دودولت بازی

وانینا مایستروچی جانشین سخنگوی دبیر کل سازمان ملل درکنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنه گفت که نیکولای ملادنوف نماینده ویژه بان کی مون درمذاکرات صلح فلسطین درنشست علنی شورای امنیت تنها راه دستیابی به یک راه حل با دوام برای بحران فلسطین را توقف بی قید وشرط اقدامات یکجانه گردانندگان تل آویو درکرانه های باختری ازجمله توقف شهرک سازی ها و تخریب خانه های فلسطینیان ذکر کرده است.سخنگوی بان کی مون به نقل از نماینده دبیر کل سازمان ملل در فلسطین حمله تابستان گذشته نیروهای رژیم صهیونیستی به سرزمین غزه وویرانی ها وتلفات ناشی ازاین حلمه را موجب نومیدی مطلق مردم غزه نسبت به هرگونه پیشرفتی در مذاکرات صلح فلسطین دانست.وی افزود که گرچه درگیری های پراکنده میان نیروهای امنیتی اسرائیل و فلسطینیان در کرانه های غربی و قدس شرق نسبت به ماه گذشته کاهش یافته اما همچنان شرایطی پر تنش ونگران کننده براین مناطق حاکم است.برهمین اساس تنها در دو هفته گذشته 50 نفر از فلسطینیان ساکن کرانه های غربی و قدس شرقی توسط نیروهای امنیتی این رژیم مجروح شده و4 نفر از آنان به
صاحب‌خبر - به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی، همزمان با هفته دولت بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان یک مرکز زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تشریح دستاوردها و مهمترین اقدامات خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم پرداخت.  این بنیاد در گزارش خود از راه اندازی آزمایشگاه بازی های رایانه ای، رده بندی سنی بازی های مخصوص موبایل و تبلت، راه اندازی سامانه رتبه بندی شرکت های بازی سازی،رتبه بندی بیش از 100 شرکت و گروه بازی سازی و تدوین راهبردهای اقتصادی صنعت بازی های رایانه ای به عنوان دیگر دستاورد این بنیاد یاد کرده است. همچنین این بنیاد برگزاری دو دوره جشنواره بازی های رایانه ای تهران و یک دوره بازی های مستقل،حمایت از طرح ها انتشاراتی، پژوهشی، ترجمه و نشر کتاب و مقالات روز دنیا،حمایت و برگزاری کارگاه های آموزشی، نشست های تخصصی و آموزشی،حمایت از تولید بازی های ایرانی و ارتقاء سطح مدیریت شرکت های خصوصی،حمایت از توزیع بازی های ایرانی در داخل و خارج از کشور و
صاحب‌خبر - به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی، همزمان با هفته دولت بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان یک مرکز زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تشریح دستاوردها و مهمترین اقدامات خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم پرداخت.  این بنیاد در گزارش خود از راه اندازی آزمایشگاه بازی های رایانه ای، رده بندی سنی بازی های مخصوص موبایل و تبلت، راه اندازی سامانه رتبه بندی شرکت های بازی سازی،رتبه بندی بیش از 100 شرکت و گروه بازی سازی و تدوین راهبردهای اقتصادی صنعت بازی های رایانه ای به عنوان دیگر دستاورد این بنیاد یاد کرده است. همچنین این بنیاد برگزاری دو دوره جشنواره بازی های رایانه ای تهران و یک دوره بازی های مستقل،حمایت از طرح ها انتشاراتی، پژوهشی، ترجمه و نشر کتاب و مقالات روز دنیا،حمایت و برگزاری کارگاه های آموزشی، نشست های تخصصی و آموزشی،حمایت از تولید بازی های ایرانی و ارتقاء سطح مدیریت شرکت های خصوصی،حمایت از توزیع بازی های ایرانی در داخل و خارج از کشور و
