمه نه تنها نماد فاجعه ای است که در آن سال بر سر سرزمین فلسطین نازل شد بلکه نمایانگر سختی ها و معضلاتی است که طی چندین دهه گذشته به این ملت تحمیل گشته است. «یوم النکبه» روایت یک تراژدی انسانی است؛ تخریب بخش اعظمی از بنیان های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فلسطینیان تا راه برای اعلام موجودیت یک دولت یهودی نامشروع گشوده شود. آغاز نکبت از زمان ناپلئون/ اجرا در دوره قیمومیت انگلستان کنستانتین زوریک، روشنفکر سرشناس سوری برای نخستین بار اصطلاح «نکبت» را در توصیف جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1948 استفاده کرد. از دیدگاه وی، اشغال فلسطین _ سرزمین رویایی همه حکام عرب _ توسط اسرائیل از همان
به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري دانشجو، «محمد الدسوقی رشدی» ستون نویس روزنامه یوم السابع در مطلبی با اشاره به اینکه شهروندان مصری در حادثه منا بدون هیچ حامی و مدافعی جان خود را از دست دادند تصریح کرد که مسئولان دولت قاهره توانایی در اداره بحران به جز انتشار اخبار کذب ندارند.   نویسنده این مطلب با اشاره به اینکه نحوه عملکرد دولتمردان مصری در حادثه منا عاری از شفافیت و تحرک بود که نشان از ناتوانی در مدیریت بحران است، تصریح کرد که در روز وقوع حادثه در عید قربان رسانه‌ها و منابع رسمی بجای پرداختن به حادثه برای درآوردن مردم از نگرانی، مشغول بازی دو تیم الزمالک و الاهلی بودند.   ستون نویس یوم السابع با اشاره به اینکه پس از وقوع حادثه منا بعثه اکثر کشورها برای دفاع از حقوق حجاجشان وارد عمل شدند نوشت: بعثه مصر در مکه تا 24 ساعت در قبال این حادثه سکوت کرد و این درحالی بود که بعثه کشورهای ایران، پاکستان، هند و برخی کشورهای آفریقایی وارد عمل شده بودند و در این میان هنوز یک کلمه از دولت درباره این حادثه نشنیده‌ایم.   محمد
سومین نشست از سری نشست‌های هفت‌گانه «شب‌های شیدایی» 25 مهرماه (مصادف با سومین روز از ماه محرم الحرام) در انجمن شاعران ایران برگزار شد. به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش رسیده، در ابتدای نشست سهیل محمودی صحبت های خود را با خواندن این شعر آغاز کرد: «لب تشنه ام از سپیده آبم بدهید جامی ز زلال آفتابم بدهید من پرسش سوزان حسینم یاران با حنجره عشق جوابم بدهید . . .» او با اشاره به اینکه شعر و ادبیات فارسی بخش مهمی از زندگی مردمی است که در جغرافیای فرهنگی ایران زندگی می کنند گفت:« در هر دوره تاریخی از دوره سامانیان تا امروز، شعر فارسی همراه غم ها و شادی های مردم و انعکاس زندگی آنها بوده است؛ به طوری که می بینیم همه وجوه زیست انسان ایرانی در شعر متجلی شده است و یکی از این تجلی ها برگزاری و برپایی آئین های محرم و عاشوراست. » بعد از صحبت های عضو هیئت مدیره انجمن شاعران ایران، خواندن قرآن با صوت سید حسین موسوی بلده مطابق شب های گذشته آغازگر این جلسه به طور رسمی بود. در ادامه عبدالجبار کاکایی برای شعرخوانی دعوت شد که بعد از گفتن
مومنان و عزاداران حسینی باز در محرمی دیگربا حضور پرشور خود در دسته بزرگ عزاداری زینبیه اعظم زنجان ، عشق و اردات و دلداگی خود به سالار شهیدان را، به منصه ظهور گذاشتند. به گزارش ایلنا از زنجان، رسانه استانی نیز مطابق هر سال با استقرار تجهیزات مختلف از قبیل واحد سیار تلویزیونی، واحد واکروویو پرتابل، دستگاه SNG ، 19 دوربین تصویربرداری و .... در مسیر دسته عزاداری از زینبیه اعظم تا امامزاده سیدابراهیم و بهره‌گیری از یک فروند بالگرد و یک دستگاه دوربین پرنده (کوادکم) جهت تصویربرداری هوایی، پوشش درخور و شایسته‌های از این مراسم انجام داده و توانست بار دیگر عظمت و شکوه عزاداری‌های مردم مومن زنجان را به نمایش گذاشتند. در مجموع این مراسم باشکوه از ساعت30.14تا اذان مغرب به مدت
چگونگی خدمت رسانی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در یوم‌الله 13 آبان اعلام شد. به گزارش سرویس شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در اطلاعیه شرکت واحد اتوبوسرانی آمده است:« به مناسبت برگزاری مراسم 13 آبان روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی به منظور ارائه خدمات بهینه حمل و نقلی به شهروندان برای شرکت در مراسم، مقرر شد اتوبوس‌های این شرکت از ساعت 8 صبح 13 آبان ماه از خطوط فعال در میادین مشروحه ذیل نسبت به جابه‌جایی همشهریان محترم به نزدیک‌ترین محل برگزاری مراسم در مقابل لانه جاسوسی سابق اقدام کنند: میادین خراسان، قدس، امام خمینی (ره)، تجریش، راه‌آهن، امام حسین (ع)، سپاه، انقلاب اسلامی، ولیعصر (عج) و پایانه شهید محلاتی به لحاظ مسدود بودن خیابان طالقانی و خیابان‌های منتهی به محل برگزاری مراسم مقرر شد نسبت به تغییر مسیر تردد اتوبوس‌های خطوط عبوری به محل برگزاری مراسم به شرح ذیل اقدام شود: کلیه اتوبوس‌های خطوط عبوری در مسیر شرق به غرب خیابان طالقانی از خیابان شریعتی – طالقانی، مفتح، سمیه، حافظ و انقلاب تردد کنند. کلیه