تصویری تهی

به گزارش خبرنگار مهر، «کبریت کم خطر» عنوان تازه ترین اثر علیرضا لبش شاعر و طنزپرداز جوان کشور است که همزان با نمایشگاه بین المللی کتاب از سوی انتشارات سره مهر منتشر شده است. این کتاب زندگی نامه و نمونه آثاری از تمامی طنز پردازان معاصر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را شامل می‌شود.لبش دربره این کتاب و لزوم جمع شدن زندگینامه و گزیده آثار تمامی طنزپردازان از ابتدای انقلاب تاکنون به خبرنگار مهر گفت: من خودم همیشه با کمبود چنین منبعی مواجه بودم. این کتاب ویترینی از همه طنزپردازان بعد از انقلاب اسلامی گردآوری کرده است که وجه مشخصه کار آنها طنز و نه فکاهه بودن است. این آثار در کنار بیوگرافی طنزپرداز، ویترینی ایجاد می‌کند که مخاطب با مشاهده آن و در صورت تمایل به سمت منبع اصلی متعدد سوق پیدا می‌کند؛ یعنی اگر از فردی و یا اثر او خوشش آمد، می‌رود و متن اصلی کتاب را پیدا می‌کند و می‌خواند.وی افزود: در این سال‌ها افراد بسیاری بوده اند که از خود من خواسته‌اند که کتابی معرفی کنم که در آن همه طنزنویسان
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار کتاب و ادبیات ایرنا، در توصیفی شاعرانه و با استعانت از صنعت تشبیه می توان نام هایی چون قیصر امین پور، سیدحسن حسینی، حسین منزوی، سلمان هراتی، علی موسوی گرمارودی، حمید سبزواری، علی معلم دامغانی و شاعران دیگر را از بهترین میوه های باغ هنر انقلاب به شمار آورد که تجلی هر یکی از مفاهیم مقدس انقلاب اسلامی ایران در آثار این هنرمندان به وضوح قابل رصد است.از سوی دیگر با تقسیم بندی جریان های شعر آیینی و مذهبی در کشورمان به گونه هایی چون شعر عاشورایی (شعر سرخ)، شعر علوی، شعر رضوی و شعر مهدوی در می یابیم که سهم هر یک از این گونه ها، چند دفتر و یا چند شعر استوار، شناخته شده و سترگ است.اما در این میان هر چند کفه شعر عاشورایی، رضوی و علوی سنگین باشند و به قد و قامت ادبیات انقلاب اسلامی سزاوار؛ اما کفه شعر مهدوی نه تنها به جایگاه نقش مهدویت و فرهنگ انتظار در بطن اعتقادات شیعیان نمی سزد که این پرسش را مطرح می کند که چه عامل یا عواملی چنین عدم توازنی را در فرهنگ شعر آیینی و مذهبی انقلاب سبب ساز شده است.هر چند عده ای جایگاه
ابراهیم رزاقی، اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، به تبیین دلایل وابستگی اقتصادی ایران پرداخته و به بیان تاریخچه‌ای کوتاه درباره بحث تحریم در ایران پرداخت و گفت: اقتصاد ایران جزو مجموعه اقتصادهای خام فروش جهانی است و از زمانی ظهور سرمایه‌داری در دنیا یعنی حدود 230 سال پیش، به علت تولید محصولات به وسیله دستگاه و ماشین، میزان تولید بسیار بالا رفته است.   رزاقی ادامه داد: کشوری همانند انگلستان به تنهایی می‌توانست نیاز پارچه مصرفی دنیا را تامین کند. پیش از آن چنین چیزی وجود نداشت، زیرا کار توسط توان بازو و اندام‌های انسانی انجام می‌گرفت. ولی در حال حاضر دستگاه کار را انجام می‌دهد و انسان تنها نظاره‌گر این امر بوده چرا که ماشین‌ها بیش از توان انسان‌ها تولید انجام می‌دهند.   وی به دو مشکل اساسی در این خصوص اشاره کرده و گفت: ابتدا اینکه هیچ کشوری در دنیا برای تولید انبوه مواد خام ندارد و این موضوع
