شعر ایوب مهر در مخت

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا بخشدار مرکزی نیکشهر در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ساخت المان منگلینک حدود سه ماه پیش در روز روستا با حضور مردم روستا، مدیران ادارات و فعالان فرهنگی و اجتماعی نیکشهر در این روستای صنعت محور استارت زده شد و اکنون به مناسبت ایام الله دهه فجر به بهره برداری رسید. محمد بلوچ زهی افزود: روستای مخت از دوران قدیم مرکز صنعت منگلینک یا النگو سازی بوده که اکنون خیر محمد رئیسی تنها بازمانده این صنعت در قید حیات است و با توجه به کهولت سن این هنرمند این هنر دستی فاخر مردمان منطقه با خطر زوال و نابودی رو به رو است. وی از تدوین طرح پیشنهادی ایجاد کارگاه منگلینک سازی برای روستای مخت و پارچه بافی مختص روستای« گوری» این 2 صنعت منسوخ شده و رو به زوال در بخش مرکزی نیکشهر با همت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان خبر داد که برای تصویب و تخصیص به استان ارسال شده است. وی اظهار امیدواری کرد با عنایت مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و کشور و تخصیص اعتبار لازم در این خصوص و ایجاد کارگاه پارچه
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ مرتضی امیری‌اسفندقه دبیر علمی جشنواره ششم شعر انقلاب به همراه محمد زرویی معان اجرایی مرکز فرهنگی هنری سوره هنر، در این نشست خبری حضور داشتند.   اسفندقه محور اصلی جشنواره را بر اساس تعاریفی که در سه دهه گذشته از شعر انقلاب ارائه شده بود، تعریف کرد و گفت:‌ شعر به طور کلی تعریف پذیر نیست اما شعر انقلاب تعریف‌پذیر است و این تعریف در سه دهه اخیر رنگ عوض نکرده بلکه گسترده‌تر شده است.   وی افزود: در دهه‌های نخستین با موضوع بیداری اسلامی مواجه بودیم اما الان اوضاع خاورمیانه به گونه‌ای است که موضوع شعر انقلاب را رویاروی موضع خاص قرار می‌دهد بر این اساس عدالت و انسانیت یکی از محورهای جشنواره ششم بود.   وی ضمن اشاره به گستره جهانی جشنواره و مدنظر قرار دادن این بعد تصریح کرد: نگاه شعر انقلاب به دسته بندی های محتوایی شعر متفاوت است، شعر انقلاب
زیارتگاه ایوب پیغمبر که به روایتی قدمگاه حضرت ایوب از پیامبران الهی بوده و این باور وجود دارد که مقبره حضرت ایوب در این مکان وجود دارد، بعد از گذشت سالها برای جذب گردشگر و اقامت مسافران بسیار نابسامان است و افرادی که به این روستا برای توریست درمانی مراجعه می‌کنند بیشتر افراد محلی هستند. مسافرت برای کسب سلامتی براساس تعریف‌های سازمان جهانی جهانگردی به گردشگری سلامت تعبیر می‌شود. در حقیقت گردشگری سلامت، نوعی از گردشگری است که به منظور حفظ، بهبود و حصول مجدد سلامت جسمی و ذهنی فرد به مدتی بیشتر از 24 ساعت و کمتر از یک سال صورت می‌گیرد، به این ترتیب یک توریست سلامت با مسافرت از محل دائم زندگی خود می‌تواند از خدمات درمانی مقصد استفاده کند تا سلامت جسمی و روحی‌اش را بدست بیاورد. چشمه‌ آب ‌گرم ایوب ‌پیغمبر در خراسان‌شمالی جزو شش چشمه‌ آب‌گرم برتر کشور و یک منطقه‌ نمونه‌ گردشگری است که روستا بیشتر اعتبار خود را از آن گرفته است. آب‌گرم ایوب علاوه بر اینکه به عنوان یک مکان تفریحی برای شنا استفاده می‌شود، بیشتر به دلیل خواص زیادی که
