دانلود اهنگهای فیض محمد بلوچ

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، کنسرت گروه موسیقی قوالی پاکستانی به سرپرستی و خوانندگی فیض علی فیض قوال سرشناس پاکستانی شب گذشته در تالار وحدت برگزار شد.این گروه قوالی به جز خواننده، هفت عضو دیگر نیز داشت که دو تن از آنها هارمونیوم می نواختند، یک نفر نوازنده طبلا بود، یک نفر هم آواز فیض علی فیض بود و بقیه نقش همخوانی را برعهده داشتند.گروه قوالی اجرای خود را با یک تحمیدیه زیبا در ستایش خداوند آغاز کرد که بخش هایی از آن، چند بیتی از یکی از شعرهای مولانا بود.ترجیع این تحمیدیه عبارت «لا اله الا هو» بود که تکرار آن حالتی دل انگیز به اجرا می داد.پس از تحمیدیه آغازین، قطعه دوم کنسرت آهنگ معروف «علی امام من است و من هم غلام علی» بود که این آهنگ یاد و خاطره مرحوم نصرت فاتح علی خان قوال بزرگ پاکستانی را در دل ها زنده کرد.قطعه سوم آهنگی بود با ترجیع «ای خسرو خوبان نظری سوی گدا کن» که به همان شیوه شورانگیز صوفیانه به سیاق قطعه ای پیشین اجرا شد.گروه قوالی این شعر حافظ را با هیجان و خلوص ویژه ای می خواندند به طوری که انرژی مثبت آنها به حاضران در سالن
به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، کنسرت گروه موسیقی قوالی پاکستانی به سرپرستی و خوانندگی فیض علی فیض قوال سرشناس پاکستانی شب گذشته در تالار وحدت برگزار شد.این گروه قوالی به جز خواننده، هفت عضو دیگر نیز داشت که دو تن از آنها هارمونیوم می نواختند، یک نفر نوازنده طبلا بود، یک نفر هم آواز فیض علی فیض بود و بقیه نقش همخوانی را برعهده داشتند.گروه قوالی اجرای خود را با یک تحمیدیه زیبا در ستایش خداوند آغاز کرد که بخش هایی از آن، چند بیتی از یکی از شعرهای مولانا بود.ترجیع این تحمیدیه عبارت «لا اله الا هو» بود که تکرار آن حالتی دل انگیز به اجرا می داد.پس از تحمیدیه آغازین، قطعه دوم کنسرت آهنگ معروف «علی امام من است و من هم غلام علی» بود که این آهنگ یاد و خاطره مرحوم نصرت فاتح علی خان قوال بزرگ پاکستانی را در دل ها زنده کرد.قطعه سوم آهنگی بود با ترجیع «ای خسرو خوبان نظری سوی گدا کن» که به همان شیوه شورانگیز صوفیانه به سیاق قطعه ای پیشین اجرا شد.گروه قوالی این شعر حافظ را با هیجان و خلوص ویژه ای می خواندند به طوری که انرژی مثبت آنها به حاضران در سالن
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای سرخه، حجت الاسلام محمود نطنزی در آیین بزرگداشت جانباز شهید«عباسعلی فیض» که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران، مردم شهیدپرور سرخه در حسینیه شهدای سرخه برگزار شد، اظهار داشت: باید در مقابل مصیبت ها و گرفتاری ها و از دست دادن عزیزانمان صبور باشیم و مقاوم؛ همچنان که خانواده شهدا و صبرشان را در از دست دادن جوانان و نوجوانانشان در هشت سال دفاع مقدس را شاهد بودیم و اگر این صبر و استقامت و ایستادگی خانواده شهدا نبود ایران اسلامی نمی توانست در عرصه های داخلی و بین المللی مقتدرانه امروز بایستد؛ بنابراین اگر می خواهیم به کمال برسیم باید در زندگی صبر و بردباری داشته باشیم. وی بیاند اشت: حضرت علی (ع) می فرمایند زندگی دارای دو دوره است یک دوره به وفق مراد است و به راحتی زندگی می کنی و فرزندانت در کنارت هستند،شغل داری و روزی هم همه چیز را از دست می دهی و تنها و غریب هستی و آن وقتی که زندگی بر وفق مرادت است مغرور نشو و زمانی که زندگی بر وفق مراد نیست ناامید نشو.
صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، در دومین نشست از سلسله نشست‌های «سه‌شنبه‌های کتاب طنز» که با همت موسسه خانه کتاب در سرای اهل قلم برگزار می‌شود، کتاب «فیضاً لَه»، سروده ناصر فیض با حضورمحمدرضا ترکی و حمیدرضا ابک نقد و بررسی شد. در ابتدای این نشست، محمدرضا ترکی، نویسنده و شاعر گفت:‌ شوخی کردن با حافظ کار بسیار سخت و دشواری است چراکه حافظ خودش رند است و شوخی کردن با او رندی مضاعفی می‌خواهد. البته این شوخی‌ها مربوط به سال‌های اخیر نیست و از گذشته تا به امروز رواج داشته است و حتی من فکر می‌کنم هر کدام از ما گاهی در کنار خواندن ابیات حافظ، شیطنت‌هایی با ابیات او انجام داده‌ایم. وی ادامه داد:‌ در این بین نکته حائز اهمیت این است که شاعری که در این راه قدم می‌گذارد، باید توانایی زیادی داشته باشد تا اثرش بدرخشد و نباید ارزش کلام روی مصراع شاعر قدیمی باشد. ترکی: شعر طنز عذاب و لذت است و این تعادل در شعر ناصر فیض وجود دارد این
خبرگزاری شبستان – سرویس قرآن و معارف: "خداوند هیچ کاری را بدون واسطه انجام نمی دهد، حتی در امور مادی هم این طور است. این طور نیست که وقتی خدا بخواهد باران بفرستد خودش این کار را انجام دهد چون در آن صورت خداوند باید دارای جنبه مادی شود در حالی که خداوند از این محدودیت ها مبرا و منزه است بنابراین ابرها و بادها را که اسباب باران هستند می فرستد،  در امور متعالی و بالاتر هم این قضیه صدق می کند بنابراین اشکال ندارد که بگوییم خداوند به واسطه گری عیسی (ع) خلق می کند یا مردگان را احیا می کند در واقع اوست که می آفریند اما دست عیسی (ع) دیده می شود. در کل هستی و در امور تکویینی شما می بینید که در این معادله های بسیار پیچیده این واسطه گری ها دیده می شود اما سلسله جنبان این واسطه گری ها به کجا می رسد؟ به انسان کامل. مطابق با روایاتی که وجود دارد این انسان کامل است که واسطه اعظم خداوند است و سلسله جنبان همه واسطه ها محمد و آل محمد است." آنچه در ادامه می آید بخش اول گفتگوی خبرنگار سرویس
صاحب‌خبر - علی مغازه‌ای در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: این استاد برجسته پیشکسوت موسیقی بلوچستان ساعتی پیش بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان درگذشت. با رفتن او می توان گفت ساز سرود در چابهار یتیم شد. «علیوک» در هر دو منطقه بلوچستان یعنی دو سوی مرزهای سیاسی ایران و پاکستان از از برجسته ترین موسیقی دانان بلوچ شناخته می شد و تسلط او به موسیقی بلوچی در بالاترین سطح تکنیکی و هنری بود. او افزود: استاد علی محمد بلوچ یکی از چند پهلوان یا استاد برجسته‌ی موسیقی بلوچی و ساز سرود (قیچک) بود که از آخرین و مهمترین منابع موسیقی بلوچ به حساب می آمد. او در طول سال‌های عمر نوازندگی خود که از کودکی آغاز کرده بود توانست با بزرگترین شائران بلوچستان از جمله «ملا کمال خان» و «لعل بخش پیک» همراهی کند. دبیر هنری فستیوال «آینه دار» گفت: علیوک با استادی کامل، موسیقی شائری، گواتی (موسیقی درمانی) و انواع رپرتوارهای سُوت و نازنیک را در حد کمال اجرا می کرد. مغازه‌ای با بیان اینکه او همچنین در روایت زهیروک‌های بلوچستان یکی از بهترین منابع موسیقی بلوچی بود افزود: بدون شک