سعید بیابانکی شاعر و عضو شورای شعر و ترانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افت مضامین قرآنی در شعر معاصر کشور اظهار داشت: مهمترین مساله در این زمینه بر می گردد به مجاری دریافت محدود اطلاعات شاعران جوان که منجر شده مجاری دریافت فضائل هم برای آنها بسیار کم شود. حاصل این کار در نهایت این شده که شاعر جوان برای مواجهه با جهان شعر تنها به کتابهای شعر هم سن و سالان خود و حتی نه بزرگتر از خود محدود می‌شود که به طور مشخص این روزها خالی از مضامین معنوی است.وی ادامه داد: توسعه فضای مجازی و استفاده بیش از حد شاعران جوان از آن در کنار نبود مطالعه جدی در حوزه شعر و حتی نبود مطالعه منابع غیر شعری نیز رفته رفته شعر جوان معاصر را از مضامین معنوی و قرآنی تهی کرده است.عضو شورای شعر و ترانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به مساله آموزش قرآن در نظام تحصیلی کشور نیز اشاره کرد و گفت: معجزه الهی به شکلی در مدارس و دانشگاه ها آموزش داده می‌شود که انگار هدف از آن آموزش
به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، کمال تبریزی کارگردان پیشکسوت سینمای ایران در یادداشتی که نسخه ای از آن به ایرنا ارسال شده ، نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.در بخشی از یادداشت وی آمده است: با تعویق رستاخیز و عدم امکان نمایش عمومی آن با وجود داشتن پروانه نمایش قانونی، یک بار دیگر سرگردانی و ضعف مدیریت در عرصه تصمیم گیری مدیران سینمایی آشکار شد. چنین رفتارهایی که به طور عمده از سوی اشخاص و نهادهای خارج از حوزه سینما و وزارت ارشاد به فیلمسازان تحمیل می شود؛ عوارض نامطلوبی را در آینده به دنبال خواهد داشت که از جمله این عوارض باید به ضایعه مربوط به دلسردی فیلمسازان و خروج تدریجی آنان از حوزه سینمای دینی اشاره کرد. در ادامه یادداشت وی آمده است: رفتار حذفی و عدم وجود تعامل لازم با فیلمسازان، روز به روز دایره موضوعات سینمایی را از مضامین دینی و مذهبی، تهی، و سینماگران را دلزده و ناامید، ناخواسته به سوی نوع دیگری از فیلمسازی می کشاند که نمایش آن ها بر پرده سینماها در حال تکثیر است سرگرمی خلسه آوری که اندیشه در آن کمترین حضور را دارد. «همه
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری فیلم سینمایی «رستاخیز»، در پی توقیف فیلم «رستاخیز» در اولین روز اکرانش در تاریخ چهارشنبه 24 تیرماه، کمال تبریزی کارگردان پیشکسوت سینمای ایران در یادداشتی نسبت به این اتفاق واکنش به خرج داد.متن یادداشت تبریزی بدین شرح است:بسم اللهبا توقیف رستاخیز و عدم امکان نمایش عمومی آن علیرغم داشتن پروانه نمایش قانونی، یک بار دیگر سرگردانی و ضعف مدیریت در عرصه تصمیم گیری مدیران سینمایی آشکار شد! متاسفانه چنین رفتارهایی که به طور عمده از سوی اشخاص و نهادهای خارج از حوزه سینما و وزارت ارشاد به فیلمسازان تحمیل می شود؛ عوارض نامطلوبی را در آینده به دنبال خواهد داشت! که از جمله این عوارض باید به ضایعه مربوط به دلسردی فیلمسازان و خروج تدریجی آنان از حوزه سینمای دینی اشاره کرد. رفتار حذفی و عدم وجود
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم گسترش خیر جمعی در جامعه از تامین 32 هزار مسکن ویژه معلولان خبر داد. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علی ربیعی در همایش ملی سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت که با حضور رییس جمهور و جمعی از وزرای دولت در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با اشاره به نقش خیر جمعی و مشارکت‌های اجتماعی در جوامع گفت: هیچ جامعه‌ای با ثروت به خوشبختی نرسیده است. توسعه نیز به معنی ثروت نیست. توسعه به مثابه توزیع عادلانه ثروت هم نمی‌تواند معنای زندگی بهتر را داشته باشد. وی دراین باره ادامه داد: توسعه به مثابه جامعه‌ای با نشاط، همدلی و مردمی است که در آن جامعه آسوده باشند. در این جامعه همدلی، همزبانی و خیر جمعی موج می‌زند. وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در کنار همه برنامه‌های اقتصادی و سیاسی دولت، رفاه نیز به منزله یک برنامه و استراتژی مهم و همچنین زندگی ایمن و خارج از تهدید مدنظر است، ادامه داد: رشد خیر جمعی و اعتماد به یکدیگر داروی بی‌بدیل ایران امروز
