تیتراژ خدمتکاران حیله گر

وب‌سایت پدال: من با نقشه‌ای آمده‌ام تا بین آینده‌ای مفید و حیله‌ای احمقانه تفاوت قائل شوم.” من این جملات را به جانی لیبرمن بی‌علاقه گفتم. او اعتقاد دارد که درب راننده‌ی تسلا که به‌صورت اتوماتیک باز می‌شود یک حیله است و امیدوار است که کسی از آن دفاع نکند.2016 Tesla Model X P90Dاما من چیزی را یافتم. وقتی‌که از تسلا مدل X خارج می‌شوم و پا در خودروی دیگری می‌گذارم، خودم را در حالی می‌یابم که درب اتوماتیک را ازدست‌داده‌ام.آن چیزی است که به جانی لیبرمن توضیح دادم و یک تفاوت کلیدی است. وقتی‌که پس از استفاده از یک تکنولوژی جدید، آن را از دست بدهید، این ویژگی یک آینده‌ی مفید خواهد بود. اگر این‌طور نباشد، آن فقط یک حیله خواهد بود. خوشحالم که بگویم علیرغم شک و تردیدهای ابتدایی
مجله صبا: خواندن در یک تیتراژ تلویزیونی به راحتی می‌تواند از یک آدم نا‌شناس یک چهره بسازد، مشروط به این‌که بتوانی نظر تهیه‌کننده را جلب کنی، یا پارتی‌ داشته باشی و یا... موج تیتراژ خوانی در تلویزیون از مجید اخشابی و محمد اصفهانی اوج گرفت. محمدرضا عیوضی و امیر تاجیک پدیده‌های دیگری بودند که به نوعی راه را برای نسل بعدی‌شان که امثال لهراسبی و خواجه امیری بودند، باز کردند. تیتراژ خوانی موجب شد تا مردم سیلی از خوانندگان جوان را بشناسند و تلویزیون که در این زمینه کار چندان جدی‌ای نکرده بود، به عنوان یک ویترین نزد خوانندگان و مردم شناخته شود. گل کردن و شناخته شدن یک تک قطعه تیتراژ تلویزیونی، باعث می‌شد که آلبوم‌‌ همان خواننده پرفروش‌ترین کار بازار شود. اتفاقی که برای علی لهراسبی در آلبوم «۱۴» به واسطه گل کردن ترانه تیتراژ سریال «فاصله‌ها» و احسان خواجه امیری در آلبوم «سلام آخر» به واسطه همه‌گیر شدن تیتراژ سریال
صاحب‌خبر - نحوه معرفی عوامل اثر در ابتدا و انتها بر مبنای شاخص‌های آن اثر و البته گرافیک و طراحی آن که برگرفته از المان‌های اثر است و می‌تواند توضیحی بر محتوای داستان سریال باشد، ویژگی‌های مفهومی‌‌ای است که به ماندگاری آن سریال در حافظه جمعی کمک خواهد کرد. خصوصا این که با توسعه فناوری‌های رایانه‌ای و وجود جلوه‌های ویژه بصری شاهد تیتراژ‌هایی هستیم که سهم مهمی از سریال تلویزیونی را به عهده گرفته‌اند. شاید از یک منظر تیتراژ فقط شناسنامه آن فیلم یا آن برنامه باشد و شروع یک اثر را اعلام کند، اما برای بسیاری از کارگردانان تلویزیون و سینما، تیتراژ فرصتی برای فضاسازی ذهنی تماشاگر است و با در‌نظر داشتن این‌که تیتراژ یک فرم نمایشی است، عناصری مانند فضاسازی نمایشی داستان و پرداخت سینمایی یا تلویزیونی را هدف قرار می‌دهند و به مخاطب می‌گویند که با چه ژانری از سینما یا داستان تلویزیونی روبه‌روست. ظرفیت‌های تیتراژ در گذر زمان با مروری بر آثار تلویزیونی چندان سابقه‌ طولانی برای جدی گرفتن تیتراژ
روزنامه هفت صبح - احمد رنجبر، مرجان فاطمی: چند هفته پیش قسمت پنجم «شهرزاد» با یک جابجایی در تیتراژ پایانی وارد بازار شد. صدای محسن چاوشی به جای علیرضا قربانی روی تیتراژ پایانی قرار گرفت و در چشم به هم زدنی لینک دانلود آن در سایت های مختلف قرار گرفت.در شبکه های اجتماعی ترانه «کجایی» دست به دست شد و طیف زیادی از مردم در وصفش کامنت های تمجیدی به اشتراک گذاشتند.این فراگیری حاصل چیست؟ بخش عمده و اصلی آن را باید در محبوبیت چاوشی جستجو کرد. با این حال نمی توان از قدرت ترانه به راحتی گذشت که از نظر کارشناسان موسقی عنوان یک یاز «بهترین» آهنگ های این خواننده در چند سال اخیر لقب گرفته.از آن سو نباید هوشمندی حسن فتحی را نادیده گرفت. او دقیقا ترانه را روی سکانسی از سریال میکس کرده که قرابتی کامل با درونمایه آن دارد. این یعنی کارگردان آداب بهره گیری از صدای چاوشی را بلد است.صد البته نباید فراموش کرد که «مرغ آمین» قربانی هم طرفداران زیادی پیدا کرده بود ولی خب هواداران چاوشی بیشترند و طبیعی است که سازندگان سمت آنها را بگیرند.
