انشا طنز غیر طنز درباره سایه ادم خبر ایرونی

گاهی می‌شود سوار گوزن شد. چه ایرادی دارد؟ مهم این است که به مقصد برسیم؛ حالا دیگران هم بخندند. همیشه که نباید اسب سوار بود، اما در دلشان به این خلاقیت نمره خوبی خواهند داد. هرچند این سواری هم دغدغه‌های خودش را دارد. آن شاخ‌های تیز اگر به کسی بخورد دیه‌اش سنگین است. حکایت طنزنویس‌ها، حکایت گوزن‌سوار است و شاخ‌های گوزن؛ مهار شاخ‌های بلند زیبایش برای هر طنزپردازی سخت است و بدتر آن دسته‌ای که شاخ‌ها را می‌برند تا فقط لذت سوار شدن و خنده‌ها را ببرند؛ اما اگر کمی بدجنسی سراغ سوار بیاید شاخ زدن به آنهایی که وسط جاده می‌ایستند و راه را بر دیگران می‌بندند لذتی زایدالوصف دارد چه برای سوار و چه برای دیگر مسافران جاده. بسیاری از پژوهشگران عرصه طنز و طنزپردازان هدف طنز را خنداندن مخاطب نمی‌دانند، آن‌ها معتقد هستند که خنداندن می‌تواند وسیله‌ای باشد تا طنزپرداز از طریق آن حرف‌های جدی خود را مطرح کند، حرف‌هایی که می‌تواند به این شکل تأثیرگذار باشد. اما این طنزپرداز همواره با یک‌سری چالش‌ها مواجه است؛ گاهی خط قرمزهای عجیب ‌و غریبی که وضع می‌شود،
ناز وب: ترول ها امروزه در سراسر جهان به صورت بسیار گسترده ای در فضای اینترنت پخش شده اند و به خصوص در ایران تصاویر ترول ها بسیار دیده می شود و با هدف گیری بر موضوعات مختلف و طنز لحظات ناب و خنده داری را به وجود آورده اند . در این مقاله از سایت سرگرمی ناز وب می خواهیم به تعدادی از تصاویر ترول های خنده دار بپردازیم . مثل همیشه با ما همراه باشید.
من از مسئولین برنامه‌های طنز خواهش می‌کنم که از طنزهای خنده گیری دوری کنند چرا که خنده گیری مانند زورگیری است. اینکه مخاطب را جلوی تلوزیون بنشانی و با پخش سریال‌های سخیف مغز او را به بدهی،‌‌ همان زورگیری خنده است. اکبر اکسیر، شاعر طنز‌پرداز کشورمان نگران مسائل و مشکلات طنز در جامعهٔ امروز ایران است. او در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ به تفکیک طنز و فکاهه پرداخت و نقش مطبوعات و صداوسیما در شناساندن طنز شریف به مردم را مورد تاکید قرار داد. طنز‌پرداز، به آنتن قوی نیاز دارد  اکسیر دربارهٔ وضعیتِ امروز طنز ایران گفت: به‌طور کلی طنز از اجتماع تغذیه می‌کند. سوژه‌های طنز را طنز‌پرداز و طنزنویس از جامعه می‌گیرد و مصالح و لوازمی که برای ارائهٔ یک طنز زنده لازم است
ویژه نامه نوروزی روزنامه قانون - آرزو یزدانی: نکته سنجی در کنار جدیت و طنز شفاهی سیدعلی صالحی تلاقی عجیبی است که دوستان قدیم را آرامش می بخشد و جدیدترها را به تفکر وا می دارد. در آثارش نشانی ها از طنز تلخ بسیار است و اصولا همانگونه که خواستگاه جامعه کنونی ست، نگاهی طنز آمیز به مسائل و معضلات پیرامونش دارد. من که با طنز شفاهی او آشنا هستم دوباره انگشت بر زنگ شعر می گذارم. با مهربانی ویژه ای برای اولین بار در گفت و گویی متفاوت نظرش را درباره طنز جویا می شوم. او اگرچه لحنی طناز دارد اما اصلا اهل شوخی نیست! در نتیجه جدی ترین نحوه ممکن گفت و گو را در مورد طنز شروع می کنیم...ما با طنز شفاهی شما آشنا هستیم، طنز را در رسانه های متفاوت امروز چگونه تعریف می کنید؟در این جهات عجیب و غریب، به ویژه در عصر ما ابتدا باید پرسید واقعا چیزی هست که طنز محض نباشد. هرچه واقعی تر، طنزتر و طنازتر! تراژدی زاده معناهای مسخره است. از آن میان یکی هم مرگ است. اگر دقت کنید همه زندگی از تولد تا نقطه نهایی، دویدن در پی مرگ است. این مرگ نیست که پی ما می گردد، این ما
به گزارش مشرق، سریال های پرمخاطب و حساسیت برانگیز تلویزیون، معمولا از حواشی قابل تأمل و گاه عجیب و غریبی برخوردار می‌شوند. حاشیه‌هایی که گاه معلوم نیست چقدرش واقعی و چه بخشش کاذبند.اگر یادتان باشد پخش مجموعه تلویزیونی سرزمین کهن به کارگردانی کمال تبریزی که به بررسی وقایع تاریخ سیاسی-اجتماعی ایران از سال 1320 تا پیروزی انقلاب اسلامی در بستر زندگی پسری نوجوان می‌پرداخت و به گفتهٔ برخی، با توهین و تحریف تاریخ ایل بختیاری همراه بود و موجی از اعتراضات در مناطق بختیاری‌نشین، در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و لرستان، همچنین شخصیت‌های تاثیرگذار در پی‌داشت، پس از 4 قسمت متوقف ‌شد، تا پس از عذرخواهی رسمی عزت‌الله ضرغامی مدیر وقت صدا و سیما و به گفته مجید زین‌العابدین مدیر وقت شبکه سه مورد بازنگری قرار گیرد.اما این روزها و به تازگی سریال طنزی از شبکه سه سیما در حال پخش است