به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای که به نوعی جشن ملی بازی‌سازان ایرانی است هفته گذشته در برج میلاد برگزار شد.متین ایزدی، دبیر جشنواره پنجم در نشست رسانه‌ای این جشنواره مطرح کرده بود: در این دوره، ۱۲۹ بازی و ۲۰ بازی‌نامه به دبیرخانه ارسال شده است. این بازی‌ها بررسی شده و در نهایت ۹۳ اثر به داوری نهایی رسید‌ه و در هشت ژانر دسته‌بندی شده‌اند.براساس این دسته‌بندی، ما ۱۵ بازی در سبک اکشن، شش بازی در اکشن ماجرایی، دو اثر در سبک سکوبازی، ۱۰ بازی ورزشی، ۴۸ بازی ساده یا کژوال و شش بازی در سبک استراتژی و مدیریتی داشته‌ایم. اما به گفته دبیر جشنواره بازی‌های رایانه‌ای، بیشترین سهم به بازی‌های موبایلی تعلق داشت. به گفته ایزدی، ۴۸ بازی ساده در این مرحله داوری شده‌اند که ۹۵ درصد آنها، بازی‌های رایانه‌ای بوده‌اند.بازی‌سازی اقتصاد پررونقی ندارددبیر جشنواره نابسامانی بازار بازی‌های رایانه‌ای را دلیل گرایش بازی‌سازان
صاحب‌خبر - سیدمحمدرضا موسوی، فارغ‌التحصیل دانشگاه هنر تهران که در اولین جشنواره بازی عمار شرکت کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس گفت: معتقد هستم فضای کودک و نوجوان، مهم‌ترین و تأثیرگذارترین فعالیتی که یک دانشجو و هنرمند دغدغه‌مند می‌تواند داشته باشد، به همین دلیل، پایان‌نامه‌ام را با عنوان «طراحی احساس‌گرایانه اسباب‌بازی برای مقابله با تهاجم فرهنگی» درباره فضای طراحی اسباب‌بازی کار کردم. وی افزود: این پایان‌نامه‌، نگاهی آسیب‌شناسانه نسبت به طرح‌های اسباب‌بازی در ایران مثل «دارا و سارا» و نیز آسیب‌شناسی تربیتی نسبت به شخصیت‌های غربی در عرصه اسباب‌بازی که بر روی کودکان ما جذاب و تاثیرگذار بودند، دارد.  اگر کسی، گردش مختصری در بازار اسباب‌بازی یا محصولات سرگرمی برای کودک و نوجوان داشته باشد، متوجه خلأ موجود در این حوزه می‌شود. موسوی با بیان اینکه بیشترین تاثیر از لحاظ ایجاد شخصیت و شکل‌گیری شخصیت، در دوران کودکی و نوجوانی است، ادامه داد: با توجه به این که من از طراحی صنعتی وارد این عرصه شده بودم و با در نظر داشتن
صاحب‌خبر - علیرضا بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران مقابل تیم‌ ‌ملی فوتبال چین و همین طور دو بازی پیش روی ایران مقابل ازبکستان و کره جنوبی صحبت کرد. دروازه‌بان پرسپولیس همچنین به حساسیت دیدار این هفته‌ تیمش مقابل تراکتورسازی اشاره کرد و گفت‌ اگر می‌خواهیم قهرمان لیگ شویم، باید سه بازی پیش‌رو را با پیروزی پشت‌سر بگذاریم. در ادامه گفت‌وگوی علیرضا بیرانوند را با خبرنگار ایسنا می‌خوانید: ابتدا درباره دیدار ایران مقابل چین صحبت کنید. بازی چطور بود؟ بازی خوبی را مقابل چین به نمایش گذاشتیم و در حالی که می‌توانستیم سه امتیاز این بازی را بگیریم اما این اتفاق رخ نداد. فرصت‌های خوبی روی دروازه حریف خلق کردیم که این فرصت‌ها به گل تبدیل نشد. البته چینی ها هم تیم بسیار خوبی نشان دادند. آنها در دیدار مقابل کره و به میزبانی کره سه بر دو شکست خوردند. در حالی که در دقایق پایانی حتی می‌توانستند بازی را به تساوی بکشند. با این حال فکر می‌کنم که ما بازی بهتری مقابل چین به نمایش گذاشتیم. آیا
صاحب‌خبر - غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص احتمال لغو دیدار پدیده خراسان - پرسپولیس در هفته سیزدهم لیگ برتر که طبق برنامه باید از ساعت 14:10 امروز (جمعه) در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد برگزار شود، اظهار داشت: تشخیص لغو یا برگزاری بازی با داور مسابقه خواهد بود. ما هم‌اکنون در حال رفتن به ورزشگاه هستیم تا از وضعیت ورزشگاه بازدید کنیم. رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ و نماینده این سازمان در بازی پدیده و پرسپولیس درباره برگزاری جلسه برای تصمیم‌گیری در خصوص لغو بازی گفت: باتوجه به اینکه داور مسابقه، ناظر بازی و نماینده سازمان لیگ با هم از ورزشگاه بازدید می‌کنند و همه در ورزشگاه حاضر خواهیم بود، پس از بازدید نشستی خواهیم داشت تا در این خصوص تصمیم‌گیری کنیم. قرار است بازدید میدانی داشته باشیم و به صحبت‌ها اکتفا نکردیم. باتوجه به اینکه از روز قبل تمهیداتی اندیشده شده و روی زمین کاور کشیده‌اند، باید وضعیت را از نزدیک بررسی کنیم. وی درباره زمان برگزاری بازی در صورت لغو گفت: اگر بازی امروز برگزار نشود، طبق قانون 24 ساعت بعد
صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، هفدهمین نشست تخصصی بررسی حوزه مصرف بازی‌های دیجیتال در ایران امروز در دانشکده رسانه فارس برگزار شد.  در این نشست حامد نصیری کارشناس ارشد مدیریت تکنولوژی، مرتضی جمشیدی کارشناس ارشد مدیریت و فرزانه شریفی کارشناس ارشد ارتباطات سخنرانی کردند.  نصیری در این نشست اظهار داشت: بازی‌های دیجیتال مصادیق بارز تکنولوژی‌های آموزشی به شمار می‌آیند. وی افزود: گلوگاه و نقطه ضعف نوآوری آموزشی در دانشگاه، مراکز تحقیقات و توسعه هستند در حالی که هم اکنون در پژوهش‌های نانو در رتبه هفتم دنیا هستیم اما در زمینه به کارگیری نانو در صنعت در رتبه بیستم دنیا هم قرار نداریم.  این کارشناس ارشد مدیریت تکنولوژی، گفت: در حوزه مطالعات دانشگاهی بازی‌های دیجیتال ضعف زیادی داریم لذا باید کوشش کرد که پژوهش‌های علمی در این زمینه توسعه یافته و برخی افراد هم پژوهش را به صنعت برده و آن را کاربردی کنند.  نصیری اظهار داشت: نظارت، آسیب‌شناسی و بازار مصرف سه محور اصلی مطالعه مصرف بازی‌های دیجیتال
صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار آزمون درباره پیروزی ایران مقابل قطر به سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفت: بازی خیلی مهمی بود و می‌خواستیم از این بازی با سه امتیاز بیرون بیاییم که خوشبختانه این اتفاق هم افتاد و توانستیم در همان بازی اول با پیروزی از زمین خارج شویم، اما این بازی اکنون تمام شده و باید به فکر بازی با چین باشیم. وی در پاسخ به این سؤال که آیا این قطر می‌تواند برای دیگر تیم‌های گروه اول رقابت‌های انتخابی جام جهانی مشکل‌ساز باشد، تأکید کرد: به‌هر حال نتیجه هر بازی بستگی به اتفاقاتی دارد که در زمین رخ می‌دهد. قطر در دیدار مقابل ما تیم خوبی نشان داد و ما قبل از بازی می‌دانستیم که آنها حریف سرسختی برای ما خواهند بود. به‌هر حال حریفان حاضر در این مرحله همگی قدرتمند و قابل احترام هستند و قطر هم نشان داد می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. مهاجم تیم ملی با قدردانی از حضور هواداران در ورزشگاه آزادی گفت: واقعاً به تماشاگران ایرانی افتخار می‌کنم. آنها تا دقیقه 90 ایستادند و صبور بودند و با حمایت‌های‌شان توانستند به تیم ملی
صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار مهر، کارلوس کی روش پس از پیروزی ۲ بر صفر شامگاه پنجشنبه تیم ملی فوتبال ایران برابر قطر به خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی گفت:  بازی بسیار سختی را از نظر تاکتیکی پشت سرگذاشتیم. وی افزود: بسیار شفاف بود که قطر می خواست در نیمه اول از ضعف های تاکتیکی ما استفاده کند. نیمه اول صفر بر صفر بود به خاطر اینکه هر دو تیم سعی می کردند همدیگر را خنثی کنند. در نیمه دوم سعی کردیم بازی را کنترل کنیم و فشار بیشتری را روی حریف بگذاریم. کی روش ادامه داد: در نیمه دوم شانس های بهتری برای گلزنی داشتیم. البته در نیمه اول هم چند شانس هم داشتیم ولی نیمه دوم بهتر بودیم. این تیم قطر بسیار خوب است و بازیکنان خوبی هم در اختیار دارد. وی افزود: اگر می خواستیم بازی را ببریم باید سعی می کردیم فشار زیادی را روی دروازه حریف ایجاد کنیم که بازیکنانم همین کار را کردند و تیم قطر را به عقب فرستادند و در نهایت هم به گل رسیدند. تکرار می کنم که این تیم قطر بسیار تیم خوبی است و بازی را برای ما دشوار کرده بود. کی روش ادامه داد: با تعویض هایی که

جلد گل چهارشنبه۲۶مهر۹۶
۰۵:۳۱:۳۰, ۲۶ مهر ۱۳۹۶
جلدایران ورزشی چهارشنبه۲۶مهر۹۶
۰۵:۳۱:۲۸, ۲۶ مهر ۱۳۹۶
جلدهدف ورزشی چهارشنبه۲۶مهر۹۶
۰۵:۳۱:۲۶, ۲۶ مهر ۱۳۹۶
جلدابرارورزشی چهارشنبه۲۶مهر۹۶
۰۵:۳۱:۲۴, ۲۶ مهر ۱۳۹۶