هفته نامه تماشاگران امروز - بهمن بابازاده: از همان ابتدای موج رپ توانست خودش و آثارش را مجزا کند، «حسین تهی» از سال های ابتدایی آغزا به کارش در موسیقی زیرزمینی فقط و فقط به یک مولفه مهم و حیاتی توجه کرد و سعی کرد با پرورش آن بتواند به تثبیت موقعیت کاری اش در کشور بپردازد. «مولفه مهم او ساختن «کاراکتر» بود. مدت زمان زیادی از شروع به کار و معروف شدن «تهی» نگذشت و او با چند اثر و چند تکه قطعه توانست خودش را در بهترین حالت ممکن معرفی کند. تهی با ترانه «رقص» خودش را در دل مخاطبانش جا کرد و با ترانه «کلید» به اوج محبوبیت و معروفیت رسید. دوره ای را با تتلو در قالب گروه T&T همکاری کرد و همین باعث شد این دو در کنار هم بیشتر و بیشتر دیده شوند.021 آن زمان شهرت و معروفیت خود را تا حد زیادی مدیون این چهره ها بود و باعث شد به مرور آوازه «رپ» گسترش بیشتری پیدا کند. تهی به مرور فعالیت های مستقل کاری اش را جدیتر دنبال
هفته نامه تماشاگران امروز - بهمن بابازاده: از همان ابتدای موج رپ توانست خودش و آثارش را مجزا کند، «حسین تهی» از سال های ابتدایی آغزا به کارش در موسیقی زیرزمینی فقط و فقط به یک مولفه مهم و حیاتی توجه کرد و سعی کرد با پرورش آن بتواند به تثبیت موقعیت کاری اش در کشور بپردازد. «مولفه مهم او ساختن «کاراکتر» بود. مدت زمان زیادی از شروع به کار و معروف شدن «تهی» نگذشت و او با چند اثر و چند تکه قطعه توانست خودش را در بهترین حالت ممکن معرفی کند. تهی با ترانه «رقص» خودش را در دل مخاطبانش جا کرد و با ترانه «کلید» به اوج محبوبیت و معروفیت رسید. دوره ای را با تتلو در قالب گروه T&T همکاری کرد و همین باعث شد این دو در کنار هم بیشتر و بیشتر دیده شوند.021 آن زمان شهرت و معروفیت خود را تا حد زیادی مدیون این چهره ها بود و باعث شد به مرور آوازه «رپ» گسترش بیشتری پیدا کند. تهی به مرور فعالیت های مستقل کاری اش را جدیتر دنبال کرد و بعد از سرکوب شدید موسیقی رپ، از ایران خارج شد. می گوید برای رسیدن به اهداف بزرگترش از ایران رفته و در پی رسیدن به آرزوهای کاری اش بوده. هر چند هم چنان قلبش در
محمد سهرابی گفت: شعر امروز از حیث مضمون و محتوا تهی است و فرم‌ها شکل اصلی خود را ندارند. شعرهای سروده شده شبیه به‌هم هستند و امضای شخصی شاعر در شعر قابل تشخیص نیست. این شاعر که مجموعه شعر «نسخه نسیان» او به چاپ دوم رسیده است، درباره مضامین شعرهای این مجموعه گفت: این کتاب شامل 40 غزل آزاد با مضامین پند و اندرز، حکمت، عاشقانه و اجتماعی است که چاپ اول آن در سال 91 منتشر شد و امسال هم چاپ دوم آن توسط انتشارات آرام‌دل روانه بازار می‌شود. او افزود: شعرهای «نسخه نسیان» به سبک هندی سروده شده و تفاوتی از لحاظ معیار و عناصر سبکی با سبک هندی ندارد و سعی شده از عناصر سازنده این سبک در شعرها استفاده شود. او با اشاره به این‌که شعرهای عاشقانه و اجتماعی مجموعه «نسخه نسیان» را در اثنای شعرهای مدح و مرثیه می‌سروده، گفت: بنده از شعر مدح و مرثیه به سمت شعر غیرمذهبی، سفری اتخاذ نکرده‌ام، بلکه این شعرها را همراه با آنان می‌سرودم، منتها زمان ابراز شعرهای آزاد را یا مناسب نمی‌دیدم یا نیازی برای انتشار آن‌ها ندیدم در حالی‌که شعرها را برای دوستانم