یکی از نکات برجسته و مطلوب این سریال که شاید در پس هیاهوهای کاذب برآمده از موضعگیری‌های احساسی، نادیده مانده و در زاویه غفلت قرار گرفته، تیتراژ خلاقانه و حساب شده آن است. تیتراژی که از موضوع و سوژه فیلمنامه تاثیر گرفته و ضمن ایجاد جذابیت‌های بصری برای مخاطب، او را نسبت به محتوای سریال نیز حساس کرده و تحریکش می‌کند تا به تماشای ساخته جدید مهران مدیری بنشیند. دیگر سریال در حال پخش این روزهای رسانه ملی «میکائیل» هم از نشانه‌های مثبت بی‌بهره نیست و تیتراژ جذابی دارد. نظرات و دیدگاه‌های متفاوتی درباره تیتراژ وجود دارد؛ یک دسته آن را فقط شناسنامه فیلم یا سریال می‌دانند. گروهی دیگر، تیتراژ را زنگ اعلام شروع فیلم تعریف و تعبیر کرده و کارشناسانی هم تیتراژ را فرصتی برای فضاسازی ذهنی تماشاگر تلقی می‌کنند. به نظر می‌رسد سه عنصر گرافیک، حرکت و صدا را بتوان به عنوان شاکله اصلی و اساسی یک تیتراژ استاندارد تلقی کرد. تیتراژ در حاشیه حرفه‌ای است
ماهنامه فیلم - علیرضا حسن خانی: اکثر فیلم‌های سی‌و‌چهارمین جشنواره فجر شکلی از شتابزدگی را در خود داشتند که فقط بخشی از آن را می‌توان حاصل عجله در اجرا و رساندن به‌موقع فیلم به جشنواره دانست. فیلم‌های امسال در موارد متعددی شکلی از سرهم‌بندی را در خود داشتند که هم می‌توان منبعث از کمبود بودجه و اصرار در پایین نگه داشتن هزینه‌ها دانست‌شان و هم ناکارآمدی عوامل. وقتی تعدد این عجله‌ها و سرهم‌بندی‌ها زیاد می‌شود نمونه‌هایش حتی به تیتراژ فیلم‌ها هم راه پیدا می‌کند. فونت و شکل اجرای تیتراژ ابتدای اکثر فیلم‌ها یکسان است. فونت‌های سفید روزنامه‌ای بر پرده‌ی سیاه و گاهی هم یک لوگوی دیدنی. موج این عجله و سنبل‌کاری انگار به کار فیلم‌سازانی چون ابراهیم حاتمی‌کیا که فیلم‌هایش همواره عنوان‌بندی‌های جذابی داشته‌اند هم راه پیدا کرده و در مورد بادیگارد به یک لوگوی زیبا و اجرایِ پایانیِ جیمزباندوارش بسنده شده است. سینمانیمکت با دو عنوان کج بر پیش‌زمینه‌ی دیوارِ آجری خانه‌ای پیشتاز این بی‌مبالاتی‌هاست. فکر کنید خطاطی خط زمینه
به گزارش افکارنیوز، هفته گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه «بابک جهانبخش» و «احسان خواجه‌امیری» تیتراژ ابتدایی و پایانی برنامه «ماه عسل ۹۴» را می خوانند.این خبر بازخورد گسترده ای در فضای مجازی داشت اما بابک جهانبخش در ادامه روی صفحه اینستاگرام خود یک پست موقت را به اشتراک گذاشت.وی خبر را تکذیب نکرد ولی گفت که با «احسان علیخانی» به توافق نرسیده و تیتراژ این برنامه را نمی خواند. پس از این باز هم بازار شایعات داغ شد. پس از اینکه تیزر ماه عسل ۹۴ با قطعه «نگران منی» زنده یاد مرتضی پاشایی روی آنتن رفت، برخی رسانه ها این اثر را گزینه نهایی شروع این برنامه دانستند.اما شنیده‌های خبرنگار «موسیقی ما» حکایت از آن دارد که «امیرعلی بهادری» خواننده تیتراژ ابتدایی ماه عسل ۹۴ است. این خبر درحالی ۲۴ ساعت مانده به پخش قسمت اول ویژه برنامه لحظات افطار شبکه سه اعلام می‌شود که قرار بود امیرعلی بهادری ملودی قطعه بابک جهانبخش را بسازد.این موزیسین جوان و با استعداد که در زمینه ترانه‌سرایی و ساخت ملودی هم فعالیت می‌کند
