دانلود مداحی صوتی یا رب سر حسینمو بریدن

صاحب‌خبر - حسینیه مشرق- امسال در حالی خیمه های ماتم شهادت فرزند رسول الله در سراسر جهان برپا گردید؛ که امت پیامبر اسلام در نقاط مختلف به خاک و خون کشیده شده و در آتش جنگ های برافروخته شده از سوی دشمنان اسلام و نیز جهل حاکمان شان می سوختند. در چنین شرایطی وظیفه شرعی و عقلی هیئات حسینی است که از کنار چنین حوادثی بی تفاوت عبور نکرده و به تعبیری در تاریخ متوقف نشوند. موضوعی که به صورت عام تر ولی امر مسلمین جهان در دیدار با مداحان به آن اشاره کردند و ضمن تاکید بر توجه به مسائل روز در اشعار و مداحی‌ها، فرمودند: «هیئت ها نمی توانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هرکس علاقه‌‌مند به امام حسین است، یعنی علاقه‌‌مند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین این
به گزارش گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو» توجه و دقت مداحان اهل بیت(ع) به اشعار انتخابی و رعایت موازین موسیقیایی (سبک) مناسب با شأن اهل بیت(ع) و استفاده از منابع موثق در ذکر مصیبتها، از جمله موضوعاتی است که طی سالهای اخیر از سوی بزرگان دینی مورد توجه قرار گرفته و برخی هم ابراز نگرانی کرده‌اند.   خبرگزاری دانشجو در همین رابطه با  استاد «ناصر گلستانی» مدرس، مشاور و داور مسابقات قرآن کریم مصاحبه‌ای تفصیلی انجام داده و به موشکافی دقیق این مسائل پرداخته است.   گفتنی است، استاد گلستانی سال‌ها مشغول تدریس در کلاس های تجوید، صداسازی و شناخت دستگاه‌های ایرانی و عربی و غیره بویژه تفکیک موسیقی درست از نادرست جهت رفع اشکالات قاریان و مداحان بوده و اکنون نیزهمچنان خادم قاریان و مادحین گرامی است.   در ابتدا بفرمایید که تاریخ و ریشه روضه خوانی از کجاست؟   چون معیار و محور در روضه خوانی مصائب آل الله است لذا اولین
صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، زندگی عاشورایی که شیعیان با آن و در آن زیسته‌اند حاصل روضه‌ها و منابری است که به نام امام حسین(ع) برپا شده است. در این گونه زندگی که با عاشورا و پیام‌های معرفتی آن شکل گرفته است، اعتلای جامعه و غلبه فرهنگ اسلامی، ایثار و تلاش برای هم نوعان و رضایت خالق و روش و هدف زندگی است. براساس اظهار مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در دی‌ماه 1392، حدود 80 هزار هیأت مذهبی در کشور وجود داشته که از این بین، 10 هزار هیأت مختص خواهران بوده و 24 هزار هیأت نیز به روستاها اختصاص داشته است. این تعداد در مهرماه سال بعد به 91 هزار هیأت افزایش یافته است. البته این آمار معرّف هیأت‌های رسمی است و مراکز ثبت نشده بسیاری وجودی دارند. برای نمونه احتمال وجود 23 هزار هیأت خانگی ثبت نشده در تهران می‌رود. در کنار تعداد هیئات، آمارهایی کیفی نیز وجود دارد که تفاوت‌های مداحی سنتی با مداحی مدرن را نشان می‌دهد. مطابق این بررسی مداحی‌های مدرن دارای درون‌مایه احساسی و عاطفی زیاد، ادبیات عامیانه و عاشقانه،
صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ یکی از مداحان برتر کشوری است، مرثیه‌خوانی‌هایش پرطرفدار است و سعی می‌کند وقایع تاریخی را مستند بیان کند، صدای خوبی دارد، از سلاله پیغمبر اسلام(ص) است و این مسئله با تأثیر بالای صدایش در جان مخاطبان نمی‌تواند بی‌ارتباط باشد، صدا و تصویرش را بارها از پشت قاب تلویزیون تماشا کرده و با روضه‌‌خوانی‌هایش گریسته‌اید. مدتی در مجالس بیت رهبری مداحی می‌کرد؛ برای برپایی محافل اهل‌بیت(ع) در نقاط مختلف کشور حضور می‌یابد ولی در حال حاضر اغلب برنامه‌های وی در قم متمرکز است.   به تازگی فرزندش در برخی مجالس پدر را همراهی کرده و با وی مداحی می‌کند. آنچه در ادامه می‌خوانید گفت‌و گوی فارس با سید مهدی میرداماد، روضه‌خوان و مداح اهل‌بیت(ع) است:   فارس: متولد چه سالی هستید؟ میرداماد: متولد سال 1357   فارس: به جز شما چند فرزند دیگر در خانواده است؟ میرداماد: چهار برادر و سه خواهر دارم که با من می‌شویم هشت فرزند.   فارس:
صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، قرار بود متن پیش رو یک مصاحبه اختصاصی با حاج حسن خلج باشد که با ردیف کردن چهارتا پارگراف و چند فعل ربطی و دو تا سو تیتر هم مخاطب را راضی نگه دارد و هم بی کمترین زحمت خبری تهیه شود. حتی نگران زدن تیتر طوفانی هم نباشم که نام حاج حسن خلج توی تیتر خودش نیمی از کار را انجام می‌دهد. اما باد و مه و خورشید فلک دست به دست هم دادند که این مصاحبه آرمانی از آنچه در ذهن من بود فراتر رود و خاص باشد. چرا که تهیه خبر از آدم‌های خاص، خودش خاص است. به هر حال این شرحی است از دیدار یک ساعته حاج حسن خلج با جمعی از مداحان شهرستان رشت که در دفتر مدیرکل اوقاف گیلان و ظهر امروز(11 مرداد) انجام شده است.   توی دفترت نشسته ای و داری به گذرنامه ات که به تازگی گرفته‌ای نگاه می‌کنی و به فکر سفر اربعین هستی که اگر خدا بخواهد و توفیقش باشد امسال زائر حرم ارباب خواهی بود که تلفن همراهت زنگ می‌خورد، کسی آن طرف خط کسی می‌گوید 20 دقیقه دیگر اینجا باش و یک مصاحبه اختصاصی با حاج حسن خلج بگیر. فرصت برای شادمانی از فرصت پیش
اجرای برخی مداح‌های امروزی خود اصل موسیقی رپ و متال است و این مداحی‌ها از صداوسیما هم پخش می‌شود؛ جدیدا "رقص‌پا" را هم به این مجموعه اضافه کرده‌اند. جای "رقص‌پا" و "موسیقی متال و رپ" که در مداحی و تعزیه نیست. حاتم عسگر (موسیقیدان و پژوهشگر موسیقی مذهبی و تعذیه) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره برخی مداحی‌هایی که امروزه انجام می‌شود، گفت: به اشتباه برخی‌ می‌گویند این چیزهایی که مداح‌ها امروزه می‌خوانند شبیه به موسیقی رپ و متال است؛ این حرف اشتباهی است؛ چون اجرای مداح‌های امروزی شبیه به آنها نیستند بلکه خود اصل موسیقی رپ و متال هستند. این مداحی‌ها از صداوسیما هم پخش می‌شود دلیلش هم این است که برخی آقایان دانش کافی ندارند و از این موضوعات آگاهی ندارند. دیشب توی تلویزیون دیدم "رقص‌پا" هم به این مجموعه اضافه کرده‌اند. جای رقص‌پا و موسیقی متال و رپ که در مداحی و تعذیه نیست. شاید آقایان به این موضع علاقه داشته باشند من
اجرای برخی مداح‌های امروزی خود اصل موسیقی رپ و متال است و این مداحی‌ها از صداوسیما هم پخش می‌شود؛ جدیدا "رقص‌پا" را هم به این مجموعه اضافه کرده‌اند. جای "رقص‌پا" و "موسیقی متال و رپ" که در مداحی و تعزیه نیست. حاتم عسگر (موسیقیدان و پژوهشگر موسیقی مذهبی و تعذیه) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره برخی مداحی‌هایی که امروزه انجام می‌شود، گفت: به اشتباه برخی‌ می‌گویند این چیزهایی که مداح‌ها امروزه می‌خوانند شبیه به موسیقی رپ و متال است؛ این حرف اشتباهی است؛ چون اجرای مداح‌های امروزی شبیه به آنها نیستند بلکه خود اصل موسیقی رپ و متال هستند. این مداحی‌ها از صداوسیما هم پخش می‌شود دلیلش هم این است که برخی آقایان دانش کافی ندارند و از این موضوعات آگاهی ندارند. دیشب توی تلویزیون دیدم "رقص‌پا" هم به این مجموعه اضافه کرده‌اند. جای رقص‌پا و موسیقی متال و رپ که در مداحی و تعذیه نیست. شاید آقایان به این موضع علاقه داشته باشند من