زیارتگاه ایوب پیغمبر که به روایتی قدمگاه حضرت ایوب از پیامبران الهی بوده و این باور وجود دارد که مقبره حضرت ایوب در این مکان وجود دارد، بعد از گذشت سالها برای جذب گردشگر و اقامت مسافران بسیار نابسامان است و افرادی که به این روستا برای توریست درمانی مراجعه می‌کنند بیشتر افراد محلی هستند. مسافرت برای کسب سلامتی براساس تعریف‌های سازمان جهانی جهانگردی به گردشگری سلامت تعبیر می‌شود. در حقیقت گردشگری سلامت، نوعی از گردشگری است که به منظور حفظ، بهبود و حصول مجدد سلامت جسمی و ذهنی فرد به مدتی بیشتر از 24 ساعت و کمتر از یک سال صورت می‌گیرد، به این ترتیب یک توریست سلامت با مسافرت از محل دائم زندگی خود می‌تواند از خدمات درمانی مقصد استفاده کند تا سلامت جسمی و روحی‌اش را بدست بیاورد. چشمه‌ آب ‌گرم ایوب ‌پیغمبر در خراسان‌شمالی جزو شش چشمه‌ آب‌گرم برتر کشور و یک منطقه‌ نمونه‌ گردشگری است که روستا بیشتر اعتبار خود را از آن گرفته است. آب‌گرم ایوب علاوه بر اینکه به عنوان یک مکان تفریحی برای شنا استفاده می‌شود، بیشتر به دلیل خواص زیادی که
 به گزارش گروه فرهنگی "خبرگزاری دانشجو"، «علی سعد دوابشه»، نوزاد فلسطینی است که چند روز پیش در جریان یورش گروهی از صهیونیست‌ها و آتش زدن منزل ایشان زنده زنده در آتش سوخت. شهادت این نوزاد کوچک در کنار صدمه دیدن پدر، مادر و دیگر اعضای خانواده‌اش موجی فراگیر از اعتراضات جهانی را علیه رژیم صهیونیستی که به کودک‌کشی مشهور شده، به راه انداخته است. ایوب پرندآور، یکی از شاعران ایرانی در واکنش به این جنایت شعری سروده است: آتش گرفت تا که بگوید هنوز هم این سرزمین تجسم میدان کربلاست تکرار پر تواتر عصر دهم شده آن خانه ای که در دل طوفان شعله هاست در بین گاهواره‌ی خود گرمِ خواب بود رویای کودکانه‌ی باغ بهشت داشت تعبیر خواب او شده آن شعله های داغ این صحنه ها چقدر برای من آشناست: آتش گرفت خیمه ی زن ها و دختری دِق کرد در هجوم حرامی و مادرش «رو در مدینه کرد که یا ایهاالرسول» بنگر حرم به زیر قدم های اشقیاست حس غرور حرمله از صید کودکان با دست تیر و حنجره را می دهد نشان خولی
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: خدمات ارائه شده در منطقه نمونه گردشگری ایوب نبی براساس شاخص‌های استاندارد نیست. قدیر افرون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، با اشاره به اینکه هم اکنون یک نابسامانی در این منطقه حاکم است، افزود: مدیریت این منطقه نمونه گردشگری برعهده این اداره کل گذاشته شده است. جهت ساماندهی آن برنامه‌هایی مختلفی در نظر گرفته شده که به زوی اجرایی خواهد شد. وی ادامه داد: سالانه هزاران مسافر به این منطقه مراجعه می‌کنند. این اداره کل طی سال جاری 170 میلیون تومان را برای ساماندهی مکان‌های اقامتی و استخرهای این منطقه در نظر گرفته که هزینه خواهد شد. منطقه نمونه گردشگری ایوب به لحاظ دارا بودن آب گرم معدنی پتانسیل آن را دارد تا تبدیل به منطقه نمونه گردشگری همچون سرعین شود. افرون اظهار کرد: برای معرفی این منطقه به سایر نقاط کشور، باید تبلیغات در فضاهای مجازی را در دستور کار قرار دهیم. ساماندهی این منطقه در سال جاری شروع خواهد