طنز بخصوص طنز رسانه‌ای سیاسی از داغ‌ترین بخش‌های فضای انتخاباتی محسوب می‌شود. طنز از یک سو به‌خاطر جذابیت و ارتباط نزدیک مردم با آن مورد توجه و تاثیرگذار است، از سوی دیگر به‌خاطر پایین بودن آستانه تحمل برخی ممکن است محل بروز مشکل برای طنزپردازان و رسانه‌های‌شان ‌شود. خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) برای بررسی ابعاد این موضوع با فعالان حوزه طنز از جمله اکبر اکسیر، شهرام شکیبا، ابراهیم رها، اسماعیل امینی، رویا صدر، رضا ساکی، جلال سمیعی، مهدی استاداحمد، مسعود مرعشی، فرزین پورمحبی، رضا رفیع و صابر قدیمی گفت‌وگو کرده است. گزارش زیر تجمیع آرای این طنزپردازان است. وضعیت کنونی طنز برخی طنزپردازان معتقدند امکان ارائه طنز افزایش یافته و طنز راه معتدل‌تری برای بروز پیدا کرده است، اما مقایسه کیفی به علت وضعیت متفاوت دوره‌های مختلف کار ساده‌ای نیست. برخی می‌گویند در طنز روزانه شاهد افزایش کیفیت هستیم، برخی نیز معتقدند طنز در حال ضعیف‌تر شدن است. جلال سمیعی می‌گوید: طنز امروز ایران به سمت اجتماعی
رهتا: تصاویر برگزیده عکاسی کمدی حیوانات۲۰۱۶ تصاویر برگزیده مسابقه عکاسی کمدی حیات وحش ۲۰۱۶ اعلام شدند. دومین دوره مسابقه عکاسی کمدی از حیوانات با پذیرش صدها عکس از عکاسان مختلف حیات وحش در جهان برگزار شد. به گزارش رهتا: به گزارش آکا ایران ، مسابقه عکاسی کمدی از حیوانات که سال گذشته به همت عکاس حرفه ای حیات وحش «پل جوینسن هیکس» برگزار شد امسال نیز با دعوت از عکاسان سراسر جهان دومین دوره خود را برگزار می کند. در این مسابقه عکاسان باید عکس های خنده دار و غیر جدی از دنیای حیوانات را برای هیات داوری ارسال کنند. مسابقه امسال در اول اکتبر سال جاری به پایان رسید و اکنون هیات داوران در حال داوری آثار است. این مسابقه که با همکاری چند بنیان خیریه حمایت از حقوق حیوانات برگزار می شود سعی دارد با  عکس های شاد و سرگرم کننده از طبیعت و حیوانات
هر چهار مدعو در کار خود خبره و می‌شود گفت استاد هستند. طالبی‌نژاد که یک منتقد بالفطره است، آن چنان که حتی بر تنها ساخته بلند سینمایی‌اش «من بن لادن نیستم» هم نقد نوشته و هم فیلم را نواخته. رامبد جوان هم که یک طنزساز حرفه‌ای است؛ چه در سینما و چه تلویزیون. او در سینما یکی از بهترین فیلم‌های کمدی یکی دو دهه اخیر، «ورود آقایان ممنوع» را ساخته و در تلویزیون هم سریال‌های مسافران، توطئه فامیلی و گوشه دل تهرون را به سامان رسانده و حالا هم که خندوانه را روی آنتن دارد؛ یک برنامه ترکیبی طنزمحور که قرار است مردم را با خنده آشتی دهد. مهراب قاسمخانی هم که به اتفاق برادرش، پیمان، یکی از قطب‌های نویسندگی فیلمنامه‌های طنز را تشکیل می‌دهند. قاسمخانی خالق و طراح تعدادی از جذاب‌ترین سریال‌های طنز شبانه تلویزیون بوده است؛ از نقطه‌چین و پاورچین و دزد و پلیس و کمربندها را ببندیم گرفته تا شب‌های برره، مسافران، ساختمان پزشکان و پژمان. محسن چگینی هم یک تهیه‌کننده خبره و حرفه‌ای است که عمده فعالیت‌هایش را بر تولید و تهیه
صابر قدیمی معتقد است، بزرگ‌ترین مشکل طنزنویسان امروز «خودمقدس‌پنداری» اقشار مختلف جامعه است، همان تقدسی که افراد به واسطه ماه تولد، قومیت یا رابطه خونی‌شان برای خود قائلند. انسان‌های «بَربُخوری» شده‌ایم این طنزپرداز در گفت‌وگو با خبرنگار ادبیات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره بزرگ‌ترین مشکل طنزنویسان امروز گفت: همه ما منتظریم ببینم چطور می‌شود تا به ما بربخورد. این رفتار به شدت به همه چیز ما لطمه می‌زند. او همچنین افزود: همه چیز به ما برمی‌خورد و به اصطلاح انسان‌های «بَربُخوری» شده‌ایم. یعنی صبح بیدار می‌شویم و سرچ می‌کنیم بدانیم جایی به ما توهین شده تا سریع عکس‌العمل نشان دهیم؟ یک وضعیت خودمقدس‌پنداری به وجود آمده است که به شکل وحشتناکی پیش می‌رود. این شاعر با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) درباره احتمال گناه گفت: ما یک انسانیم که پر از ایراد هستیم. امام علی (ع) با آن عظمت چنین می‌فرمایند؛ ما چطور خودمان را تا این حد مقدس می‌دانیم؟ او با بیان این که این مقدس‌پنداری‌ای که برای