صاحب‌خبر - علی مغازه‌ای در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: این استاد برجسته پیشکسوت موسیقی بلوچستان ساعتی پیش بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان درگذشت. با رفتن او می توان گفت ساز سرود در چابهار یتیم شد. «علیوک» در هر دو منطقه بلوچستان یعنی دو سوی مرزهای سیاسی ایران و پاکستان از از برجسته ترین موسیقی دانان بلوچ شناخته می شد و تسلط او به موسیقی بلوچی در بالاترین سطح تکنیکی و هنری بود. او افزود: استاد علی محمد بلوچ یکی از چند پهلوان یا استاد برجسته‌ی موسیقی بلوچی و ساز سرود (قیچک) بود که از آخرین و مهمترین منابع موسیقی بلوچ به حساب می آمد. او در طول سال‌های عمر نوازندگی خود که از کودکی آغاز کرده بود توانست با بزرگترین شائران بلوچستان از جمله «ملا کمال خان» و «لعل بخش پیک» همراهی کند. دبیر هنری فستیوال «آینه دار» گفت: علیوک با استادی کامل، موسیقی شائری، گواتی (موسیقی درمانی) و انواع رپرتوارهای سُوت و نازنیک را در حد کمال اجرا می کرد. مغازه‌ای با بیان اینکه او همچنین در روایت زهیروک‌های بلوچستان یکی از بهترین منابع موسیقی بلوچی بود افزود: بدون شک
به گزارش خبرنگار مهر، استاد علی محمد بلوچ معروف به علیوک از بزرگترین نوازندگان قیچک بلوچستان ساعتی پیش در پی عارضه قلبی در بیمارستان چابهار چشم بر دنیا بربست. این استاد برجسته ساز قیچک یکی از راویان مهم موسیقی بلوچستان در دو سوی مرزهای ایران و پاکستان بود که همکاری او با برجسته ترین شاعران بلوچستان از جمله کمال خان و لعل بخش پیک در خاطره مردم بلوچ زنده مانده است. این هنرمند که در اولین در فستیوال موسیقی نواحی آیینه دار در سال ۹۲ به همراه خلیفه شهمیر بلوچ مالداری ذکرهای گواتی و همچنین همراه با اسحاق بلوچ اجرای شائری بلوچی را در حضور محمدرضا شجریان اجرا کرده بود. استاد علی محمد بلوچ یکی از مهمترین منابع موسیقی پیچیده بلوچی بود که در نهایت دقت به تمام ظرایف موسیقی بلوچستان اشراف و تسلط داشت. خبرگزاری مهر درگذشت این هنرمند را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت
حسین مسگرانی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت "علی‌محمد بلوچ" استاد نوازندگی "قیچک" در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: استاد علی‌محمد بلوچ در زمان حیات با حضور در جشنواره‌ها و فستیوال‌های مختلف هنری در داخل و خارج از کشور جهت معرفی موسیقی بلوچی و ساز "قیچک" خدمات شایانی انجام داده است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: به اذعان اساتید و صاحبنظران برجسته موسیقی نواحی کشور، ایشان در ردیف بزرگترین نوازنده‌های سازهای "آرشه‌ای" جهان قرار داشت. وی ادامه داد: همراهی این استاد موسیقی با هنرمندان برجسته دیگر استان از جمله "ملاکمالان هوت" از دیگر مواردی است که به شهرت ایشان افزوده و وی هنرمندی متعهد و با اخلاق بود که دینداری و مهربانی‌اش زبان زد عام و خاص بود. مسگرانی گفت: نوازندگی و اجرای سحرآمیز و زیبای وی گرمابخش برنامه‌ها و مراسمات مختلف بود که آخرین اجرای وی
صاحب‌خبر - محمدامین محمدی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بلوچ یکی از موسیقیدانان برجسته بلوچستان در زمینه نواختن قیچک بود که از کودکی و علیرغم نداشتن منفعت مالی تا پایان زندگی در این حوزه فعالیت داشت.وی ادامه داد: استاد علی محمد قبل از فوت ملا کمال خان هوت ایشان را در آیین ها و جشن های مختلف همراهی می کرد و همیشه با نام 'علی کمالاهان سرودی' مشهور بود.وی گفت: این موسیقیدان در کارش خبره و در چندین جشنواره استانی و کشوری شرکت کرده و حتی در چند کشور خارجی نیز به اجرا پرداخته بود.رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار افزود: منطقه بلوچستان و به ویژه چابهار دارای غنای فرهنگی و ادبی بالایی است بطوریکه صدها نفر در زمینه شعر، ادب، فرهنگ و موسیقی فعال هستند. محمدی ضایعه درگذشت هنرمند بزرگ چابهار را به تمام اهالی فرهنگ و ادب تسلیت گفت.وی تصریح کرد: استاد علی محمد بلوچ یک استاد کامل و کهنه کار در زمینه نواختن قیچک یا سرود بلوچی، گواتی (موسیقی درمانی)، زهیروک‌ های بلوچی، موسیقی شاعری و انواع رپرتوارهای سُوت و نازنیک بود. وی گفت: استاد بلوچ