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ آلودگی صوتی نیز علاوه بر آلودگی هوا در کلانشهرها از جمله تهران دیده می‌شود اما تا چه میزان به این نوع آلودگی توجه می‌شود. حسین گورابی، رئیس انجمن شنوایی شناسان در این خصوص می‌گوید: متاسفانه به مسئله آلودگی صوتی در کشور کمتر توجه می‌شود و در حالیکه ورود به زندگی صنعتی و تاثیرات سود آن، مشکلات و گرفتاری‌هایی را برای افراد ایجاد می‌کند. وی افزود: تمام وسایل و ابزارهایی که ساخته می‌شود فرد را در معرض آلودگی صوتی قرار می دهد همچنین افرادی که در مراکز نظامی و کارخانه‌های صنعتی، کار می‌کنند نیز در معرض ابتلا به این مسئله هستند. رئیس انجمن شنوایی شناسی ادامه داد: در صورتیکه فرد صوت بالای 85 دسیبل را بیش از 8 ساعت بشنود با مشکلات کم‌شنوایی روبرو خواهد شد. این امواج ناخواسته یا همان آلودگی صوتی می‌تواند بر فعالیت‌های موجودات زنده به ویژه انسان تاثیر بگذارد این مسئله حتی در گیاهان نیز دیده می شود آلودگی صوتی از میزان رشد گیاهان می‌کاهد  فکر می‌کنید این مسئله بر روی انسان چه اثراتی به بار
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ آلودگی صوتی نیز علاوه بر آلودگی هوا در کلانشهرها از جمله تهران دیده می‌شود اما تا چه میزان به این نوع آلودگی توجه می‌شود.   حسین گورابی، رئیس انجمن شنوایی شناسان در این خصوص می‌گوید: متاسفانه به مسئله آلودگی صوتی در کشور کمتر توجه می‌شود و در حالیکه ورود به زندگی صنعتی و تاثیرات سود آن، مشکلات و گرفتاری‌هایی را برای افراد ایجاد می‌کند.  وی افزود: تمام وسایل و ابزارهایی که ساخته می‌شود فرد را در معرض آلودگی صوتی قرار می دهد همچنین افرادی که در مراکز نظامی و کارخانه‌های صنعتی، کار می‌کنند نیز در معرض ابتلا به این مسئله هستند.  رئیس انجمن شنوایی شناسی ادامه داد: در صورتیکه فرد صوت بالای 85 دسیبل را بیش از 8 ساعت بشنود با مشکلات کم‌شنوایی روبرو خواهد شد. این امواج ناخواسته یا همان آلودگی صوتی می‌تواند بر فعالیت‌های موجودات زنده به ویژه انسان تاثیر بگذارد این مسئله حتی در گیاهان نیز دیده می شود آلودگی صوتی از میزان رشد گیاهان می‌کاهد  فکر می‌کنید این مسئله بر روی انسان چه اثراتی
صاحب‌خبر -   میلاد مشهدی‌خان، مدیر فنی بخش صوت و مدیر تولید «مجموعه نوار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره تولید نخستین کتاب صوتی سه بُعدی در کشور اظهار کرد: کتاب صوتی «آئورا» نخستین‌بار از سوی مجموعه نوار به‌صورت سه بعدی تولید شده است. کتاب چاپی «آئورا» نوشته کارلوس فوئنتس با ترجمه عبدالله کوثری از سوی نشر «نی» منتشر شده است.   وی در تشریح فرآیند پیشرفت تولید صدا افزود: ثبت و ضبط صدا از نخستین دستاوردهای ادیسون است. شنونده در قرن 19 صداها را به‌صورت «مونو» دریافت می‌کرد. صدایی را که فقط از یک کانال تولید می‌شود «مونو» می‌گویند. بعد از پیشرفت‌های فنی، انتقال صدا از یک مسیر به