مهدی شفیعی زرگر: نمایشِ «تکه‌های سنگینِ سرب» نوشته‌ی ایوب آقاخانی، به کارگردانی خودِ او در سالنِ چهارسوی تئاتر شهر درحال اجراست. این نمایش به مقطعی از زندگی شهید مصطفی چمران، فعّال سیاسی-نظامی و بنیانگذار ستاد جنگ های نامنظم در جنگ تحمیلی، می‌پردازد. پیش از این در آثاری همچون رمانِ «گنجشک‌ها بهشت را می‌فهمند» نوشته‌ی حسن بنی‌عامری، فیلم سینمایی «چه» ساخته‌ی ابراهیم حاتمی‌کیا، فیلمنامه‌ی 13 قسمتی «مرد رؤیاها» نوشته‌ی ابراهیم سید مهدی شجاعی و انیمیشن «مصطفی» ساخته‌ی رضا میرکریمی به شخصیتِ مصطفی چمران پرداخته شده است؛ اما ایوب آقاخانی معتقد است که اثر او با تمامِ آثارِ پیشین در حوزه‌ی تئاتر، تلوزیون و سینما تفاوت دارد. در این گفتگو آقاخانی تأکید دارد او نه زندگی‌نامه‌ی چمران، بلکه نمایشنامه‌ای با شخصیت چمران را نوشته است.  اگر ویژگی‌های ملّی و اجتماعی که باعثِ برجسته شدنِ دکتر مصطفی چمران می‌شود
ایوبی می‌گوید که مخاطبان سینمای ایران در دو سال گذشته افزایش پیدا کرده است و طرح سینمای سیار بزودی اجرا می‌شود. به گزارش خبرنگار ایلنا رئیس سازمان سینمایی شب گذشته (شنبه ۲۱ شهریور) همزمان با روز ملی سینما در برنامه خندوانه شبکه نسیم حضور پیدا کرد و به سوالات رامبد جوان مجری برنامه پاسخ داد. حجت الله ایوبی با اشاره به وضعیت مدیریت در سینمای ایران گفت: اداره سینمای ایران و مدیریت در سازمان سینمایی صبر ایوب می‌خواهد زیرا فعالیت در این سینما سخت است و از طرفی همه این سینما را دوست دارند و آنرا می‌خواهند. وی ادامه داد: از طرفی کمتر به این سینما توجه شده و سفره این سینما نیز کوچک است به همین دلیل ما در سال تنها ۱۰۰ فیلم می‌سازیم و ۵۰ فیلم را می‌توانیم نمایش دهیم درحالیکه پتانسیل سینمای ایران ساخت ۲۰۰ فیلم است. ایوبی
 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، باشگاه فیلم فرهنگسرای انقلاب اسلامی شامگاه سه شنبه 31 شهریور در محل تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر از عوامل نمایش «تکه‌های سنگین سرب» تقدیر کرد. پس از اجرای نمایش با حضور اعضای باشگاه فیلم، ایوب آقاخانی، نویسنده و کارگردان نمایش «تکه‌های سنگین سرب» ضمن ادای احترام به مخاطبان این نمایش گفت: از سال 87 که نمایش «فصل خون» را در مجموعه تئاترشهر اجرا کردم، همیشه احساس می کردم نسبت به این ژانر در زمینه‌های مختلف خیانت شده است. وی افزود: منظورم از خیانت این است که همواره فشار مسائل ایدئولوژیک به شکلی بوده که از یک سو مسئولین را وادار کرده تا سیاست‌های اشتباهی را برای تولید آثار این ژانر پیش بگیرند و از سوی دیگر برخی از هنرمندان را وادار به تولید آثار سطحی و شعارزده کرده است. هنوز هم آثاری برای جنگ جهانی می سازند! نویسنده و کارگردان نمایش «تکه‌های
 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، باشگاه فیلم فرهنگسرای انقلاب اسلامی شامگاه سه شنبه 31 شهریور در محل تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر از عوامل نمایش «تکه‌های سنگین سرب» تقدیر کرد. پس از اجرای نمایش با حضور اعضای باشگاه فیلم، ایوب آقاخانی، نویسنده و کارگردان نمایش «تکه‌های سنگین سرب» ضمن ادای احترام به مخاطبان این نمایش گفت: از سال 87 که نمایش «فصل خون» را در مجموعه تئاترشهر اجرا کردم، همیشه احساس می کردم نسبت به این ژانر در زمینه‌های مختلف خیانت شده است. وی افزود: منظورم از خیانت این است که همواره فشار مسائل ایدئولوژیک به شکلی بوده که از یک سو مسئولین را وادار کرده تا سیاست‌های اشتباهی را برای تولید آثار این ژانر پیش بگیرند و از سوی دیگر برخی از هنرمندان را وادار به تولید آثار سطحی و شعارزده کرده است. هنوز هم آثاری برای جنگ جهانی می سازند! نویسنده و کارگردان نمایش «تکه‌های