ماهنامه تبار - رضا نامجو: یزدانی از آن دست خوانندگانی است که کار خود را با خواندن در دو تئاتر آغاز کرد، اما با این وجود همکاری او با یکی از شهیرترین سینماگران تاریخ سینمای ایران بود که نامش را بر سر زبان ها انداخت؛ مسعود کیمیایی که پیش از انقلاب تیتراژ بخشی از شناخته شده ترین ساخته هایش را به فرهاد مهراد می سپرد، تاکنون چهار بار برای خواندن تیتراژ فیلم هایی که ساخته از رضا یزدانی دعوت کرده تا اجرایشان را بر عهده بگیرد و به گفته خود یزدانی این آغاز راه مطرح شدن خواننده پرطرفدار این روزهای موسیقی پاپ ایران بود. او که تنها در سال گذشته تیتراژ هفت سریال و فیلم سینمایی را خوانده است فراز و نشیب کمی در این مسیر نداشته است. مرور کارنامه کاری یزدانی در تیتراژخوانی نشان می دهد که هر چند شاید همه کارهایش موفق نبوده اند اما تیتراژهای موفق اش یکی از هویت های اصلی این اسم است و از دلیل های اقبال طرفدارانش به این خواننده. به همین بهانه با او درباره تجربه های مختلفی که در اجرای تیتراژها داشته گفت و گویی انجام داده ایم که خواندن آن برای علاقه مندان سینما و موسیقی خالی
صاحب‌خبر - به گزارش افکارنیوز،  بیانیه‌های اداره کل آمار و اطلاعات حکومت سعودی نشان می‌دهد که تعداد اتباع خارجی مقیم عربستان اعم از کارگر یا غیر شاغل در سال 2015 بیش از 10 میلیون نفر بوده است که میزان آنها 33 درصد کل جمعیت این کشور  است که بیش از 30 میلیون و 600 هزار نفر در همان سال بوده است، دست‌کم یک میلیون نفر از این تعداد کارگر خارجی به عنوان پرستار و خدمتکار منزل و راننده شخصی برای سعودی‌ها کار می‌کنند.بیشتر این کارگران از کشورهای فقیری همچون سریلانکا، فیلیپین، نپال، پاکستان و موریتانی تنها با هدف فرار از فقر و فلاکت حاکم بر کشورهایشان و بهتر شدن شرایط زندگی‌شان به عربستان آمده‌اند و حاضر شده‌اند در مقابل دریافت مبالغ ناچیز، ساعات طولانی برای اربابان سعودی خود کار کنند، با این حال کارفرمایان سعودی‌ آنها حاضر نیستند همین مبلغ ناچیز را به موقع و به طور کامل به آنها پرداخت کنند و در صورتی که چنین درخواستی از سوی آنها مطرح شود، به بدترین شکل با آنها رفتار می‌شود و هیچ پشتوانه حقوقی محکمی برای دفاع از خود در برابر ظلم و ستم کارفرمایان
صاحب‌خبر -   به گزارش مشرق، بیانیه‌های اداره کل آمار و اطلاعات حکومت سعودی نشان می‌دهد که تعداد اتباع خارجی مقیم عربستان اعم از کارگر یا غیر شاغل در سال 2015 بیش از 10 میلیون نفر بوده است که میزان آنها 33 درصد کل جمعیت این کشور  است که بیش از 30 میلیون و 600 هزار نفر در همان سال بوده است، دست‌کم یک میلیون نفر از این تعداد کارگر خارجی به عنوان پرستار و خدمتکار منزل و راننده شخصی برای سعودی‌ها کار می‌کنند.بیشتر این کارگران از کشورهای فقیری همچون سریلانکا، فیلیپین، نپال، پاکستان و موریتانی تنها با هدف فرار از فقر و فلاکت حاکم بر کشورهایشان و بهتر شدن شرایط زندگی‌شان به عربستان آمده‌اند و حاضر شده‌اند در مقابل دریافت مبالغ ناچیز، ساعات طولانی برای اربابان سعودی خود کار کنند، با این حال کارفرمایان سعودی‌ آنها حاضر نیستند همین مبلغ ناچیز را به موقع و به طور کامل به آنها پرداخت کنند و در صورتی که چنین درخواستی از سوی آنها مطرح شود، به بدترین شکل با آنها رفتار می‌شود و هیچ پشتوانه حقوقی محکمی برای